
Raportul Special
realizat de specialisti
In acest articol vom discuta despre certificatul de atestare fiscala. Cand ai nevoie de el si cum poate fi obtinut online?
Certificatul de atestare fiscala este un document oficial necesar contribuabililor persoane fizice si juridice pentru a dovedi ca si-au indeplinit obligatiile fiscale, precum plata taxelor si impozitelor, contributiile sociale, dar si alte venituri.
Un certificat de atestare fiscala poate fi obtinut online, in urma depunerii mai multor documente la ANAF. Documentul va fi eliberat tot online.
Acest certificat fiscal online va avea la baza datele inregistrate in evidenta creantelor fiscale a organului fiscal central. Dintre acestea amintim obligatiile fiscale restante existente in sold, dar si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii.
Contribuabilii au la dispozitie urmatoarele metode prin care pot cere eliberarea certificatului de atestare fiscala: -prin Spatiul Privat Virtual -prin sistemul informatic PatrimVen -prin sistemul informatic de pe portalul ANAF
In cazul persoanelor fizice care doresc eliberarea certificatului de atestare fiscala, acestea trebuie sa se inregistreze mai intai in sistemul ANAF. Abia dupa acea trebuie sa completeze mai multe date personale, precum: nume, prenume, CNP, etc.
In cazul persoanelor juridice, acestea au deja acces in sistem pe baza certificatelor digitale calificate.
Pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala aveti nevoie de urmatoarele documente:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
-cerere pentru eliberarea documentului;
-copie de pe buletinul proprietarului;
-imputernicire( fotocopie sau originalul);
-C.I./B.I/N.I.F/C.U.I imputernicit (fotocopie si original)
-cerere tip;
-copie dupa buletin si imputernicire;
-copie certificat de inregistrare fiscala;
-documente doveditoare a realitatii contabile, precum balanta de verificare semnata si stampilata.
Dupa ce este eliberat, de obicei in maximum 3 zile lucratoare, certificatul de atestare fiscala poate fi utilizat de contribuabilul in cauza pe o perioada de pana la 30 de zile.
Perioada de utilizare este mai lunga, de pana la 90 de zile de la data eliberarii, in cazul persoanelor fizice care nu desfasoara activitati economice in mod independent sau nu exercita profesii libere.
Atentie! In cazul contribuabililor care solicita, in timpul unei inspectii fiscale, eliberarea certificatului de atestare fiscala in scopul radierii din registrele in care a fost inregistrat, emiterea documentului se va face in 5 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impozitare, dupa caz.
Modelul cererii de eliberare care trebuie depusa pentru eliberarea certificatului fiscal se regaseste in anexa Ordinului 3008/2029.
Pentru a vedea intreaga Cerere, click AICI>>
Prin Ordinul 3008/2019 a fost publicat ultimul model al certificatului de atestare fiscala.
Pentru a vedea modelul Certificatului de atestare fiscala, click AICI>>
Modelul certificatului fiscal este diferit pentru persoane fizice. Vedeti modelul mai jos.
Vei avea nevoie de un certificat de atestare fiscala atunci cand vrei sa vinzi anumite bunuri care iti apartin. Amintim aici terenuri, case, masini. Daca este vorba de autoturisme, in acel caz trebuie sa obtii un certificat fiscal auto.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Verificare datorii ANAF (lista alba vs lista datornici). Cum poti verifica daca partenerii tai de afaceri au datorii la FISCNoutati Legislatie Fiscala 08 - 12 septembrie 2008Contestatia la executare si contestatia la titluModificarea Ordinului nr. 752/2006: Eliberarea certificatului de atestare fiscalaProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteUltimele articole
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Radiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLReminder ANAF! Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala se pot obtine prin SPVRestructurarea obligatiilor bugetare restante. Finantele modifica si completeaza ProceduraDeclararea marfurilor la autoritatea vamala se poate face electronic, prin formulare simplificateArticole similare
Incepand cu 1 aprilie, beneficiarii de pensii private Pilon II si Pilon III pot sa isi esaloneze incasarileActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 30 aprilie-6 mai 2018Impozitul pe profit anual: Care este indicele preturilor de consum pentru 2018?Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Noi modificari pentru zilieriModificari ale Codului fiscal privind CAS si CASSUltimele articole
12+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaNoutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest anOFICIAL!Ratele romanilor, amanate pana la 9 luni - OUG 37/2020Valoarea tichetelor de masa si de cresa, modificata incepand cu mai 2018MFP: Proiect pentru aprobarea metodologiei privind recunoasterea competentelor profesionale dobandite de auditorii interni din sectorul publicArticole similare
In atentia contribuabililor mijlocii: procedura privind eliberarea certificatelor de atestare fiscalaArticole similare
ANAF: Emiterea adeverintei prin care se atesta restituirea taxei de poluare pentru autoturismeSituatii financiare anuale in 2024. Cine NU are obligatia depunerii bilantului?Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundareGuvernul are liber la ordonante in domeniul fiscal-bugetarSemnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmeiUltimele articole
Pachetul 2 de masuri fiscale: impozit pe profit, pe venit, CAS si CASS, dar si schimbari privind Legea societatilorBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateImpozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarMasuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026Masuri fiscale 2025-2026. Lista COMPLETA a masurilor de austeritateSfaturi de la experti
Cota de tva vanzare puieti de ulm, stejar salcam
Intrebare: Societatea produce in pepiniera puieti de stejar, ulm, salcam etc. si vinde atat catre persoane juridice, cat si catre persoane fizice. Care este regimul TVA pentru fiecare categorie de clienti? Se mai aplica taxarea inversa la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Decizia presedintelui la platile unei ONG fara activitate economica
Intrebare: O ONG fara activitate economica are obligatia de a intocmi decizia presedintelui pentru fiecare plata efectuata din contul asociatiei sau doar pentru cele pentru care nu exista facturi sau contracte? De exemplu: 1. Daca unul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA