Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PFA-urile care nu au putut sa-si depuna declaratiile din lipsa de... plicuri

27-Mai-2015
2664

Desi pare o poveste desprinsa din cartile cu basme, e o realitate care se petrece in Romania anului 2015. Astfel, persoanele fizice autorizate, fermierii si alti contribuabili care aveau termen 25 mai pentru a depune declaratiile de venit 200 s-au lovit de o problema cel putin neasteptata si lipsita de sens in momentul in care au dorit sa urmeze aceasta operatiune prin Posta Romana: de doua luni nu se mai vindeau plicuri la posta.

Explicatia oficiala a Postei Romane? Ministerul Finantelor nu a elaborat inca metodologia care sa ii permita postei sa vanda si plicuri, in conditiile in care trebuie achizitionate noi case de marcat.

"Ministerul de Finante este responsabil cu colectarea taxelor inclusiv pentru PFA, dar acelasi minister este cel care a ingreunat transmiterea prin posta a declaratiilor de venit necesare taxarii", scrie Startupcafe.ro.

Aceeasi sursa a actualizat recent informatia precizand ca MFP sustine ca Posta Romana poate sa vanda si in prezent plicuri si alte bunuri si servicii catre populatie, cu actualele case de marcat.


"Nu vindem plicuri, gasiti la librarie", a fost raspunsul unei postarite de la un oficiu al Postei Romane din apropiere de Piata Revolutiei din Bucuresti (aproape de Sala Palatului), informeaza Startupcafe.ro. Prin urmare, se pierdea timp foarte mult, in conditiile in care nu toate librariile se afla langa posta si in contextul in care, asa cum ar fi fost firesc, te astepti sa gasesti plicuri la Posta Romana.

Posta Romana a explicat ca trebuie sa-si schimbe casele de marcat pentru a putea sa reia vanzarea de plicuri, conform aceleiasi surse, amintind si de faptul ca achizitia unor case de marcat in acest moment nu isi are rostul in conditiile in care incepand cu 2016 e obligatorie achizitia caselor de marcat cu jurnal electronic:

"Lipsa plicurilor de la vanzare in oficiile Postei Romane este o situatie temporara, care tine de ratiuni tehnice. Mai exact, noile prevederi legislative - care impun, incepand cu 2016, obligativitatea introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic - se suprapun unei situatii interne: Posta Romana trebuie sa refiscalizeze casele de marcat (cu rola de hartie) de pe fostele Directii Regionale (desfiintate in urma reorganizarii companiei) pe datele de identificare fiscala ale Postei Romane.", citeaza aceeasi sursa.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016