Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii au IMM-urile cu privire la schimbarea sistemului de impunere ca urmare a depasirii plafonului de 100.000 euro

14-Iul-2011
2494
Inainte de toate, trebuie amintit faptul ca, potrivit prevederilor Titlului IV indice 1 "Impozitul pe veniturile microintreprinderilor" din Codul Fiscal, microintreprinderea este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, urmatoarele conditii: realizeaza venituri, altele decat cele din activitati desfasurate domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului; are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv; a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 100.000 euro; capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.

In ceea ce priveste incadrarea la prevederile aferente veniturilor realizate, se retine faptul ca persoana juridica romana nu trebuie sa inregistreze venituri din activitatile desfasurate in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului incadrarea in categoria veniturilor din consultanta si management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor.

Conditia indeplinirii numarului de salariati depinde de numarul de numarul de persoane angajate cu contract individual de munca, potrivit dispozitiilor Codului muncii, indiferent de durata timpului de munca, inscrise in statele de salarii si/sau in registrul general de evidenta a salariatilor. La analiza indeplinirii conditiei privind numarul de salariati se numara si contractele de munca suspendate, potrivit legii.

In cazul persoanelor juridice care au un singur salariat care demisioneaza in cursul unei luni, precum si in situatia in care raportul de munca inceteaza ca urmare a pensionarii sau desfacerii contractului individual de munca in urma savarsirii unor acte care sunt sanctionate inclusiv prin acest mod, conditia privind numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul lunii urmatoare este angajat un alt salariat.

In ceea ce priveste veniturile realizate in anul precedent, incadrarea in aceasta conditie se face luand in calcul aceleasi venituri care constituie baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

Microintreprinderile care, in cursul anului fiscal, realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro vor schimba sistemul de impunere si vor plati impozit pe profit luand in calcul veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal, fara posibilitatea ca in perioada urmatoare sa mai poata opta pentru acest sistem de impunere. Calculul si plata impozitului pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit limita de 100.000 euro.

In ceea ce priveste veniturile luate in calcul la stabilirea limitei de 100.000 euro, acestea sunt cele care constituie baza impozabila, respectiv veniturile din orice sursa din care se scad: veniturile aferente costurilor stocurilor de produse,veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie, veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale, veniturile din subventii de exploatare, veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare, veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil, veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii.

Daca in cursul anului fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro, contribuabilul are obligatia sa instiinteze organul fiscal competent cu privire la modificarea tipului de impozit datorat prin depunerea unei declaratii de mentiuni, respectiv a formularului 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii au IMM-urile cu privire la schimbarea sistemului de impunere ca urmare a depasirii plafonului de 100.000 euro":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016