Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani

18-Ian-2019
1855

Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani.

Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca:
- 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani,
- 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani,
- 59.321 de tineri cu varsta intre 25 si 35 de ani,
- 48.372 de persoane care au sub 25 de ani (dintre care 27.373 tineri NEET). 

Diferenta dintre persoanele angajate de sex masculin si cele de sex feminin nu este semnificativa, dar numarul barbatilor este, totusi, putin mai ridicat, 159.098 de persoane de sex masculin, fata de 123.823 de persoane de sex feminin.

In functie de rezidenta, 154.513 persoane angajate in perioada de referinta provin din mediul urban, in timp ce 128.408 persoane sunt din mediul rural. 

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Societati legate si incadrare la microintreprinderi Asociatul x detine titluri de participare in 3 SRL-uri, astfel: - in societatea A platitoare de impozit pe profit - detine 16% din titluri (societatea infiintata in 2020), cifra...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Refacturare cheltuieli catre partener din stat tert Inca nu imi e clar avand in vedere faptul ca Furnizorul care asigura depozitarea marfii in antrepozitul vamal a emis factura cu TVA 21% (contravalloarea a 1000 euro+TVA). In...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Avantaje in natura acordate salariatilor Daca societatea doreste sa asigure salariatilor zilnic cate un fruct, ocazional un produs de patiserie sau pe perioada de canicula inghetata, cum inregistram in contabilitate si ce...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura emisa pe numele asociatului O societate platitoare de TVA la incasare a achizitionat in luna septembrie un serviciu de la o societate din Statele Unite si din greseala factura a fost intocmita pe numele...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult

Dintre persoanele angajate, cele mai multe au studii liceale – 88.827, clasamentul continua cu persoanele cu studii profesionale – 67.864, gimnaziale – 62.338, si doar 29.011 au studii universitare. 

Din totalalul persoanelor incadrate prin intermediul ANOFM in anul 2018, 61,52% (adica 174.068 de persoane) fac parte din categoria celor greu sau foarte greu ocupabile. 

“Precizam ca incadrarea intr-o categorie de ocupabilitate se realizeaza ca urmare a activitatii de profilare a persoanelor inregistrate in evidentele ANOFM”, spune Agentia intr-un comunicat de presa. 

Un clasament al judetelor cu cele mai multe persoane angajate arata astfel:
- Bucuresti ocupa primul loc (21.229),
- judetul Timis este pe locul al II-lea (20.516),
- judetul Suceava continua clasamentul (16.868),
- judetul Neamt este si el intre primele la numarul angajarilor facute prin ANOFM in 2018 (13.266),
- iar pe locul V se afla Iasi (11.507). 

“Pentru integrarea pe piata muncii, persoanele aflate in cautarea unui loc de munca inregistrate in baza de date a agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza au domiciliul sau resedinta beneficiaza de pachete personalizate de masuri active prevazute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, modificata si completata. In anul 2018, numarul persoanelor care au beneficiat de asistenta pentru inregistrarea in evidenta ca persoane in cautare de loc de munca, in vederea asigurarii protectiei sociale privind acordarea indemnizatiei de somaj sau cuprinderea in masuri active, a fost de 594.505 persoane”, se mai arata in sursa citata. 

Mai multe informatii privind stadiul realizarii „Programului de ocupare a fortei de munca” al ANOFM sunt disponibile pe www.anofm.ro , la sectiunea Programe, Strategii, Statistici. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016