Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aprobarea limitelor anuale 2012-2014 pentru finantarile rambursabile

11-Ian-2012
3466
Ministerul de Finante a publicat proiectul de hotarare privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2012, 2013 si 2014, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 63 alin. (10) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Art. 1. - Pentru incadrarea in nivelul anual al deficitului bugetului general consolidat, limitele anuale privind finantarile rambursabile care pot fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, reprezentand datorie publica locala, sunt in suma de 900 milioane lei pentru anul 2012 si in suma de 800 milioane lei pentru fiecare dintre anii 2013 si 2014.

Art. 2. - Pentru incadrarea in nivelul anual al deficitului bugetului general consolidat, limitele anuale privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de
unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale sunt in suma de 1.400 milioane lei pentru anul 2012 si in suma de 1.200 milioane lei pentru fiecare dintre anii 2013 si 2014.

Nota de fundamentare. Sectiunea 1

Titlul proiectului de act normativ

Hotarare de Guvern privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2012, 2013 si 2014, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale


Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,
prevede la art. 63 alin. (10) ca pentru incadrarea in nivelul anual al deficitului bugetului
general consolidat, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, pana la data de 1 noiembrie a fiecarui an, se aproba, prin hotarare a Guvernului, limitele anuale pentru finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si pentru tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate, pe o perioada de 3 ani urmatori anului in care se aproba.

1. Descrierea situatiei actuale

Conform dispozitiilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta sau garanta finantari rambursabile,
interne sau externe, pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale, in conditiile legii, numai cu avizul comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Potrivit art. 63 alin. (12) din aceeasi lege, Comisia de autorizare a imprumuturilor locale autorizeaza finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate, in limita carora se pot efectua plati, cu incadrarea in limitele anuale prevazute la alin. (10) al art. 63.

Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, cu modificarile si completarile ulterioare,
prevede la art. 20 alin. (1) ca plafoanele privind finantarile rambursabile care pot fi contractate, precum si cele privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza sa fie contractate de catre unitatile administrativ-teritoriale sunt cuprinse in cadrul fiscal-bugetar pentru anul bugetar urmator si 2 ani ulteriori. in vederea aprobarii plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar in conformitate cu prevederile art. 18 alin.

(2) - (4) si art. 20 alin. (1) din Legea nr. 69/2010, in sedinta Guvernului din data de 10.08.2011 a fost aprobat proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar si a unor masuri financiare bugetare aplicabile pana la 1 ianuarie 2014, care insoteste Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2012-2014.

Documentul aferent notei de fundamentare se regaseste integral AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016