Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua corvoada pentru firme: costuri de administrare mai mari

11-Ian-2016
1906

Relaxarea fiscala promisa firmelor in noul an pare sa continue sa fie departe de realitate si sa ramana la stadiul de proiect in continuare dezirabil, dar nerealizabil.

Asa se explica de ce nici macar scaderea cotei standard de TVA nu va ajuta foarte mult societatile, in conditiile in care modificarea e insotita de introducerea unor noi obligatii declarative. In traducere, procedurile ingreunate de declarare si timpul aferent consumat pentru finalizarea cu succes a acestor sarcini declarative nu inseamna decat o majorare a costurilor de administrare pentru firme.

Asupra acestui aspect atrage atentia Profit.ro, amintind modificarile facute asupra Declaratiei 394 (despre care am scris pe larg AICI).

De la doua pagini, documentul a ajuns la noua, iar Alexandru Cristea, Tax Partner Tuca Zbarcea si Asociatii Tax, e de parere ca aceste modificari duc la o birocratie suplimentara, precizand totodata urmatoarele, citat de Profit.ro:

"In plus fata de declaratia anterioara, vor trebui declarate toate operatiunile, atat cu persoane inregistrate in scopuri de TVA, cat si cu cele neinregistrate. Astfel, din start volumul de informatii se va mari semnificativ. De asemenea, va cuprinde inclusiv operatiuni cu persoane nerezidente. Se vor raporta defalcat operatiunile pentru care se aplica TVA la incasare, pentru care s-au emis facturi simplificate sau bonuri fiscale. O alta noutate se refera la precizarea plajei de facturi utilizate intr-o anumita luna, numarul de facturi stornate, anulate si numarul de autofacturi".

De aceeasi parere este si consultantul fiscal Cornel Grama, informeaza aceeasi sursa, consultant in opinia caruia, fara a avea vreun impact fiscal, noul formular nu face decat sa ingreuneze munca pe care o au de facut administratorii si contabili, greul cazand deci in sarcina firmelor.

"O alternativa mai simpla ar fi fost pur si simplu postarea jurnalelor de TVA intr-un format standard", ANAF avand ulterior responsabilitatea de a prelua informatiile dorite din respectivele jurnale, a precizat Alexandru Cristea.

Amintim, pe aceasta cale, ca o situatie similara privind accesul la informatii se va produce si in ce priveste obligatia tuturor proprietarilor care detin case in Romania sa declare destinatia acestora la Fisc si sa depuna in acest sens o declaratie pana la 31 martie 2016 (Cititi AICI mai multe despre declaratia pe care o vor depune toti proprietarii pana la 31 martie 2016).

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua corvoada pentru firme: costuri de administrare mai mari":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016