Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani

18-Ian-2019
1890

Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani.

Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca:
- 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani,
- 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani,
- 59.321 de tineri cu varsta intre 25 si 35 de ani,
- 48.372 de persoane care au sub 25 de ani (dintre care 27.373 tineri NEET). 

Diferenta dintre persoanele angajate de sex masculin si cele de sex feminin nu este semnificativa, dar numarul barbatilor este, totusi, putin mai ridicat, 159.098 de persoane de sex masculin, fata de 123.823 de persoane de sex feminin.

In functie de rezidenta, 154.513 persoane angajate in perioada de referinta provin din mediul urban, in timp ce 128.408 persoane sunt din mediul rural. 

Dintre persoanele angajate, cele mai multe au studii liceale – 88.827, clasamentul continua cu persoanele cu studii profesionale – 67.864, gimnaziale – 62.338, si doar 29.011 au studii universitare. 

Din totalalul persoanelor incadrate prin intermediul ANOFM in anul 2018, 61,52% (adica 174.068 de persoane) fac parte din categoria celor greu sau foarte greu ocupabile. 

“Precizam ca incadrarea intr-o categorie de ocupabilitate se realizeaza ca urmare a activitatii de profilare a persoanelor inregistrate in evidentele ANOFM”, spune Agentia intr-un comunicat de presa. 

Un clasament al judetelor cu cele mai multe persoane angajate arata astfel:
- Bucuresti ocupa primul loc (21.229),
- judetul Timis este pe locul al II-lea (20.516),
- judetul Suceava continua clasamentul (16.868),
- judetul Neamt este si el intre primele la numarul angajarilor facute prin ANOFM in 2018 (13.266),
- iar pe locul V se afla Iasi (11.507). 

“Pentru integrarea pe piata muncii, persoanele aflate in cautarea unui loc de munca inregistrate in baza de date a agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza au domiciliul sau resedinta beneficiaza de pachete personalizate de masuri active prevazute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, modificata si completata. In anul 2018, numarul persoanelor care au beneficiat de asistenta pentru inregistrarea in evidenta ca persoane in cautare de loc de munca, in vederea asigurarii protectiei sociale privind acordarea indemnizatiei de somaj sau cuprinderea in masuri active, a fost de 594.505 persoane”, se mai arata in sursa citata. 

Mai multe informatii privind stadiul realizarii „Programului de ocupare a fortei de munca” al ANOFM sunt disponibile pe www.anofm.ro , la sectiunea Programe, Strategii, Statistici. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016