Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piperea: Noua din zece comune romanesti, in insolventa

28-Iun-2013
2540
Peste 90 la suta dintre comunele din Romania sa se afla in insolventa, din cauza lipsei de lichiditate si imposibilitatea de a-si plati datoriile face ca, este de parere avocatul Gheorghe Piperea.

"Primariile sunt in faliment, pentru ca datoriile lor depasesc cu mult posibilitatea de a mai aduce venituri la Bugetul de Stat. Un exemplu este comuna Odorhei. De asemenea, Primaria Aninoasa a fost declarata in insolventa, prin decizie a primarului din Hunedoara", a spus Piperea citat de Agerpres.

Avocatul crede ca aparitia Ordonantei de Urgenta 46/2013 este un moment de cotitura in relatia comerciala dintre administratiile publice locale si creditorii acestora. Aceasta ordonanta este, din pacate, una dintre cele mai proaste reglementari pe care le-am vazut in ultima vreme, privind unitatile teritorial administrative.

Adica daca primaria unui oras intra in insolventa, institutia nu mai poate fi ordonator principal de credite. Tot in aceasta problema, cei care le conduc isi pierd atributiile de a le mai administra financiar, dar isi exercita in continuare celelalte atributii. Avocatul a dat chiar si un exemplu.

"La Primaria Bucuresti, in cazul insolventei, nu inseamna ca primarul Oprescu nu se va mai putea ocupa in continuare de administrarea spitatelor, mai ales ca este si doctor, dar nu va mai fi ordonator de credite. Demnitatea de primar a devenit periculoasa, pentru ca daca nu se declara insolventa primariei la timp, potrivit ordonantei, primarul poate face chiar inchisoare", a aratat avocatul Piperea.


Intr-o oarecare masura, avocatul Alexandru Dimitriu este de accord cu Piperea, acesta spunand ca legea pare a fi facuta de un nejurist, cand face referire la modalitatile de denuntare a contractelor si acordarea despagubirilor, cat si in ceea ce priveste mijloacele procedurale privind contestarea denuntarii contractelor.

"Primarii nu vor mai fi atat de doritori sa ocupe functii, daca vor trebui sa raspunda si pecuniar pentru actiunile lor si pentru crearea de prejudicii financiare. Cred ca ar trebui sa raspunda pentru situatia de insolventa creata unei primarii si cel care a dat un ordin politic celui care conduce primaria sa actioneze intr-un anumit mod, care a condus la intrarea in insolventa a unitatii teritorial administrative respective", a declarat Dimitriu.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importante

    • Persoanele care dau in chirie case sau apartamente, trebuie sa stie ca, pe langa completarea contractului si declararea lui la ANAF, exista si alte obligatii fiscale importante pentru persoanele care incaseaza banii din chirie. De asemenea, in anumite cazuri, si firmele sau PFA-urile care inchiriaza spatii au unele indatoriri fiscale. Avem cazul urmator. Contract de inchiriere apartament intre o societate comerciala si 2 persoane fizice sot-sotie co-proprietari cu valoarea chiriei de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016