Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central

04-Feb-2016
927

Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent este reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central.

Conform art. 2 alin. (3) din actul normativ mentionat, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de inregistrare fiscala si, dupa caz, de executare silita a taxelor datorate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, de contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania.

Potrivit prevederilor art. 110 alin. (3) lit. i) din Ordonanta Guvernului 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, decizia emisa de Comitetul de Supraveghere al Oficiului National pentru Jocuri de Noroc privind taxa aferenta acordarii licentelor si a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie titlu de creanta.

Aceasta prevedere nu a mai fost preluata in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca urmare, pentru mentinerea sistemului de stabilire de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, a taxelor pentru jocuri de noroc datorate de catre contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitati de jocuri de noroc in Romania, era necesara modificarea legislatiei speciale in domeniul jocurilor de noroc.

Mai mult, proiectul de modificare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului 77/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, publicat pe site-ul Oficiul National pentru Jocuri de Noroc la rubrica Relatii Publice - Transparenta decizionala - Proiecte acte normative, prevede la art. 13 alin. (1) ca organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal pana la termenul de plata, taxele prevazute in OUG 77/2009, la art. 14 lain. (2), cu exceptia celor datorate pentru jocurile de noroc la distanta.

Precizam ca, potrivit art. 2^1 din HG 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernuui nr. 77/2009, organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal competent taxele prevazute la art. 14 alin. (2) din ordonanta de urgenta, pana la termenul de plata.

In acelasi timp, conform ultimei variante a proiectului de modificare a Normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta, transmis institutiei noastre pentru punct de vedere in data de 7 ianuarie 2016, au fost eliminate exceptiile prevazute in varianta publicata pe site a art. 13 alin. (1).

Avand in vedere cele de mai sus, este necesara acordarea competentei generale de administrare a contribuabililor nerezidenti persoane juridice acre nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania, Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pentru 2019: Posibil sa fie adoptat pana la finalul anului
    • Legea bugetului pentru anul 2019 ar putea fi adoptata pana la finalul lui 2018, in situatia in care impasul de la CSAT va fi rezolvat, a declarat, miercuri, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. „Bugetul urmeaza sa fie prezentat in cateva zile. stiu acum ca este un impas la CSAT. Le tratam pe rand. Probleme, vad ca nu scapam de ele, apar in fiecare zi, dar datoria noastra este sa le rezolvam. (...) Am vazut-o aseara (marti, n.r) pe doamna Dancila, am si vorbit cu dansa, dar nu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016