Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central

04-Feb-2016
952

Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent este reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central.

Conform art. 2 alin. (3) din actul normativ mentionat, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de inregistrare fiscala si, dupa caz, de executare silita a taxelor datorate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, de contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania.

Potrivit prevederilor art. 110 alin. (3) lit. i) din Ordonanta Guvernului 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, decizia emisa de Comitetul de Supraveghere al Oficiului National pentru Jocuri de Noroc privind taxa aferenta acordarii licentelor si a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie titlu de creanta.

Aceasta prevedere nu a mai fost preluata in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca urmare, pentru mentinerea sistemului de stabilire de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, a taxelor pentru jocuri de noroc datorate de catre contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitati de jocuri de noroc in Romania, era necesara modificarea legislatiei speciale in domeniul jocurilor de noroc.

Mai mult, proiectul de modificare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului 77/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, publicat pe site-ul Oficiul National pentru Jocuri de Noroc la rubrica Relatii Publice - Transparenta decizionala - Proiecte acte normative, prevede la art. 13 alin. (1) ca organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal pana la termenul de plata, taxele prevazute in OUG 77/2009, la art. 14 lain. (2), cu exceptia celor datorate pentru jocurile de noroc la distanta.

Precizam ca, potrivit art. 2^1 din HG 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernuui nr. 77/2009, organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal competent taxele prevazute la art. 14 alin. (2) din ordonanta de urgenta, pana la termenul de plata.

In acelasi timp, conform ultimei variante a proiectului de modificare a Normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta, transmis institutiei noastre pentru punct de vedere in data de 7 ianuarie 2016, au fost eliminate exceptiile prevazute in varianta publicata pe site a art. 13 alin. (1).

Avand in vedere cele de mai sus, este necesara acordarea competentei generale de administrare a contribuabililor nerezidenti persoane juridice acre nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania, Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016