Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ATENTIE! Controale intensificate de la ANAF: Amenzi uriase pentru operatorii economici fara case de marcat cu jurnal electronic

11-Apr-2019
3282

Ministerul Finantelor Publice atrage atentia operatorilor economici: Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF continua verificarea modului in care operatorii economici respecta obligatia legala de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Cei care vor fi descoperiti ca incalca legislatia privind dotarea cu noile case de marcat, vor fi sanctionati cu amenzi cuprinse intre 8.000 de lei si 10.000 de lei.

Asadar, incepand cu 1 mai 2019, inspectorii antifrauda vor aplica amenzi usturatoare tuturor operatorilor economici descoperiti ca incalca obligatia de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic. Amenzile pleaca de la 8.000 lei si ajung pana la 10.000 lei. In plus, operatorii economici risca suspendarea activitatii economice in punctul de lucru al operatorului economic pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii.

Sigur, MFP anunta ca sunt si exceptii in aceasta situatie, anume cazul in care care se constata ca operatorul economic a comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic si a solicitat instalarea acestora.

MFP justifica aceasta actiune de control prin diferenta foarte mare dintre numarul de aparate de marcat inregistrate in sistemul informativ al ANAF si puse pe piata (mai exact un numar de 504.966 de aparate cu jurnal electronic) si numarul de aparate de marcat puse in functiune la contribuabili (care este sub 70% din totalul inregistrat la ANAF, mai exact 344.020 de noi case de marcat). 

“De asemenea, in luna martie, comparativ cu luna februarie, a fost inregistrata scaderea cu cca. 39% a numarului aparatelor de marcat instalate la contribuabili, si cu cca. 20% a numarului aparatelor de marcat inregistrate de distribuitorii autorizati in sistemul ANAF”, se arata intr-un comunicat remis de MFP.

Asadar, este de asteptat ca luna aceasta operatorii economici sa primeasca vizita inspectorilor antifrauda care intensifica actiunile de control tematic a respectarii de catre operatorii economici a obligatiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Termenele de dotare stabilite (daca va fi cazul) vor fi scurte, anunta MFP, dat fiind ca la nivelul majoritatii distribuitorilor autorizati si a unitatilor acreditate pentru comercializare exista stocuri de aparate de marcat noi si nu mai sunt semnalate dificultati legat de lipsa capacitatii de instalare a unitatilor de service.

ICI Bucuresti a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizatii de distributie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activitatilor economice in care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comert cu carburanti (pe piata existand 95 de modele).

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016