Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune ONLINE ANAF: Cum inchidem un PFA care nu mai desfasoara activitate?

16-Iul-2015
19424

Va oferim mai jos raspunsul dat de ANAF in cadrul sesiunii de consultanta si indrumare online, desfasurata la 15 iulie. Unul dintre contribuabili a dorit sa stie cum se poate inchide un PFA care nu mai are nicio activitate.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin reprezentantii sai care au gestionat sesiunea online, a mentionat ca in cazul in care PFA-ul desfasoara activitati autorizate de registrul comertului, incetarea activitatii se mentioneaza in registrul comertului in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere a titularului persoanei fizice autorizate.

In situatia in care se desfasoara activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtineti de la corpul/ordinul profesional din care faceti parte documente justificative privind incetarea activitatii.

Totodata, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, aveti obligatia de a depune, la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere), insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului sau de la corpul/ ordinul profesional din care faceti parte precum si certificatul de inregistrare fiscala/certificatul de inregistrare ca platitor de TVA, dupa caz, in vederea anularii .

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Daca sunteti interesat de aceasta procedura, atunci trebuie sa stiti si ca aveti obligatia de a depune, la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit) , insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei RECALCULARE PLATI ANTICIPATE.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune ONLINE ANAF: Cum inchidem un PFA care nu mai desfasoara activitate?":
Rating:

Nota: 4.18 din 101 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari norme metodologice privind impozitul pe profit si pe veniturile microintreprinderilor
    • Va informam ca in M.O. nr. 319/2017 a fost publicata HG 284/2017 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate rin HG nr. 1/2016. In continuare va prezentam principalele aspecte in ceea ce priveste: Impozitul pe profit In contextul in care incepand cu 1 ianuarie 2017 ramane valabila facilitatea aplicarii scutirii de impozit pentru profitul reinvestit in activele corporale prevazute in subgrupa 2.1. clasa 2.2.9 din...» citeste mai departe aici

  • DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?
    • Deoarece astfel de articole sub forma unor dosare cat mai cuprinzatoare pe o tema de interes s-au bucurat de succes, va propunem mai jos un dosar pe tema PFA-urilor in 2017 si a noutatilor fiscale care insotesc activitatea celor care aleg aceasta forma de organizare juridica. Astfel, tratam mai jos cateva subiecte importante, de la impozitele pe care le achita un PFA in 2017 si pana la obligatiile noi care apar din luna iulie 2017. PFA-urile platesc impozit specific in 2017? Persoanele juridice...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati fiscale din intervalul 19-25 iunie
    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului finantelor publice...» citeste mai departe aici

  • In atentia celor care desfasoara activitati cu caracter ocazional in baza raporturilor de munca cu zilieri
    • Autoritatile fiscale reamintesc persoanelor interesate ca in Monitorul Oficial nr. 376/2017 a fost publicata Legea nr. 105/2017, prin care se aduc modificari si completari Legii nr. 52/2011privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Zilierii care presteaza activitati in domeniul cresterii animalelor in sistem extensiv prin pasunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor, precum si activitati sezoniere in cadrul gradinilor botanice aflate in subordinea...» citeste mai departe aici

  • Vanzare produse sub cost. Cum se poate lichida stocul prin tranzactie catre alta firma?
    • In analiza de mai jos, o firma are un stoc expirat (aproximativ 220.000 lei), cu produse a caror durata de viata este de 12 luni utilizare si 18 luni depozitare. Produsele sunt in stoc de 5 ani si nu s-au mai comercializat. Firma doreste sa le vanda catre o societate cu o suma foarte mica (10.000 lei) care va recicla acest stoc. Din punct de vedere al cheltuielilor deductibile/nedeductibile, a impozitului pe profit si TVA, vom vedea cum se poate incheia aceasta tranzactie si care sunt...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit si contributii: cum s-au modificat normele metodologice din Codul fiscal
    • Caracterul sezonier al unei activitati presupune o perioada care se repeta de la an la an, in care anumite activitati se impun a fi realizate pe durate relativ fixe in functie de anotimp/de sezon. Scutirea se aplica si in situatia in care persoana fizica desfasoara activitate in baza unui contract de munca cu timp partial de lucru. Scutirea se acorda pe perioada de derulare a contractului. - la determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii si asimilate salariilor la locul unde se afla...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.