Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nota de intrare receptie si bon de consum. Cand sunt obligatorii?

01-Aug-2019
15744

Cand este obligata o societate sa intocmeasca Nota de Intrare Receptie sau bon de consum? la aceasta intrebare va raspunde consultantul nostru fiscal Irina Dumitrescu in cele ce urmeaza. 

Raspunsul specialistului

Conform Normelor specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile cuprinse in Anexa nr. 2 la OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, Nota de receptie si constatare de diferente (14-3-1A) se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul: 
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite; 
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare; 
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice; 
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare; 
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie; 
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare. 

In cazurile in care nu este obligatorie intocmirea NIR-ului, receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.). 

In cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii. 

In ceea ce priveste Bonul de consum (Cod 14-3-4A), (colectiv - Cod 14-3-4/aA) normele prevad ca acesta serveste ca: 
- document de eliberare din magazie a materialelor; 
- document justificativ de scadere din gestiune; 
- document justificativ de inregistrare in contabilitate. 

Se intocmeste pe masura eliberarii materialelor din magazie pentru consum. 

Normele mai sus mentionate nu prevad in mod expres situatii obligatorii pentru intocmirea bonurilor de consum insa acesta trebuie intocmit la eliberarea din magazie a bunurilor pentru a face dovada scaderii din gestiune si inregistrarii in contabilitate.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Facturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timp

    • A aparut Ordinul ANAF nr. 2229/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 895 din 30 septembrie 2025, prin care se introduce procedura de notificare a ANAF in cazul in care beneficiarii nu primesc facturile de la furnizori, desi au efectuat plata la momentul livrarii sau prestarii. Este reglementat si noul formular 800 – “Notificare privind facturile netransmise prin RO e-Factura”.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiile

    • Incepand cu anul 2026, legislatia fiscala aduce modificari importante privind regimul de impozitare al microintreprinderilor. De?i o societate poate indeplini toate conditiile prevazute la art. 47 din Codul Fiscal, aceasta nu mai poate opta pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor daca a mai aplicat acest regim dupa 1 ianuarie 2023. In continuarea articolului analizam un caz concret si clarifica implicatiile legislative actuale. Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la...» citeste mai departe aici

  • Administrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderi

    • Firmele au nevoie de administratori pentru a functiona legal si eficient, iar o intrebare frecventa este daca aceeasi persoana poate fi administrator in mai multe microintreprinderi. Iar in acest articol vom clarifica aspectele legale legate de numirea administratorului si explica diferenta dintre rolul de administrator si cel de asociat, in contextul limitarilor impuse de Codul fiscal privind regimul microintreprinderilor. Avem acest caz concret. Va rog sa imi clarificati daca se poate numi un...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 3 intrebari si explicatiile specialistului daca incasati dividende in UE

    • Persoanele juridice din Romania care primesc dividende de la societati din Uniunea Europeana se confrunta adesea cu nelamuriri legate de tratamentul fiscal aplicabil acestor venituri. Situatiile variaza in functie de durata detinerii participatiei, procentul detinut si legislatia fiscala a statului sursa. In acest articol, raspundem la trei intrebari esentiale despre impozitarea dividendelor primite din UE, oferind explicatiile specialistului intr-o situatie concreta. Avem acest caz. Va rugam sa...» citeste mai departe aici

  • Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularului

    • Odata cu intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 2.229/2025, a fost reglementata procedura de notificare a organelor fiscale in cazul in care facturile aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii platite pe loc nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Noua obligatie revine beneficiarilor si se realizeaza prin completarea si transmiterea formularului 800.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?

    • Contribuabilii se intreaba adesea daca pot deduce fiscal amortizarea mijloacelor fixe care nu mai sunt utilizate in activitatea economica. In continuarea articolului vom clarifica tratamentul contabil si fiscal aplicabil in astfel de situa?ii, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz concret. Societatea noastra s-a mutat intr-un sediu nou in august 2025. Cu aceasta ocazie, a schimbat si sediul social, transferand intreaga activitate la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016