Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SPLIT TVA: Cateva concluzii dupa Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate

19-Sep-2017
3219

Rentrop & Straton a organizat la 18 septembrie Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, la Hotel Crowne Plaza. Tema conferintei a fost sistemul split TVA sau plata defalcata a TVA.

Va prezentam mai jos unele dintre noutatile si explicatiile aferente acestui subiect, oferite de Gabriel Jinga - Consultant Rentrop & Straton si Gabriel Gheorghe - Consultant Soter & Partners.

Pentru banci nu va fi o operatiune simpla introducerea split TVA. 

Prevederea nu e in contradictie cu directiva UE, fiind vorba doar de o securizare a mecanismului de TVA. Singurele discutii care pot aparea vizeaza un eventual infringement pe zona de capital (lichiditati companii).

Nota! Puteti opta si in noiembrie sau decembrie pentru Split TVA.


Se va dubla numarul de operatiuni facute prin banca si vor exista blocaje financiare pentru unele companii. 
Recomandarea consultantilor invitati sa explice Split TVA in cadrul conferintei organizate de Rentrop & Straton este sa preveniti corectiile fiindca in caz contrar timpul administrativ se dubleaza.
Si persoana neinregistrata in scopuri TVA va trebui sa faca 2 plati: in cont curent furnizor si in cont special TVA

Exceptie fac persoanele fizice impozabile (PFA, II, profesii liberale).

Ar fi necesar ca ANAF sa emita un ordin in care sa existe si norme privind felul in care firmele care trebuie sa isi recupereze TVA-ul aferent soldului existent in cont la 31 decembrie 2017 isi pot recupera sumele.

De la 1 ianuarie 2018, bancile sunt obligate sa implementeze mecanisme de validare in cazul platilor eronate.

Persoanele juridice neplatitoare si cele nerezidente platesc in 2 conturi. Sanctiunea in caz de neplata va fi 50% din suma. 
Aceste categorii nu ar fi trebuit incluse in sistemul split TVA, ci doar sa achite in contul curent. Aceste categorii nu trebuie sa aiba cont curent de TVA, ci sa spliteze platile. Vor putea face o plata de TVA din contul curent (nu este o exceptie ca in cazul persoanelor inregistrate in scopuri de TVA).

Persoanele fizice nu sunt afectate si vor plati toata suma din contul curent in cont curent.
PFA-urile, II-urile, profesiile liberale neinregistrate in scopuri de TVA nu vor fi afectate de SPLIT TVA si nu au obligatia platii defalcate. 

Clarificare:
Persoana JURIDICA: SRL firma contabilitate neplatitoare de TVA va face 2 ordine de plata
Persoana FIZICA: Cabinet individual neplatitor de TVA: plateste intr-un singur cont


Aflati mai multe aici!

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016