Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?

12-Mai-2015
6063

In cazul unui magazin de vanzare cu amanuntul unde nu se pot preda incasarile la fiecare final de zi catre banca sau casa centrala, existand si intervale de cateva zile in care banii raman in casa acestuia, cum se procedeaza pentru a nu avea diferente cu reprezentantii ANAF?

In prezent nu mai exista reglementat plafonul de casa, astfel soldul casieriei poate avea orice suma cu conditia prezentarii sumelor in numerar in caz de control. Astfel daca o unitate unde se utilizeaza case de marcat fiscale si care la finalul zilei nu predau banii catre casieria centrala sau nu sunt virati in banca, vor trece sumele de bani in Registrul de casa care se tine la fiecare punct de lucru cu casierie, iar modelul standard de Registru de casa evidentiaza in mod clar, sumele de bani provenite din zile anterioare si ziua curenta.

Exp.: In ziua de 01.01 - emitem bonuri fiscale totale de 1000 lei, iar banii raman in incinta unui bar, unde se desfasoara activitatea. Acesti bani se inscriu in Registrul de casa in baza Raportului Z la sfarsit de zi, iar soldul zilei va fi 1000 lei.

In ziua 02.01 - pornim cu un sold initial in casa de 1000 lei si mai emitem bonuri fiscale in valoare totala de 500 lei, la sfarsitul celei de-a doua zi, vom comppleta Registrul de casa, unde avem un sold initial de 1000 lei + sume incasate din ziua 2 (curenta) de 500 de lei si rezulta un sold final la ziua 2 de 1500 lei.

In ziua de 03.01 - la jumatatea zilei vine in control DGAF, iar pe casa de marcat avem evitentiate vanzari in valoare de 500 lei, iar noi in casa avem 2000 lei. Prezentam Registrul de casa unde se observa ca deschiderea zilei a inceput cu un sold precedent de 1500 lei si 500 lei provin din ziua curenta, astfel niciun inspector nu va avea obiectii asupra sumelor gasite.


Atentie daca faceti si plati in numerar catre furnizori din banii casieriei, sa-I evidentiati imediat in Registrul de casa pentru ca acesta sa corespunda cu disponibilul in orice moment.

Este de recomandat ca de mai multe ori pe zi sa verificati disponibilul numerar cu Registrul de casa si "X"-ul, cheia de verificare pe casa de marcat cu suma curenta.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 3.91 din 11 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016