Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Auditor, activ la CAFR. Ce procedura urmam pentru inchidere PFA?

29-Ian-2015
6483

In cazul urmator, un auditor, activ la CAFR, a avut incheiat un contract, drept pentru care si-a infiintat un PFA. Din moment ce in prezent nu mai exista niciun contract, se doreste suspendarea activitatii PFA-ului. Autoritatile in domeniu sustin ca suspendarea activitatii se poate face doar daca se intra in concediu pentru cresterea copilului.



Vom vedea care este procedura corecta si cum se poate obtine suspendarea activitatii unui PFA.

Referitor la suspendarea activitatii d-voastra ca si PF, prevederile legale nu reglementeaza cu exactitate procedura de suspendare a activitatii PF asa cum este stabilita pentru societati in cadrul Art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990,cu modificarile si completarile ulterioare,.

Sub aspectul unor eventuale restrictii, trebuie avute in vedere dispozitiile Art. 20 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 potrivit carora fara nici o alta restrictie, PFA raspunde pentru obligatiile sale cu patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit si in completare, cu intreg patrimoniul sau.

Suspendarea activitatii poate incepe numai atunci cand PFA nu are datorii la bugetul de stat.
Pe durata suspendarii, nicio forma de organizare comerciala nu poate avea activitate economica, nu poate obtine venituri si poate efectua plati doar pentru serviciile anterioare suspendarii.

PFA care suspenda activitatea poate obtine si o derogare de la depunerea declaratiilor fiscale pe care sa nu le depuna trimestrial, ci anual, aceasta nefiind insa o etapa obligatorie din procesul de suspendare

Pentru intreruperea temporara a activitatii este necesara depunerea unei cereri de inregistrare de mentiuni la ONRC in acest sens, in temeiul Art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioare.

Dupa obtinerea dovezii de suspendare a activitatii, PF se va prezenta in termen de 5 zile la organele fiscale in a carei raza teritoriala are domiciliul sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru instiintare si depunerea formularul 220 completat cu veniturile si cheltuielile realizate pana la momentul incetarii sau intreruperii activitatii.

De asemenea, din punct de vedere fiscal, conform Art.82 alin.(8) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente impuse in sidtem real, care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.



Autor: Gabriela Ilicea, Expert Contabil, membru activ CECCAR Bucuresti, raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016