Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?

12-Mai-2015
5830

In cazul unui magazin de vanzare cu amanuntul unde nu se pot preda incasarile la fiecare final de zi catre banca sau casa centrala, existand si intervale de cateva zile in care banii raman in casa acestuia, cum se procedeaza pentru a nu avea diferente cu reprezentantii ANAF?

In prezent nu mai exista reglementat plafonul de casa, astfel soldul casieriei poate avea orice suma cu conditia prezentarii sumelor in numerar in caz de control. Astfel daca o unitate unde se utilizeaza case de marcat fiscale si care la finalul zilei nu predau banii catre casieria centrala sau nu sunt virati in banca, vor trece sumele de bani in Registrul de casa care se tine la fiecare punct de lucru cu casierie, iar modelul standard de Registru de casa evidentiaza in mod clar, sumele de bani provenite din zile anterioare si ziua curenta.

Exp.: In ziua de 01.01 - emitem bonuri fiscale totale de 1000 lei, iar banii raman in incinta unui bar, unde se desfasoara activitatea. Acesti bani se inscriu in Registrul de casa in baza Raportului Z la sfarsit de zi, iar soldul zilei va fi 1000 lei.

In ziua 02.01 - pornim cu un sold initial in casa de 1000 lei si mai emitem bonuri fiscale in valoare totala de 500 lei, la sfarsitul celei de-a doua zi, vom comppleta Registrul de casa, unde avem un sold initial de 1000 lei + sume incasate din ziua 2 (curenta) de 500 de lei si rezulta un sold final la ziua 2 de 1500 lei.

In ziua de 03.01 - la jumatatea zilei vine in control DGAF, iar pe casa de marcat avem evitentiate vanzari in valoare de 500 lei, iar noi in casa avem 2000 lei. Prezentam Registrul de casa unde se observa ca deschiderea zilei a inceput cu un sold precedent de 1500 lei si 500 lei provin din ziua curenta, astfel niciun inspector nu va avea obiectii asupra sumelor gasite.


Atentie daca faceti si plati in numerar catre furnizori din banii casieriei, sa-I evidentiati imediat in Registrul de casa pentru ca acesta sa corespunda cu disponibilul in orice moment.

Este de recomandat ca de mai multe ori pe zi sa verificati disponibilul numerar cu Registrul de casa si "X"-ul, cheia de verificare pe casa de marcat cu suma curenta.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 3.91 din 11 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul taie mii de posturi din administratie
    • Ministerul Finantelor a initiat recent un proiect de act normativ potrivit caruia mii de posturi vacante vor fi taiate de la ministerele Guvernului, cele mai multe fiind chiar de la Fisc. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat sambata ca sunt vizate peste 4.000 de posturi din administratie, inclusiv functii de conducere. Cele mai multe posturi taiate vor fi din Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). "Este vorba si de posturi bugetate si nebugetate, pentru ca nu...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112
    • In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Reducerea cotei de TVA la cazare: Cum se aplica cota pentru serviciile din octombrie si noiembrie
    • Conform modificarilor aduse de O.U.G. nr. 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu 01 noiembrie 2018 se aplica cota de 5% pentru cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping. Ca regula generala, art. 291 alin. (4) din Codul fiscal stabileste ca TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator. Prin...» citeste mai departe aici

  • INS: Preturile de consum, in crestere. Inflatia, in scadere la 4,3%
    • Datele publicate, luni, de Institutul National de Statistica (INS) arata ca rata anuala a inflatiei in octombrie a scazut de la 5,03% - in septembrie, la 4,3% in octombrie, in timp ce marfurile nealimentare s-au scumpit cu 5,27%, iar cele alimentare cu 3,73%. Daca in luna mai a acestui an s-a inregistrat cea mai ridicata rata a inflatiei, respectiv 5,41% (cel mai ridicat nivel din februarie 2013, cand cresterea preturilor de consum a fost de 5,65%), in luna octombrie situatia este mult mai buna....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016