Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF propune adaptarea formularelor in domeniul colectarii creantelor fiscale

19-Dec-2016
2087

Prevederile Codului de procedura fiscala (Legea nr. 207/2015) impun modificarea modelelor formularelor utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale si abrogarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2446/2014 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale emis in baza prevederilor vechiului Cod de procedura fiscala abrogat. Astfel, A.N.A.F. a elaborat noi modele de formulare cum ar fi:

• Cerere de restituire a creantelor fiscale/bugetare;
• Decizie de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget;
• Decizie de ridicare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti;
• Decizie de ridicare a popririi asiguratorii a sumelor datorate debitorului de catre terti;
• Decizie de ridicare a sechestrului asigurator aplicat asupra bunurilor;
• Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti;
• Adresa de infiintare a popririi executorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti; • Adresa de instiintare privind infiintarea popririi executorii ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii;


• Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorii le au de incasat de la autoritati sau institutii publice; • Proces-verbal aditional la procesul-verbal de sechestru pentru bunuri mobile; • Proces-verbal aditional la procesul-verbal de sechestru pentru bunuri imobile;
• Proces-verbal de sigilare/desigilare a bunurilor;
• instiintare privind valorificarea bunurilor sechestrate prin vanzarea la licitatie; • Cerere de participare la licitatia publica si oferta de cumparare;
• Proces-verbal de predare-primire a bunurilor valorificate;
• Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
• Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;
• Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;
• Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
• Proces-verbal de constatare a implinirii termenului de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita;
• Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
• Proces-verbal privind comunicarea procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor si a instiintarii de plata.

La modelele de formulare care fac parte integranta din prezentul proiect de ordin, fata de cele vechi, pe langa temeiurile legale invocate in acestea, s-a avut in vedere si modificarea textului astfel incat, sa se asigure concordanta intre acestea si noile dispozitii legale. De la data intrarii in vigoare a noului Cod de procedura fiscala si pana in prezent, au fost aplicabile prevederile art. 346 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora "Trimiterile facute prin alte acte normative la Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera a fi facute la prezentul cod".


De asemenea, odata cu intrarea in vigoare a prezentul proiect de ordin ce este supus aprobarii, se abroga prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2446/2014 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale.

Totodata, prin proiectul de ordin suspus aprobarii, se abroga dispozitiile art.1 alin. (2) literele e) si f) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, astfel incat modelul de formular "Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice" si modelul de formular "Decizie de ridicare a masurilor de executare silita a sumelor pe care debitorul le are de incasat de la autoritati sau institutii publice", prevazute in anexele nr. 6 si nr. 7, din actul normativ invocat, sa nu se regaseasca in doua acte normative diferite.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016