Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reglementarile din domeniu mai mult incurca sectorul energetic

07-Aug-2013
856
Nu exista, in Europa, doua tari cu aceleasi reglementari in sectorul energiei si gazelor. Reglementarile din acest domeniu sunt foarte complexe, facand dificila intelegerea acestor piete, se arata intr-un nou studiu realizat de EY. Diferentelor de reglementare li se adauga presiunea crescanda a autoritatilor pentru eficienta mai mare si scaderea costurilor, ca si interferentele politice, care pot conduce la lipsa de stabilitate a mediului de reglementare.

Avand in vedere ca jucatorii din aceste piete sunt in cautare de informatii comparative legate de riscul de reglementare si de idei noi pentru eficientizare sau de date care sa ii ajute sa ia decizii informate de investitie/dezinvestitie ori de intrare pe piete noi/iesire de pe piete existente, studiul EY - Mapping power and utilities regulation in Europe - ofera o imagine mai clara asupra reglementarilor din acest domeniu, ca instrument de benchmark pentru directorii financiari, managementul local si autoritatile de reglementare din energie si gaze.

"Companiile din sectorul energiei electrice si utilitatilor trebuie sa monitorizeze constant riscurile care tin de reglementare, pentru a anticipa consecintele potential adverse ale schimbarilor legislative si ale neimplementarii anumitor reglementari emise", spune Lars Wiechen, director executiv si lider al departamentului de Evaluare si Modelare Financiara, EY Romania.

Studiul a analizat mediul de reglementare din distributia si transportul de electricitate si gaze din 16 tari europene, printre care si Romania, pentru a identifica tendintele cheie, similaritatile si diferentele existente, precum si caracteristicile principale ale sistemelor de reglementare din fiecare tara analizata.

In afara complexitatii tipice mediului de reglementare de la nivel local, partile interesate trebuie sa ia in considerare si indicatorii utilizati de reglementatori, ale caror definitii pot de asemenea diferi. Chiar si atunci cand reglementatorii utilizeaza aceleasi categorii de date, acestea pot diferi foarte mult, de la tara la tara, ca de exemplu componentele costului capitalului propriu, gradului de indatorare si ratei de impozitare. Acestea sunt strict legate prin natura lor de situatia din fiecare tara, oglindind conditiile de finantare locale si reglementarile fiscale stabilite de autoritatile respective.

Pe langa diferente, studiul EY identifica si doua tendinte comune la nivelul tarilor analizate. Prima este presiunea asupra ratelor de rentabilitate, datorata in mare masura crizei creditarii si a scaderii costurilor de finantare. De asemenea, unii reglementatori de la nivel national considera ca rentabilitatile ar trebui reduse pentru ca activitatile din industriile reglementate sunt mai putin riscante.

A doua tendinta comuna se concentreaza pe cresterea eficientei si calitatii. Institutiile de reglementare de la nivelul tarilor europene comunica intre ele si compara componentele sistemului de reglementare mult mai intens decat o faceau acum 5 sau 10 ani, deoarece sunt interesate sa inteleaga metodele celorlalte parti, precum si deciziile acestora, cu scopul de a imbunatati sistemul de reglementare local.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reglementarile din domeniu mai mult incurca sectorul energetic":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016