Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua corvoada pentru firme: costuri de administrare mai mari

11-Ian-2016
1434

Relaxarea fiscala promisa firmelor in noul an pare sa continue sa fie departe de realitate si sa ramana la stadiul de proiect in continuare dezirabil, dar nerealizabil.

Asa se explica de ce nici macar scaderea cotei standard de TVA nu va ajuta foarte mult societatile, in conditiile in care modificarea e insotita de introducerea unor noi obligatii declarative. In traducere, procedurile ingreunate de declarare si timpul aferent consumat pentru finalizarea cu succes a acestor sarcini declarative nu inseamna decat o majorare a costurilor de administrare pentru firme.

Asupra acestui aspect atrage atentia Profit.ro, amintind modificarile facute asupra Declaratiei 394 (despre care am scris pe larg AICI).

De la doua pagini, documentul a ajuns la noua, iar Alexandru Cristea, Tax Partner Tuca Zbarcea si Asociatii Tax, e de parere ca aceste modificari duc la o birocratie suplimentara, precizand totodata urmatoarele, citat de Profit.ro:

"In plus fata de declaratia anterioara, vor trebui declarate toate operatiunile, atat cu persoane inregistrate in scopuri de TVA, cat si cu cele neinregistrate. Astfel, din start volumul de informatii se va mari semnificativ. De asemenea, va cuprinde inclusiv operatiuni cu persoane nerezidente. Se vor raporta defalcat operatiunile pentru care se aplica TVA la incasare, pentru care s-au emis facturi simplificate sau bonuri fiscale. O alta noutate se refera la precizarea plajei de facturi utilizate intr-o anumita luna, numarul de facturi stornate, anulate si numarul de autofacturi".

De aceeasi parere este si consultantul fiscal Cornel Grama, informeaza aceeasi sursa, consultant in opinia caruia, fara a avea vreun impact fiscal, noul formular nu face decat sa ingreuneze munca pe care o au de facut administratorii si contabili, greul cazand deci in sarcina firmelor.

"O alternativa mai simpla ar fi fost pur si simplu postarea jurnalelor de TVA intr-un format standard", ANAF avand ulterior responsabilitatea de a prelua informatiile dorite din respectivele jurnale, a precizat Alexandru Cristea.

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii

Amintim, pe aceasta cale, ca o situatie similara privind accesul la informatii se va produce si in ce priveste obligatia tuturor proprietarilor care detin case in Romania sa declare destinatia acestora la Fisc si sa depuna in acest sens o declaratie pana la 31 martie 2016 (Cititi AICI mai multe despre declaratia pe care o vor depune toti proprietarii pana la 31 martie 2016).

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua corvoada pentru firme: costuri de administrare mai mari":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.