Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordare stimulente la inchirierea unei cladiri. Recunoasterea veniturilor in contabilitate. Care e monografia contabila?

01-Apr-2016
8251

In analiza urmatoare, avem o cladire cu cinci etaje care se inchiriaza unei singure firme. In fiecare an, in luna mai prin contract, proprietarul acorda chirie gratuita o luna (etajul cinci). Vom vedea cum se inscrie in contabilitate acest aspect si daca se inregistreaza ca o reducere comerciala sau venitul ca pentru o luna intreaga si in contrapartida o cheltuiala nedeductibila cu suma chiriei pe etajul in cauza.



Potrivit pct. 223 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014 locatorul trebuie sa recunoasca valoarea agregata a costului stimulentelor drept o diminuare a venitului din leasing pe durata contractului de leasing, pe o baza liniara, cu exceptia cazului in care o alta baza sistematica este reprezentativa pentru esalonarea in timp a beneficiului activului in sistem de leasing. Aceste prevederi referitoare la suportarea liniara a cheltuielilor pe durata contractului se aplica si in cazul stimulentelor acordate cu ocazia incheierii de contracte de inchiriere sau de alte contracte care presupun acordarea de stimulente pentru atragerea chiriasilor, dupa cum se precizeaza la pct. 224 din reglementari.

Prin urmare, societatea va recunoaste cedarea gratuita a folosintei etajului din luna mai drept stimulent acordat chiriasului pentru incheierea/prelungirea contractului, prin diminuarea corespunzatoare a veniturilor anuale din inchiriere din lunile ianuarie-aprilie si iunie-decembrie.

Spre exemplu, daca chiria lunara este de 14.400 lei (eventual, plus TVA, daca societatea a optat pentru taxarea operatiunilor de inchiriere) pentru anul 2016 societatea va obtine un venit anual de 14.400 lei x 11 luni = 158.400 lei si va inregistra lunar venituri din inchiriere in suma de 158.400 lei : 12 luni = 13.200 lei, inclusiv in luna mai 2016.

Inregistrari contabile lunare (excludem din discutie TVA-ul, care se contabilizeaza pe masura facturarii):

- in lunile ianuarie-aprilie
4111 "Clienti" = % 14.400 lei

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completare raspuns precedent Multumesc frumos pentru raspuns, m-ati lamurit in cea mai mare in ceea ce priveste nelamuririle mele. O singura nelamurire mai am: Factura 2 nu exista intrucat la acel moment...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare amortizare active noi clinica medicala Clinica medicala doreste sa achizitioneze echipamente medicale pentru extinderea activitatii medicale. Acum este o singura cladire, iar pe urma vor fi 2 cladiri structurate altfel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Peleti paie. Cota tva Avand in vedere insa ca ele provin direct din paie de grau, materia prima care intra in utilajul ce doar ii compacteaza, sunt doar procese mecanice, nu exista alte tratari, nu se...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare containere. Beneficiar din Turcia Societatea noastra livreaza produse catre o societate din Turcia; produsele se livreaza in containere metalice. Aceste containere au fost comandate si platite de catre societatea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Program Stock Option Plan societate mama din Italia Societatea mama (Italia) ofera pentru cumparare actiuni pentru salariatii din Romania astfel: - contra cost (achizitionate) - cost suportat de salariati prin retinere salariala; -...citeste mai mult

706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 13.200 lei
472 "Venituri inregistrare in avans" 1.200 lei

- in luna mai
472 "Venituri inregistrare in avans" = 706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 4.800 lei (1.200 lei x 4 luni)
418 "Clienti – facturi de intocmit" = 706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 8.400 lei (1.200 lei x 7 luni)

- in lunile iunie-decembrie
4111 "Clienti" = % 14.400 lei
706 "Venituri din redevente, locatii de gestiune si chirii" 13.200 lei
418 "Clienti – facturi de intocmit" 1.200 lei.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016