Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF prezinta noua procedura de inregistrare in scop de TVA

27-Mai-2015
2673

In ce priveste diminuarea evaziunii fiscale din TVA prin blocarea firmelor evazioniste si a persoanelor implicate in retele de frauda sau cu un comportament fiscal anterior contrar prevederilor legale manifestat in mod repetat, ca rezultat al implementarii noii proceduri de inregistrare in scop de TVA.

Informatiile din bazele de date ale aplicatiei care gestioneaza noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (intrata in vigoare incepand cu luna februarie 2015) confirma limitarea accesului pe piata a firmelor cu comportament evazionist si a persoanelor implicate in retelele de frauda sau cu un comportament fiscal anterior contrar prevederilor legale manifestat in mod repetat.

Astfel, in perioada februarie-aprilie 2015, 2.515 agenti economici nu au reusit sa indeplineasca criteriile aplicatiei informatice, fiind exclusi automat sau in urma verificarilor Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) care au avut loc dupa ce aplicatia informatica i-a situat in categoria de risc mediu.

Dintre acestia, 2.111 reprezinta societati nou infiintate care au solicitat inregistrarea in scop de TVA, fiind respinsi de aplicatie sau in urma verificarilor DGAF. Totodata, 404 firme care desfasurau deja activitate economica nu au primit codul de TVA in urma operatiunii de reinregistrare.

Subliniem faptul ca 1.063 de agenti ecoomici incadrati la categoria de risc mediu au obtinut aprobarea inscrierii in scop de TVA sau neanularea codului de TVA dupa interviul desfasurat conform procedurilor cu reprezentantii ANAF.

In perioada mai sus mentionata, dupa implementarea noii proceduri, 4.527 de societati au fost inregistrate in scop de TVA atat de la infiintare, cat si pe parcursul desfasurarii activitatii, comparativ cu 10.061 firme, in aceasi perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta o diminuare cu cca 55%.

Detalii legate de functionarea aplicatiei informative dedicata analizei de risc

In primul rand, trebuie mentionat faptul ca refuzul inregistrarii in scop de TVA nu poate surveni in urma neindeplinirii unui singur criteriu, ci a unui cumul de criterii.

Neindeplinirea unui cumul de criterii situeaza solicitantul in grupa de risc mare sau mediu, ceea ce conduce la eliminarea directa (risc mare) sau la parcurgerea unui interviu cu reprezentantii ANAF (risc mediu) pentru a oferi lamuririle necesare.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

Dintre cele mai importante criterii, a caror neindeplinire conduce la refuzul inregistrarii in scop de TVA, exemplificam: detinerea in prezent sau in trecut, de catre administratorul care solicita inregistrarea in scop de TVA, a calitatii de asociat sau administrator in societati cu risc fiscal ridicat (cu obligatii fiscale neachitate; care au fost declarate inactive de Fisc, fara a fi reactivate ulterior; aflate in inactivitate temporara sau la registrul comertului, lichidate sau radiate), dar si instabilitatea sediului social.

Observatie! Fiecare criteriu are un punctaj diferit. Astfel, in unele cazuri, neindeplinirea a doua criterii cu punctaj mare duce la refuzuul inregistrarii in scop de TVA la fel ca in situatia in care solicitantul nu indeplineste trei sau patru criterii cu un punctaj mai mic per criteriu.

Exemplu:

Cererea unui solicitand de inregistrare in scop de TVA a fost respinsa pentru ca persoana in cauza:

1. a facut si facea parte, la momentul depunerii cererii, din societati care aveau obligatii fiscale neachitate de aproximativ 500.000 euro

2. a facut parte din 3 societati care aveau statutul de inactiv si din 2 societati care au fost lichidate.


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF prezinta noua procedura de inregistrare in scop de TVA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"