Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF explica noua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Iata ce documente si conditii sunt obligatorii!

23-Mar-2016
5002

In contextul publicarii unui nou act normativ care reglementeaza procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, au fost prezentate de catre autoritatile fiscal mai multe clarificari pe marginea noilor prevederi. 



Va reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 203/18.03.2016, a fost publicat OPANAF nr. nr. 889/2.03.2016 prin care se stabileste procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.

Ordinul este dat in aplicarea art. 101 alin. (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala si vizeaza in principal urmatoarele aspecte:

 In caz de inactivitate temporara, organul fiscal central poate aproba, la cererea contribuabilului/platitorului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, in functie de necesitatile administrarii obligatiilor fiscale.

 Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii trebuie sa indeplineasca cumulative urmatoarele conditii:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
- sa nu aiba in curs de solutionare un decont de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire;
- sa nu faca obliectul unei inspectii fiscale in desfasurare;
- sa nu fie inscrisi in lista inactivilor fiscal, cu exceptia situatiei de la art. 92 (1) d);
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului (in cazul persoanelor juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 si persoanelor fizice autorizate potrivit OUG nr. 44/2008), respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare.

Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili/platitori prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carui evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii, care va fi insotita si de:
- dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului in cazul persoanelor juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
- dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului sau la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare in baza carora persoanele respective isi desfasoara activitatea, in cazul contribuabililor/platitorilor persoane fizice autorizate.
Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 45 de zile de la data depunerii.
Regimul derogatoriu se aproba pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi;

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii/platitorii nu au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii:
- Declaratia 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"
- Declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"
- Declaratia 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor
sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"
- Declaratia 120 "Decont privind accizele"
- Declaratia 300 "Decont de TVA"
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.
Pentru fractiunea de an fiscal cuprinsa in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii/ platitorii au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai susu la termenele prevazute de lege.

Baza legala:
- Legea nr.207/2016 privind Codul de procedura fiscala 
- Ordinul Presedintelui ANAF nr. 889/2.03.2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 203/18.03.2016

 Material intocmit de AJFP Bistrita - Ioan Tintean, SEF ADMINISTRATIE

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici