Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua corvoada pentru firme: costuri de administrare mai mari

11-Ian-2016
1381

Relaxarea fiscala promisa firmelor in noul an pare sa continue sa fie departe de realitate si sa ramana la stadiul de proiect in continuare dezirabil, dar nerealizabil.

Asa se explica de ce nici macar scaderea cotei standard de TVA nu va ajuta foarte mult societatile, in conditiile in care modificarea e insotita de introducerea unor noi obligatii declarative. In traducere, procedurile ingreunate de declarare si timpul aferent consumat pentru finalizarea cu succes a acestor sarcini declarative nu inseamna decat o majorare a costurilor de administrare pentru firme.

Asupra acestui aspect atrage atentia Profit.ro, amintind modificarile facute asupra Declaratiei 394 (despre care am scris pe larg AICI).

De la doua pagini, documentul a ajuns la noua, iar Alexandru Cristea, Tax Partner Tuca Zbarcea si Asociatii Tax, e de parere ca aceste modificari duc la o birocratie suplimentara, precizand totodata urmatoarele, citat de Profit.ro:

"In plus fata de declaratia anterioara, vor trebui declarate toate operatiunile, atat cu persoane inregistrate in scopuri de TVA, cat si cu cele neinregistrate. Astfel, din start volumul de informatii se va mari semnificativ. De asemenea, va cuprinde inclusiv operatiuni cu persoane nerezidente. Se vor raporta defalcat operatiunile pentru care se aplica TVA la incasare, pentru care s-au emis facturi simplificate sau bonuri fiscale. O alta noutate se refera la precizarea plajei de facturi utilizate intr-o anumita luna, numarul de facturi stornate, anulate si numarul de autofacturi".

De aceeasi parere este si consultantul fiscal Cornel Grama, informeaza aceeasi sursa, consultant in opinia caruia, fara a avea vreun impact fiscal, noul formular nu face decat sa ingreuneze munca pe care o au de facut administratorii si contabili, greul cazand deci in sarcina firmelor.

"O alternativa mai simpla ar fi fost pur si simplu postarea jurnalelor de TVA intr-un format standard", ANAF avand ulterior responsabilitatea de a prelua informatiile dorite din respectivele jurnale, a precizat Alexandru Cristea.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii

Amintim, pe aceasta cale, ca o situatie similara privind accesul la informatii se va produce si in ce priveste obligatia tuturor proprietarilor care detin case in Romania sa declare destinatia acestora la Fisc si sa depuna in acest sens o declaratie pana la 31 martie 2016 (Cititi AICI mai multe despre declaratia pe care o vor depune toti proprietarii pana la 31 martie 2016).

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua corvoada pentru firme: costuri de administrare mai mari":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.