Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Caz practic: Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in leasing

04-Feb-2009
49179

Intrebare:


Cum se inregistreaza un mijloc fix (autoturism) achizitionat in leasing. Am primit: contract de leasing financiar; pret de achizitie fara TVA: 12.909 euro; avans 15% = 1936,35 euro achitat; valoare finantata 8,5%= 10.972,65 euro; val reziduala = 2581,80 inclusa in rate.


Raspuns in septembrie 2008:
In cazul leasingului financiar:

  • utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar;
  • amortizarea bunului care face obiectul contractului de leasing se inregistreaza de catre utilizator;
  • utilizatorul deduce dobanda.

Inregistrarile contabile efectuate de catre utilizator in cazul unui leasing financiar:

  • Fisa sintetica pe platitor
    Fisa sintetica pe platitor
    Vezi detalii
    Consilier Institutiile Statului in Control
    Consilier Institutiile Statului in Control
    Vezi detalii
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Vezi detalii
    Inregistrarea mijlocului de transport la intreaga valoare a autoturismului, la cursul istoric prevazut in contractul de leasing (sa presupunem 3,5200 lei):

12.909 X 3,5200 = 45.439,68 lei

2133 = 167 45.439,68
?Mijloace de transport? ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?

- Debit cont 8036 "Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" cu valoarea imobilizarilor corporale, respectiv suma de 45.439,68 lei;
- Debit cont 8051 ?Dobanzi de platit? se inregistreaza dobanda aferenta conform
contractului de leasing.

  • Inregistrarea facturii de avans care, de regula contine avansul si comisionul de administrare la cursul istoric:

Avansul: 1.936,35 X 3,5200 = 6.815, 95 lei
Comisionul de administrare, sa presupunem 500,20 lei
TVA: (6.815,95 + 500,20) X 19% = 1.390,07 lei

 % = 404  8.706,22
?Furnizori de imobilizari?
167 6.815,95
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
628 500,20
?Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti?
4426 1.390,07
?TVA deductibila?
  • Inregistrarea achitarii facturii de avans:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei? 8.706,22
  • Inregistrare RCA:
    613 ?Cheltuieli cu primele de asigurare? = 401 ?Furnizori?
  • Inregistrarea amortizari imobilizarilor corporale achizitionate conform contractelor de leasing se face potrivit duratelor normale de functionare legale in vigoare:

    6811 ?Cheltuieli de exploatare privind = 2813 ?Amortizarea instalatiilor, mijloacelor amortizarea imobilizarilor? de transport, animalelor si plantatiilor?
     
  • Inregistrarea obligatiei de plata a ratelor pe baza facturilor emise de societatea de leasing:
 % = 404
?Furnizori de imobilizari?
167
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
666
?Cheltuieli privind dobanzile?
4426
?TVA deductibila?

In debitul contului 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate? veti inregistra rata de capital la cursul istoric.

 In debitul contului 666 ?Cheltuieli privind dobanzile? veti inregistra valoarea dobanzii la cursul istoric.

Dupa caz, diferentele de pret intre cursul facturii si cursul istoric se inregistreaza astfel:

665 ?Cheltuieli din diferente de curs valutar? = 404 ?Furnizori de imobilizari?

sau:

404 ?Furnizori de imobilizari? = 765 ?Venituri din diferente de curs valutar?

Si concomitent:
- Credit cont 8036 "Redevente locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate", cu suma
inregistrata in debitul contului 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
- Credit cont: 8051 ?Dobanzi de platit?, extracontabil, se inregistreaza diminuarea dobanzii
de plata, cu suma inregistrata in debitul contului 666 ?Cheltuieli privind dobanzile?.

  • Inregistrarea achitarii facturilor:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei?
  • La expirarea contractului, o data cu achitarea ultimei rate se consemneaza si transferul dreptului de proprietate, dupa cum urmeaza:
 % = 404
?Furnizori de imobilizari?
167
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
4426
?TVA deductibila?
  • Inregistrarea achitarii facturii:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei?

La finalul leasingului, conturile 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?, 8036 "Redevente locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" si 8051 ?Dobanzi de platit? se vor inchide.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 4 februarie 2009

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Caz practic: Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in leasing":
Rating:

Nota: 3.64 din 11 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

19-Nov-2013

To have aims in life

18-Nov-2013

To have aims in life

14-Nov-2013

To have aims in life





Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"