Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de inchidere activitate PFA cand exista si facturi neincasate. Urmati acesti pasi!

26-Nov-2015
6194

In cazul urmator, din cauza modificarilor legislative anuntate pentru 2016, un PFA doreste sa isi inchida activitatea. Cum se va proceda insa cu soldul facturilor neincasate in momentul inchiderii PFA? Cum afecteaza Declaratia 220 acele sume?

PFA plateste impozit dupa incasari si plati, iar acele facturi in momentul inchiderii sunt in sold neincasate?


In situatia in care activitatea desfasurata de PFA a fost autorizata de Registrul Comertului, incetarea acesteia trebuie mentionata tot in Registru in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere. Daca desfasurati activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtineti de la corpul profesional din care faceti parte documente justificative privind incetarea activitatii.

In termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, trebuie sa depuneti la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere).

Formularul este insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului/ corpul profesional din care faceti parte precum si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.

Totodata, trebuie depus la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit), insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei Recalculare Plati Anticipate.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit instructiunilor de completare a formularului 220, in situatia in care PFA isi inceteaza activitatea, se va bifa casuta 1 "Recalcularea platilor anticipate".

La pct. 8 "Data incetarii activitatii" din cadrul sectiuniii II "Date privind activitatea desfasurata" se completaza cu data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.

Pentru stabilirea venitului net realizat pana la data inchiderii activitatii, avem in vedere faptul ca principala caracteristica a contabilitatii in partida simpla este ca aceasta se bazeaza pe incasari si plati, si nu este o contabilitate de angajamente. Venitul net (venitul impozabil) din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile considerate deductibile, efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste sume nu se inregistreaza in Registrul-jurnal pentru incasari si plati, la momentul emiterii/primirii facturilor ci la momentul incasarii sumelor, respectiv al efectuarii platilor. La determinarea venitului brut se va tine seama de toate sumele inscrise in Registrul-jurnal de incasari si plati reprezentand incasari efective.

In ceea ce priveste inregistrarea sumelor din facturile emise si neincasate pana la data incetarii activitatii, mentionam ca, potrivit prevederilor pct. 36 din normele metodologice emise in aplicarea art. 48 din Codul fiscal, acestea se vor considera venituri numai dupa ce vor fi incasate, chiar daca aceasta operatiune are loc ulterior incetarii activitatii.

Veniturile necuprinse in formularul initial D 200 "privind veniturile realizate din Romania" se declara prin depunerea unei declaratii rectificative.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de inchidere activitate PFA cand exista si facturi neincasate. Urmati acesti pasi!":
Rating:

Nota: 4.23 din 13 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Vicepresedintele ASF: Curand vom avea calendarul privind adoptarea monedei euro de catre Romania
    • Calendarul privind adoptarea monedei unice de catre Romania ar putea fi stabilit in scurt timp de catre comitetul interministerial cu privire la adoptarea monedei euro, a declarat, luni, 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache. "Urmeaza ca in acel comitet interministerial cu privire la adoptarea monedei euro de catre Romania sa se stabileasca calendarul de trecere. Este vorba de planul national de adoptare a monedei euro. E o chestiune...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata in urmatoarele zile
    • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata pana la 1 octombrie, a anuntat, marti, 25 septembrie,consilierul de stat si coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila, Laszlo Borbely, la conferinta "Strategia de dezvoltare a Romaniei". "Noi am avut o problema, am conceput multe lucruri intre 1996 si 2000 dar au ramas la nivelul hartiilor de multe ori pentru ca nu s-a tinut cont care sunt prioritatile. Toate sunt prioritati, dar daca le iei pe toate...» citeste mai departe aici

  • Termenul depunerii declaratiei informative 107, in cazul unei societati cu anul fiscal modificat
    • In cazul unei societati comerciala cu an fiscal modificat, aflata la incheirea celui de-al III an modificat, 01.07.2017-30.06.2018, ce declaratii trebuie depuse si pana cand? Se va depune Declaratia 107 pana astazi, 25.09.18, impreuna cu Declaratia 101 sau se va depune in anul 2019 pentru anul 01.07.2018-30.06.2019? Raspunsul specialistului Potrivit art. 42 alin. 3 din Codul fiscal si OPANAF 1825/2018, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru firmele din Romania: 23 de milioane de euro pentru angajarea persoanelor cu dizabilitati
    • Ministerul Fondurilor Europene anunta lansarea spre consultare publica a Ghidului solicitantului pentru proiectul „Stimularea mobilitatii si subventionarea locurilor de munca pentru someri si persoane inactive, persoane cu dizabilitati”. Prin acest proiect firmele din Romania si alti angajatori pot accesa subventii pentru a angaja persoane cu dizabilitati, valoarea totala ridicandu-se la 23,5 milioane de euro. Finantarea este sustinuta de Politica de Coeziune a Uniunii Europene, prin...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016