Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stocuri aflate la terti. Ce documente intocmim pentru retur?

07-Aug-2012
4565
Analizam situatia unor stocuri aflate la terti, in calitate de marfa achizitionata anul anterior (facturata) de la un furnizor din afara UE. Marfa a fost lasata in custodie la furnizorul respectiv (nu s-a livrat catre Romania). Marfa s-a inregistrat in contabilitate in contul 357. Acum nu se mai doreste acea marfa si s-a cerut furnizorului "retur" (acesta este de acord). Vom vedea astfel ce documente sunt necesare, ce taxe se platesc, daca e cazul, care sunt inregistrarile contabile aferente si cat timp poate fi lasata o marfa in custodie la terti.

Raspuns:

Raspunsul nostru porneste de la premisa ca respectiva societate din afara UE, nu are obligatia sa fie inregistrat in scopuri de TVA intr-un stat membru si marfa nu a fost introdusa niciodata in comunitate.

Astfel, legislatia cu caracter general privind tranzactiile comerciale este data de Legea 287/2009 privind Codul civil, ce stabileste capacitatea persoanei juridice de a efectua acte de comert, avand capacitate de folosinta si exercitiu si, implicit, deicizii de a asuma responsabilitatea pentru neindeplinirea obligatiilor. Desigur, acest act normativ este foarte vast si reglementeaza multitudinea aspectelor ce ar putea sa apara in viata sociala.
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii

Efectuarea sau renuntarea la o fapta de comert consideram ca este si in competenta legala a administratorului, conform art. 71 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, ce trebuie sa indeplineasca aceste activitati cu buna credinta.

Pentru a avea cadrul juridic necesar pentru renuntarea la marfa, consideram ca este nevoie de un acord scris intre parti, prin care partile renunta la tranzactia de livrare initiala. Acest act scris poate fi sub forma fie a unui act aditional la comanda initiala, fie sub forma de proces verbal – minuta sau acord al partilor, insa trebuie sa fie semnat de persoane competente sa reprezinte cele 2 societati.

Nu consideram ca sunt implicate taxe si obligatii fiscale de plata, in legatura cu aceasta renuntare la bunuri ce urmau sa fie livrate.

Legea nu precizeaza un termen minim sau maxim in care bunurile pot fi lasate in custodie, atat timp cat tranzactiile sunt transparente, iar scopul custodiei este unul legitim si nu unul de sustragere de la plata unor impozite si taxe.

Daca inregistrarile initiale au fost 371 "Marfuri" = 401 "Furnizori" si ulterior 357 "Marfuri la terti" = 371 "Marfuri", consideram ca actuala renuntare la stocul de marfa se face prin stornarea acestor inregistrari, respectiv aceleasi articole contabile, cu sumele in minus.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stocuri aflate la terti. Ce documente intocmim pentru retur?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"