Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie! Legea privind combaterea spalarii banilor a fost modificata! Au fost introduse obligatii noi, care va privesc in mod direct

04-Mar-2021
4462

Legea nr. 129/2019 privind combaterea spalarii banilor a fost modificata de nu mai putin de 7 ori in 2020!

Vorbim aici despre 5 OUG-uri si 2 Legi noi care au adus precizari, clarificari si prorogari de termene, alaturi de proceduri diferite de comunicare a informatiilor solicitate prin lege.

Si, va atragem atentia, Legea nr.129/2019 este unul dintre cele mai importante acte normative din ultimii ani! Si va priveste in mod direct! Ea vizeaza un spectru larg de entitati (societati comerciale, experti contabili si contabili autorizati, consultanti fiscali, agentii imobiliari, persoanele care exercita profesii juridice liberale etc.) si impune sanctiuni foarte dure daca prevederile ei sunt incalcate:

-amenzi de sute de mii de lei

-confiscarea unor sume

-retragerea avizelor sau a autorizatiilor

-blocarea conturilor

-inchiderea unor sucursale sau a altor sedii secundare

-informarea publicului asupra identitatii persoanei contraveniente si a faptei savarsite

-dizolvarea societatii

Cum va protejati?

Achizitionati chiar acum lucrarea pe stick Spalarea Banilor: beneficiari reali, politici de raportare, noi obligatii 2021. Veti avea astfel acces la informatii relevante privind obligatiile ce va revin si, urmand pas cu pas procedurile indicate, va veti pune la adapost de sanctiunile dure!

Atentie! Continutul lucrarii "Spalarea Banilor: beneficiari reali, politici de raportare, noi obligatii 2021" este in curs de actualizare conform noilor reglementari ale Codului fiscal 2021 si va fi disponibil dupa data de 15 februarie 2021.

FOARTE IMPORTANT!
Lucrarea pe care v-o oferim va permite realizarea unor importante economii banesti, deoarece elimina necesitatea apelarii la consultanti externi pentru aplicarea corecta a Legii nr. 129/2019. In plus, procedurile prezentate in lucrare pot fi particularizate si adaptate necesitatilor dvs. concrete.


Cum va afecteaza Legea nr. 129/2019? Ce trebuie sa stiti pentru a evita sanctiunile?

Legea instituie obligatii importante, care sunt de altfel si tratate in capitole distincte in lucrarea pe care v-o punem la dispozitie. Printre aceste obligatii se numara:

1. Obligatia de a declara beneficiarul real al persoanelor juridice

Beneficiarul real este acea persona fizica ce detine sau controleaza societatea ori in interesul careia se realizeaza o tranzactie. El trebuie mentionat intr-o declaratie pe care, potrivit O.U.G. nr. 191/2020, o depuneti in maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta (va reamintim, starea de alerta a fost prelungita pana pe 12 februarie 2021). Amenda: 10.000 de lei si chiar dizolvarea societatii.

 

2. Obligatia desemnarii persoanelor cu responsabilitati in aplicarea Legii nr. 129/2019.

Conform art. 23 din Lege, entitatile raportoare au obligatia de a desemna una sau mai multe astfel de persoane, cu precizarea naturii si limitelor responsabilitatilor incredintate, ale caror nume vor fi comunicate Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Amenda: de la 25.000 lei la 150.000 lei pentru persoanele fizice + 10% din veniturile totale raportate la perioada fiscala incheiata, pentru persoanele juridice.

 

3. Obligatia de stabilire a politicilor, normelor interne, mecanismelor de control intern si a procedurilor de administrare a riscurilor de spalare a banilor

Concret, trebuie elaborate si puse efectiv in aplicare masuri privind: cunoasterea clientelei
raportarea, pastrarea evidentelor si a tuturor documentelor mentionate de lege
furnizarea prompta a datelor la solicitarea autoritatilor competente
protectia personalului propriu implicat in procesul de aplicare a acestor politici etc.

 

4. Obligatia de a raporta tranzactiile suspecte catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor

Raportarea intervine daca entitatile cunosc, suspecteaza sau au motive rezonabile sa suspecteze ca:
bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului;
persoana sau imputernicitul/reprezentantul/mandatarul acesteia nu este cine pretinde a fi;

Independent de existenta sau nu a unor suspiciuni sau motive rezonabile de suspiciune, entitatile raportoare au obligatia de a raporta catre Oficiu tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro.

Aflati acum informatii complete din lucrarea pe stick Spalarea Banilor: beneficiari reali, politici de raportare, noi obligatii 2021. Veti sti cu exactitate ce aveti de facut!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici