Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA-urile care nu au putut sa-si depuna declaratiile din lipsa de... plicuri

27-Mai-2015
915

Desi pare o poveste desprinsa din cartile cu basme, e o realitate care se petrece in Romania anului 2015. Astfel, persoanele fizice autorizate, fermierii si alti contribuabili care aveau termen 25 mai pentru a depune declaratiile de venit 200 s-au lovit de o problema cel putin neasteptata si lipsita de sens in momentul in care au dorit sa urmeze aceasta operatiune prin Posta Romana: de doua luni nu se mai vindeau plicuri la posta.

Explicatia oficiala a Postei Romane? Ministerul Finantelor nu a elaborat inca metodologia care sa ii permita postei sa vanda si plicuri, in conditiile in care trebuie achizitionate noi case de marcat.

"Ministerul de Finante este responsabil cu colectarea taxelor inclusiv pentru PFA, dar acelasi minister este cel care a ingreunat transmiterea prin posta a declaratiilor de venit necesare taxarii", scrie Startupcafe.ro.

Aceeasi sursa a actualizat recent informatia precizand ca MFP sustine ca Posta Romana poate sa vanda si in prezent plicuri si alte bunuri si servicii catre populatie, cu actualele case de marcat.


"Nu vindem plicuri, gasiti la librarie", a fost raspunsul unei postarite de la un oficiu al Postei Romane din apropiere de Piata Revolutiei din Bucuresti (aproape de Sala Palatului), informeaza Startupcafe.ro. Prin urmare, se pierdea timp foarte mult, in conditiile in care nu toate librariile se afla langa posta si in contextul in care, asa cum ar fi fost firesc, te astepti sa gasesti plicuri la Posta Romana.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Posta Romana a explicat ca trebuie sa-si schimbe casele de marcat pentru a putea sa reia vanzarea de plicuri, conform aceleiasi surse, amintind si de faptul ca achizitia unor case de marcat in acest moment nu isi are rostul in conditiile in care incepand cu 2016 e obligatorie achizitia caselor de marcat cu jurnal electronic:

"Lipsa plicurilor de la vanzare in oficiile Postei Romane este o situatie temporara, care tine de ratiuni tehnice. Mai exact, noile prevederi legislative - care impun, incepand cu 2016, obligativitatea introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic - se suprapun unei situatii interne: Posta Romana trebuie sa refiscalizeze casele de marcat (cu rola de hartie) de pe fostele Directii Regionale (desfiintate in urma reorganizarii companiei) pe datele de identificare fiscala ale Postei Romane.", citeaza aceeasi sursa.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA-urile care nu au putut sa-si depuna declaratiile din lipsa de... plicuri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.