Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reglementarile din domeniu mai mult incurca sectorul energetic

07-Aug-2013
809
Nu exista, in Europa, doua tari cu aceleasi reglementari in sectorul energiei si gazelor. Reglementarile din acest domeniu sunt foarte complexe, facand dificila intelegerea acestor piete, se arata intr-un nou studiu realizat de EY. Diferentelor de reglementare li se adauga presiunea crescanda a autoritatilor pentru eficienta mai mare si scaderea costurilor, ca si interferentele politice, care pot conduce la lipsa de stabilitate a mediului de reglementare.

Avand in vedere ca jucatorii din aceste piete sunt in cautare de informatii comparative legate de riscul de reglementare si de idei noi pentru eficientizare sau de date care sa ii ajute sa ia decizii informate de investitie/dezinvestitie ori de intrare pe piete noi/iesire de pe piete existente, studiul EY - Mapping power and utilities regulation in Europe - ofera o imagine mai clara asupra reglementarilor din acest domeniu, ca instrument de benchmark pentru directorii financiari, managementul local si autoritatile de reglementare din energie si gaze.

"Companiile din sectorul energiei electrice si utilitatilor trebuie sa monitorizeze constant riscurile care tin de reglementare, pentru a anticipa consecintele potential adverse ale schimbarilor legislative si ale neimplementarii anumitor reglementari emise", spune Lars Wiechen, director executiv si lider al departamentului de Evaluare si Modelare Financiara, EY Romania.

Studiul a analizat mediul de reglementare din distributia si transportul de electricitate si gaze din 16 tari europene, printre care si Romania, pentru a identifica tendintele cheie, similaritatile si diferentele existente, precum si caracteristicile principale ale sistemelor de reglementare din fiecare tara analizata.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In afara complexitatii tipice mediului de reglementare de la nivel local, partile interesate trebuie sa ia in considerare si indicatorii utilizati de reglementatori, ale caror definitii pot de asemenea diferi. Chiar si atunci cand reglementatorii utilizeaza aceleasi categorii de date, acestea pot diferi foarte mult, de la tara la tara, ca de exemplu componentele costului capitalului propriu, gradului de indatorare si ratei de impozitare. Acestea sunt strict legate prin natura lor de situatia din fiecare tara, oglindind conditiile de finantare locale si reglementarile fiscale stabilite de autoritatile respective.

Pe langa diferente, studiul EY identifica si doua tendinte comune la nivelul tarilor analizate. Prima este presiunea asupra ratelor de rentabilitate, datorata in mare masura crizei creditarii si a scaderii costurilor de finantare. De asemenea, unii reglementatori de la nivel national considera ca rentabilitatile ar trebui reduse pentru ca activitatile din industriile reglementate sunt mai putin riscante.

A doua tendinta comuna se concentreaza pe cresterea eficientei si calitatii. Institutiile de reglementare de la nivelul tarilor europene comunica intre ele si compara componentele sistemului de reglementare mult mai intens decat o faceau acum 5 sau 10 ani, deoarece sunt interesate sa inteleaga metodele celorlalte parti, precum si deciziile acestora, cu scopul de a imbunatati sistemul de reglementare local.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reglementarile din domeniu mai mult incurca sectorul energetic":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016