
Raportul Special
realizat de specialisti
O noua propunere legislativa care a fost adoptata de Senat prevede ca perioada de arhivare pentru registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara va fi redusa la doar 5 ani.
Propunerea legislativa vizeaza modificarea Legii contabilitatii nr.82/1991 si a OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Astfel, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se vor pastra in arhiva timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, potrivit unei propuneri legislative adoptate de Senat, in calitate de prima Camera sesizata.
Reamintim ca in prezent perioada de arhivare este de 10 ani.
Initiatorii proiectului propun modificarea pentru a „armoniza prevederile legate de perioada de pastrare si arhivare a documentelor si registrelor pe care operatorii economici le pun la dispozitia organelor de control fiscal cu cele de efectuare a inspectiilor fiscale".
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Extras din Proiect:
1. La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.”
2. La articolul 25, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.”
Pentru a fi pusa in vigoare, legea trebuie sa fie promulgata de Presedinte si publicata in Monitorul Oficial.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Kit de urgenta DGPR: Top 14 formulare de interes pentru orice firma cu angajatiEliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de cazARHIVARE DOCUMENTE: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaScoaterea din arhiva societatii a documentelor. Cum procedam?Ultimele articole
ARHIVARE DOCUMENTE: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulDocumente care vor fi pastrate in arhiva timp de 5 ani de contribuabili, conform Legii 36/2023Legea contabilitatii 82/1991 va fi modificata. Firmele NU mai sunt obligate sa arhiveze documentele financiar-contabile timp de 10 aniArhivare si eliminare documente financiar-contabileArticole similare
Titlul VII, Capitolul 1, Sectiunea 6Contract de mandat. Aspecte importante de care trebuie sa tinem cont!Contabilitatea in partida simpla. Norme generale si registre obligatoriiMarea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2015 si Noile Reglementari Contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014Dilema PFA cu activitate de productie si documentele cerute de Fisc. In ce fel se rezolva paradoxul?Ultimele articole
Contabilitatea in partida dubla. Registre si formulare obligatorii ale operatorilor economiciArticole similare
Cum se impoziteaza veniturile din cedarea folosintei bunurilor?DOCUMENTE JUSTIFICATIVE. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizicePFA/II/IF 2020. Stii ce sa faci ca sa nu platesti impozite cand nu mai ai activitate?Contract part-time la mai multe firme: cum se calculeaza CAS si CASS in acest cazCalea legala privind inregistrarea cheltuielilor cu combustibilul pentru delegarile in strainatateUltimele articole
Legea 70/2015. Ce trebuie sa faci daca plafonul de 50.000 lei este depasit + documente de intocmitMijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventarOfertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITDecontare servicii turistice in 2025. Conditii, documente si implicatii fiscaleANAF verifica tranzactiile de bani intre rude si aplica impozitul de 70% acolo unde NU exista documenteSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA