Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a colectat in primul trimestru din 2016 49,78 miliarde de lei

25-Apr-2016
2236

In trimestrul I, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a colectat 49,78 miliarde de lei la bugetul general consolidat al statului, ceea ce asigura un plus de 7% fata de programul prevazut de legile bugetare anuale. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, veniturile bugetare colectate in T1 2016 sunt cu 6% (2,73 miliarde de lei) mai mari.

In functie de principalele taxe si impozite, situatia defalcata a sumelor colectate se prezinta astfel:

S-a colectat TVA in valoare de 14,30 miliarde de lei, cu 10% mai mult decat programul prevazut. In contextul rambursarilor de peste 3,4 miliarde de lei, incasarea TVA a fost cu doar 1,7% (cca 245 milioane lei) mai mica decat in perioada similara a anului trecut, cand cota TVA aplicata operatiunilor comerciale interne si importurilor era cu 4 p.p. mai mare.

Datorita cresterii cu 838,52 milioane lei a viramentelor operatorilor economici, colectarea impozitului pe profit a inregistrat o crestere cu 26% - 3,94 miliarde de lei in 2016, fata de 3,12 miliarde de lei in aceeasi perioada a anului trecut, asigurandu-se astfel cu 19% mai mult decat programul stablit.

In ceea ce priveste impozitul pe venit, s-au incasat 6,6 miliarde de lei, cu 216,3 milioane mai mul decat in 2015.

In domeniul accizelor, inclusiv taxa pe viciu, fata de incasarile din perioada analizata a anului precedent, accizele colectate au fost cu 8% mai mari, respectiv 6,22 miliarde de lei.

Astfel, la bugetul de stat s-au incasat 35,05 miliarde de lei, cu 7% mai mult comparativ cu aceeasi perioada din 2015 si s-a asigurat cu 12% mai mult decat programul prevazut.

La bugetul Fondului national unic pentru asigurari de sanatate s-a colectat 5,35 miliarde de lei, in crestere cu 4% fata de perioada similara a anului 2015, insa cu 2% mai putin decat programul stabilit. In acest buget sunt incluse contributia datorata pentru medicamentele finantate din bugetul Fondul national unic de asigurari de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii (taxa clawback).

Incasarile de 8,91 miliarde de lei la bugetul asigurarilor sociale de stat au inregistrat o crestere cu 1% fata de trimestrul I 2015, insa cu 7% mai putin decat programul prevazut. Unul dintre factorii care au influentat negativ aceasta situatie il reprezinta cresterea volumului varsamintelor la fondul privat de pensii (Pillonul II), determinata de cresterea cotei de contributie la 5,1%.

Bugetul asigurarilor sociale pentru somaj a fost asigurat conform programului prevazut de legile bugetare anuale si s-au colectat 456,3 milioane de lei, cu 14% mai mult decat in perioada similara a anului 2015.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016