Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central

04-Feb-2016
898

Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent este reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central.

Conform art. 2 alin. (3) din actul normativ mentionat, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de inregistrare fiscala si, dupa caz, de executare silita a taxelor datorate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, de contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania.

Potrivit prevederilor art. 110 alin. (3) lit. i) din Ordonanta Guvernului 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, decizia emisa de Comitetul de Supraveghere al Oficiului National pentru Jocuri de Noroc privind taxa aferenta acordarii licentelor si a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie titlu de creanta.

Aceasta prevedere nu a mai fost preluata in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca urmare, pentru mentinerea sistemului de stabilire de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, a taxelor pentru jocuri de noroc datorate de catre contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitati de jocuri de noroc in Romania, era necesara modificarea legislatiei speciale in domeniul jocurilor de noroc.

Mai mult, proiectul de modificare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului 77/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, publicat pe site-ul Oficiul National pentru Jocuri de Noroc la rubrica Relatii Publice - Transparenta decizionala - Proiecte acte normative, prevede la art. 13 alin. (1) ca organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal pana la termenul de plata, taxele prevazute in OUG 77/2009, la art. 14 lain. (2), cu exceptia celor datorate pentru jocurile de noroc la distanta.

Precizam ca, potrivit art. 2^1 din HG 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernuui nr. 77/2009, organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal competent taxele prevazute la art. 14 alin. (2) din ordonanta de urgenta, pana la termenul de plata.

In acelasi timp, conform ultimei variante a proiectului de modificare a Normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta, transmis institutiei noastre pentru punct de vedere in data de 7 ianuarie 2016, au fost eliminate exceptiile prevazute in varianta publicata pe site a art. 13 alin. (1).

Avand in vedere cele de mai sus, este necesara acordarea competentei generale de administrare a contribuabililor nerezidenti persoane juridice acre nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania, Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016