Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central

04-Feb-2016
996

Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent este reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central.

Conform art. 2 alin. (3) din actul normativ mentionat, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de inregistrare fiscala si, dupa caz, de executare silita a taxelor datorate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, de contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania.

Potrivit prevederilor art. 110 alin. (3) lit. i) din Ordonanta Guvernului 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, decizia emisa de Comitetul de Supraveghere al Oficiului National pentru Jocuri de Noroc privind taxa aferenta acordarii licentelor si a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie titlu de creanta.

Aceasta prevedere nu a mai fost preluata in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca urmare, pentru mentinerea sistemului de stabilire de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, a taxelor pentru jocuri de noroc datorate de catre contribuabilii nerezidenti persoane juridice care nu au pe teritoriul Romaniei sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitati de jocuri de noroc in Romania, era necesara modificarea legislatiei speciale in domeniul jocurilor de noroc.

Mai mult, proiectul de modificare a Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului 77/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, publicat pe site-ul Oficiul National pentru Jocuri de Noroc la rubrica Relatii Publice - Transparenta decizionala - Proiecte acte normative, prevede la art. 13 alin. (1) ca organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal pana la termenul de plata, taxele prevazute in OUG 77/2009, la art. 14 lain. (2), cu exceptia celor datorate pentru jocurile de noroc la distanta.

Precizam ca, potrivit art. 2^1 din HG 870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernuui nr. 77/2009, organizatorii de jocuri de noroc au obligatia sa declare la organul fiscal competent taxele prevazute la art. 14 alin. (2) din ordonanta de urgenta, pana la termenul de plata.

In acelasi timp, conform ultimei variante a proiectului de modificare a Normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta, transmis institutiei noastre pentru punct de vedere in data de 7 ianuarie 2016, au fost eliminate exceptiile prevazute in varianta publicata pe site a art. 13 alin. (1).

Avand in vedere cele de mai sus, este necesara acordarea competentei generale de administrare a contribuabililor nerezidenti persoane juridice acre nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care organizeaza si exploateaza activitatea de jocuri de noroc in Romania, Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF pentru modificarea OANAF 3775/2015 privind aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Instructiuni de completare/validare a Formularului 394
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti atrage atentia contribuabililor asupra completarii si depunerii Formularului 394 – care trebuie depus pana pe data de 30 mai. Termenul limita de depunere a Formularului 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritorul national aferente perioadei de raportare precedente” este joi, 30 mai. Cu aceasta ocazie, DGRFP face mai multe precizari privind depunerea formularului....» citeste mai departe aici

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Determinare rezerva legala la societatea care inregistreaza pierdere
    • "Sa presupunem ca la sfarsitul anului 2017 firma X a avut o pierdere de 400.000 lei. Iar la sfarsitul anului 2018 are un profit de 300.000 lei. Mai este obligatorie constituirea rezervei legale pentru anul 2018? Dar pentru anul 2017? Rezerva legala se va constitui pentru intreaga suma de 300.000 lei, desi cu un an inainte firma a fost pe pierdere?" La aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din...» citeste mai departe aici

  • ANOFM a anuntat calendarul programelor GRATUITE de formare profesionala pentru luna iunie
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) anunta 159 de programe de formare profesionala pentru luna iunie 2019, la nivel national. In total, sunt asteptate peste 2.700 de persoane la cursurile gratuite oferite prin intermediul Agentiei. “2.714 persoane vor participa la cursurile gratuite organizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in luna iunie 2019”, transmite ANOFM. Dintre toate cursurile la care se pot inscrie persoanele fizice in luna iunie,...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016