Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans

15-Iul-2015
2059

In contextul reglementat de Ordonanta Guvernului 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, art. 42 stabileste ca solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare.

Situatia fiscala de fapt viitoare se apreciaza in functie de data depunerii cererii.

Acordul de pret in avans este actul administrativ emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului, referitoare la stabilirea conditiilor si modalitatilor in care urmeaza sa fie determinate, pe parcursul unei perioade fixe, preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate, astfel cum sunt definite in Codul fiscal. Tranzactiile viitoare care fac obiectul acordului de pret in avans se apreciaza in functie de data depunerii cererii.

Solutia fiscala individuala anticipata sau acordul de pret in avans se comunica numai contribuabilului caruia ii sunt destinate.

Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans sunt opozabile si obligatorii fata de organele fiscale, numai daca termenii si conditiile acestora au fost respectate de contribuabil.

Prin cerere contribuabilul propune continutul solutiei fiscale individuale anticipate sau al acordului de pret in avans, dupa caz.

In scopul solutionarii cererii, organul fiscal competent:

a) se poate deplasa la domiciliul fiscal al contribuabilului sau in alt loc stabilit de comun acord cu acesta pentru analizarea documentatiei in vederea fundamentarii proiectului de solutie fiscala individuala anticipata ori acord de pret in avans, potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

b) poate solicita contribuabilului clarificari cu privire la cerere si/sau documentele depuse.

Organul fiscal competent prezinta contribuabilului proiectul solutiei fiscale individuale anticipate sau acordului de pret in avans, dupa caz, acordandu-i acestuia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere potrivit art. 9 alin. (1), cu exceptia cazului in care contribuabilul renunta la acest drept si notifica acest fapt organului fiscal competent.

Contribuabilul poate prezenta clarificarile prevazute la alin. (5^1) lit. b) sau poate exprima punctul de vedere prevazut la alin. (5^2) in termen de 60 de zile lucratoare de la data solicitarii clarificarilor necesare ori de la data comunicarii proiectului solutiei fiscale individuale anticipate sau acordului de pret in avans.

In solutionarea cererii contribuabilului se emite solutia fiscala individuala anticipata sau acordul de pret in avans. In situatia in care contribuabilul nu este de acord cu solutia fiscala individuala anticipata sau cu acordul de pret in avans emis, va transmite, in termen de 15 zile de la comunicare, o notificare la organul fiscal emitent. Solutia fiscala individuala anticipata sau acordul de pret in avans pentru care contribuabilul a transmis o notificare organului fiscal emitent nu produce niciun efect juridic.

Contribuabilul, titular al unui acord de pret in avans, are obligatia de a depune anual la organul emitent al acordului un raport privind modul de realizare a termenilor si conditiilor acordului in anul de raportare. Raportul se depune pana la termenul prevazut de lege pentru depunerea situatiilor financiare anuale.

Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans nu mai sunt valabile daca prevederile legale de drept material fiscal in baza carora a fost luata decizia se modifica.

Pentru emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate, precum si pentru emiterea sau modificarea unui acord de pret in avans, emitentul incaseaza tarife care se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Contribuabilul solicitant are dreptul la restituirea tarifului achitat in cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea/modificarea solutiei fiscale individuale anticipate sau a acordului de pret in avans.

Termenul pentru emiterea unui acord de pret in avans este de 12 luni in cazul unui acord unilateral, respectiv de 18 luni in cazul unui acord bilateral sau multilateral, dupa caz. Termenul pentru emiterea solutiei fiscale individuale anticipate este de pana la 3 luni. Dispozitiile art. 70 sunt aplicabile in mod corespunzator.

Procedura referitoare la emiterea solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret in avans va fi aprobata prin hotarare a Guvernului.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Indemnizatiile pentru crestere copil ar putea fi majorate in anumite situatii
    • UPDATE, 18.03.2019 Senatorii au votat favorabil proiectul de modificare a OUG nr. 111/2010, in sensul ca mamele care intra intr-un nou concediu de crestere copii la mai putin de 12 luni de la revenirea dintr-un CCC sa primeasca o indemnizatie cel putin egala cu cea primita in CCC anterior. Senatorii considera ca ar trebui modificate anumite prevederi ale legislatiei in vigoare pentru incurajarea natalitatii, in contextul in care aceasta este oricum in scadere, de ceva timp, sporul fiind unul...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! Legea Bugetului pe 2019 a intrat in vigoare!
    • UPDATE 18.03.2019 Legea bugetului de stat pe 2019 nr. 50/2019 a fost promulgata vineri, 15 martie 2019, de presedintele Klaus Iohannis si, tot in aceeasi zi, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209. Legea bugetului de stat a intrat in vigoare de astazi, 18 martie 2019. Asadar, desi presedintele Romaniei a intors in Parlament Legea bugetului, dupa votarea ei in forma initiala, Iohannis a promulgat bugetul pe anul in curs. Reamintim ca, pe 22 februarie, seful...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2018
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea nevoilor contribuabililor cu un nou material informativ, explicat pas cu pas, privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018 la Unitatile Teritoriale ale MFP. Asadar, in articolul publicat de DGRFP Brasov este explicat pas cu pas cine si in ce termen trebuie sa depuna situatiile financiare anuale, dar este precizat si tot ce trebuie...» citeste mai departe aici

  • Societate cu doi asociati: Deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile
    • "Intrebare: 1. Cum interpretati prevederile art. 40 2 alin. (5) coroborat cu art. 40 1 pct. 4. din Codul fiscal, in sensul ca o societate comerciala romana cu 2 asociati persoane fizice 40%/60% aplica limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu dobanzile pentru imprumuturi/leasinguri/etc. de la terti? 2. In cazul in care exista cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs reportate din anii anteriori care depasesc plafonul deductibil in 2018, precum si cheltuieli din anul 2018 care ar trebui...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Persoanele fizice care au datorii la stat nu vor mai fi publicate pe site-ul ANAF
    • Conform procedurii aprobate prin OANAF 558/2016, in vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala lista debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale. Listele se publicau separat pentru debitori - persoane juridice,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016