Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura inregistrarii in scopuri de TVA, modificata din nou

16-Aug-2012
3184
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicatOrdinul nr. 1100 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1967/2011 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.

Redam astfel continutul ordinului si mentionam ca potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si pentru aprobarea modelului si continutului unui formular in temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art.153 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al pct.66 alin.(1) lit.d) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si al art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a emis urmatorul ordin:

Art.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1967/2011 pentru
aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si pentru aprobarea modelului si continutului unui formular, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.271 din 18 aprilie 2011, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:


"Art.6. - Inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile se considera valabila incepand cu
data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA."
2. Anexa nr.1 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul
ordin.
3. La anexa nr.3 "Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit
prevederilor art.153 alin.(1) lit.a) sau c) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", punctele 2-4 vor avea urmatorul cuprins:

"2. Persoana impozabila care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata
depune la organul fiscal competent:


a) cererea de inregistrare in scopuri de TVA, insotita de documentele prevazute de legislatia in
vigoare, in cazul persoanelor impozabile care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) lit.a) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) declaratia de inregistrare, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea
taxa pe valoarea adaugata, in cazul persoanelor impozabile care nu sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) lit.a) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) declaratia de mentiuni, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea taxa
pe valoarea adaugata, in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA,
conform art.153 alin.(1) lit.c) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. Ca urmare a analizei informatiilor cuprinse in cererea de inregistrare in scopuri de TVA sau
declaratia de inregistrare/mentiuni, dupa caz, prin care persoana impozabila solicita inregistrarea in
scopuri de taxa pe valoarea adaugata si in documentele anexate acesteia, organul fiscal competent
emite Decizia privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art.153 alin.(1) lit.a) sau c) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

4. In cazul aprobarii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, decizia se emite avand
bifata casuta corespunzatoare persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA
conform art.153 alin.(1) lit.a) sau c) din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz. inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata este valabila incepand cu data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct.66 alin.(1) lit.d) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art.II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de
tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de 20.07.2012
P R E S E D I N T E,
SERBAN POP

Anexa
(Anexa nr.1 la Ordinul nr.1967/2011)
Cod 14.13.02.60/i.c.
www.anaf.ro

Unitatea fiscala............................................................
.....................................................................................
Nr.de inregistrare ca operator de date cu caracter personal .....
Nr. /
DECIZIE
privind inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(1) lit.a) sau c)
din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal

Catre: Denumirea/Numele si prenumele...............................................................................
Domiciliu fiscal:
Localitate.................................Str................................nr..............bl.........ap.
Etaj...............judet/sector.................................................
Cod de identificare fiscala..........................................................................................

In baza prevederilor art.153 alin.(1) lit.a)/c) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificarile si completarile ulterioare, si ca urmare a analizei informatiilor cuprinse in
declaratia de inregistrare/mentiuni, va comunicam ca solicitarea dumneavoastra a fost:

- aprobata, conform art.153 alin.(1) lit.a) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de
taxa pe valoarea adaugata fiind valabila incepand cu data comunicarii prezentei decizii de
aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct.66 alin.(1) lit.d) din
Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003
privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

- aprobata, conform art.153 alin.(1) lit.c) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de
taxa pe valoarea adaugata fiind valabila incepand cu data comunicarii prezentei decizii de
aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct.66 alin.(1) lit.d) din
Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare
- respinsa, din urmatoarele motive:......................................................................................
..........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in
conformitate cu dispozitiile art.209 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul
de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 30 de
zile de la data comunicarii, potrivit art.207 alin.(1) din acelasi act normativ.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele ..........................
Semnatura si stampila unitatii ...............
Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016