Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor

22-Mai-2015
2203

Avand in vedere urgenta adoptarii acestui proiect de act normativ data de situatia critica a pietei asigurarilor din Romania din acest moment, de necesitatea de a interveni cu promptitudine intr-un stadiu incipient in cazul asiguratorilor aflati in dificultate sau in curs de a intra in dificultate si de a reduce impactul situatiei acestora asupra pie.ei asigurarilor si sistemului financiar in general,

tinand cont de faptul ca intarzierea masurilor de completare a legislatiei privind redresarea financiara ar conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de redresare a unei societati de asigurare/reasigurare, respectiv atragerea intr-un termen cat mai scurt a unui investitor in cadrul acesteia care sa poata asigura finantarea necesara pentru restabilirea indicatorilor financiari ai societatii de asigurare/reasigurare,

intrucat tergiversarea adoptarii unui cadru legal de gestionare a situatiilor de criza in sectorul financiar va conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de evitare a efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare, in special prin prevenirea contagiunii, inclusiv asupra infrastructurii pietei financiare,

in considerarea faptului ca urgenta adoptarii prezentului act normativ este motivata de atingerea scopului aplicarii masurilor de rezolutie, si anume asigurarea stabilitatii financiare a sectorului financiar in ansamblul sau si de evitare a unei crize sistemice, iar garantarea adoptarii de urgenta a acestor masuri asigura protejarea creditorilor de asigurari,

intrucat lichidarea asiguratorului conform procedurii obisnuite de insolventa nu ar permite, intr-o maniera similara, protejarea creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie, evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei asigurarilor si continuitatea functiilor critice, tinand cont de faptul ca esecul unei societati de asigurare/reasigurare de mari dimensiuni ar diminua increderea societatii civile in produsele de asigurare, rezultand un impact negativ asupra sistemului financiar national, prin periclitarea bunei func.ionalita.i a tuturor serviciilor care necesita acoperirea unui risc prin asigurare, intrucat aplicarea rezolutiei vizeaza interesul public si constituie o situatie urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta pentru asigurarea indeplinirii obiectivelor,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta

TITLUL I
DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI

CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul in strainatate.

(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta ordonanta de urgenta in relatie cu asiguratorul, Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura, amploarea si complexitatea activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic, gradul de interconectare al acestuia cu alte institutii financiare sau cu sistemul financiar in general.

Art. 2. - in intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1. rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie in scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele prevazute la art. 40;

2. asigurator - asiguratorul astfel cum este definit la art. 2 lit. A pct. 5 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sucursalei sau filialei unui asigurator dintr-un stat tert si a sucursalei unei societati de asigurare sau a unei societati mutuale dintr-un stat membru, care a primit o autorizatie de la autoritatea competenta a statului membru de origine;

3. obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la art. 40;

4. autoritate de rezolutie - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea imputernicita sa
aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;

5. instrument de rezolutie - un instrument prevazut la art. 70;

6. autoritate competenta - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea nationala abilitata sa supravegheze piata asigurarilor;

7. organ de conducere al asiguratorului - organul de administrare si de conducere ale unui asigurator stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;

8. conducere superioara - persoanele fizice care exercita functii de conducere in cadrul unui asigurator si care sunt imputernicite cu activitatea de conducere curenta si raspund de modul de indeplinire a acesteia fata de organul de conducere, potrivit legislatiei nationale;

Continuarea aici.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016