Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Trimiteti propunerea dvs. pentru mai putina birocratie si costuri reduse! S-a lansat noua platforma a Comisiei de taiat hartii

25-Feb-2016
1196

Costurile administrative, de la taxe pana la diferitele proceduri din mediul de afaceri in relatia cu autoritatile, au insumat in 2013 nu mai putin de 3 miliarde de euro. La jumatatea acestei saptamani a fost lansata platforma MaiSimplu.gov.ro unde oricine poate lansa o propunere de reducere a birocratiei, a costurilor, de eliminare a unor proceduri etc.

La 10 martie e anuntata prima data pentru evaluarea pregatita de Guvern pentru reclamatiile si propunerile trimise de cetateni pentru reducerea birocratiei.

"Comisia pentru taiat hartii" este responsabila cu analizarea acestor cereri si informatii colectate prin intermediul platformei lansate recent.

Am selectat mai jos unele dintre aceste propuneri trimise de cetateni in vederea simplificarii unor proceduri administrative in relatia cu autoritatile fiscale:


Propunere: Fisa 392 (si nu numai) depusa si pe hartie si in format electronic.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 3 ore
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Da
Alte costuri suplimentare : 10lei si timp pierdut
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic


Propunere: Transmitere declaratii fiscale fara semnatura electronica

Pentru reducerea cheltuielilor legate de reinnoirea semnaturii electronice propun transmiterea tuturor declaratiilor fiscale dupa procedura care se aplica de catre Inspectia muncii in cazul registrului salariatilor, adica atribuirea unei parole fiecarei firme(in special micro si mici entitati) si care prin persoana responsabila sa faca aceasta operatiune.
Va multumim si multa stima

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : cca 10 minute
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : raportare in format electronic

 

 

Reclamatie: ANAF solicita certificate constatatoare ONRC si caziere judiciare

(16 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)

ANAF trebuie sa comunice direct cu politia si onrc, contribuabilul nu are nevoie de aceste documente, ci ANAF

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF cere
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Intarzierilor de cateva zile
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator societate
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Simplificarea procedurii : eliminare

 

Propunere: Eliminare declaratie 010 ANAF si a copiilor xerox dupa actele eliberate de ONRC pentru schimbare denumire firma
(6 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)

ONRC transmite in sistem electronic in sistemul ANAF in timp real toate modificarile facute de catre o societate comerciala la ONRC.

ANAF insista sa completam declaratia 010 si o serie de copii dupa toate actele eliberate de ONRC(certificat constatator, certificat de inmatriculare , rezolutie tribunal, decizie interna modifcare ONRC) in cazul schimbarii denumirii unei societati comerciale, desi ei au access deja la noile date ale societatii respective in sistemul informatic ANAF.

E doar o formalitate inutila similara cu declaratia 050 care e necesara la schimbarea sediului firmei. Din moment ce cele doua institutii au deja bazele de date conectate in timp real nu vad sensul unui asemenea formular si a copiilor aferente cerute de ANAF.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 2 sau 3 ore (completat formular, facut copii dupa acte,timp stat la coada la ghiseu plus timp preluare acte)
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Administrator, asociat unic , persona imputernicita,contabil
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : costuri copiere acte
Simplificarea procedurii : eliminare| indicarea unei alte autoritati care detine aceleasi date


Aici puteti vedea cele mai populare propuneri.

Click AICI pentru a vizita noua platforma unde puteti trimite si dumneavoastra o o propunere pentru reducerea birocratiei, a costurilor sau pentru simplificarea actualelor proceduri!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trimiteti propunerea dvs. pentru mai putina birocratie si costuri reduse! S-a lansat noua platforma a Comisiei de taiat hartii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.