Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii au IMM-urile cu privire la schimbarea sistemului de impunere ca urmare a depasirii plafonului de 100.000 euro

14-Iul-2011
3553
Inainte de toate, trebuie amintit faptul ca, potrivit prevederilor Titlului IV indice 1 "Impozitul pe veniturile microintreprinderilor" din Codul Fiscal, microintreprinderea este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, urmatoarele conditii: realizeaza venituri, altele decat cele din activitati desfasurate domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului; are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv; a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 100.000 euro; capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.

In ceea ce priveste incadrarea la prevederile aferente veniturilor realizate, se retine faptul ca persoana juridica romana nu trebuie sa inregistreze venituri din activitatile desfasurate in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului incadrarea in categoria veniturilor din consultanta si management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor.

Conditia indeplinirii numarului de salariati depinde de numarul de numarul de persoane angajate cu contract individual de munca, potrivit dispozitiilor Codului muncii, indiferent de durata timpului de munca, inscrise in statele de salarii si/sau in registrul general de evidenta a salariatilor. La analiza indeplinirii conditiei privind numarul de salariati se numara si contractele de munca suspendate, potrivit legii.

In cazul persoanelor juridice care au un singur salariat care demisioneaza in cursul unei luni, precum si in situatia in care raportul de munca inceteaza ca urmare a pensionarii sau desfacerii contractului individual de munca in urma savarsirii unor acte care sunt sanctionate inclusiv prin acest mod, conditia privind numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul lunii urmatoare este angajat un alt salariat.

In ceea ce priveste veniturile realizate in anul precedent, incadrarea in aceasta conditie se face luand in calcul aceleasi venituri care constituie baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.


Microintreprinderile care, in cursul anului fiscal, realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro vor schimba sistemul de impunere si vor plati impozit pe profit luand in calcul veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal, fara posibilitatea ca in perioada urmatoare sa mai poata opta pentru acest sistem de impunere. Calculul si plata impozitului pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit limita de 100.000 euro.

In ceea ce priveste veniturile luate in calcul la stabilirea limitei de 100.000 euro, acestea sunt cele care constituie baza impozabila, respectiv veniturile din orice sursa din care se scad: veniturile aferente costurilor stocurilor de produse,veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie, veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale, veniturile din subventii de exploatare, veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare, veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil, veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii.

Daca in cursul anului fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro, contribuabilul are obligatia sa instiinteze organul fiscal competent cu privire la modificarea tipului de impozit datorat prin depunerea unei declaratii de mentiuni, respectiv a formularului 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016