Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?

19-Oct-2017
2812

Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu:


1. cu mijlocele de transport in comun
2. cu masina personala a angajatului.

Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit.

Iata raspunsul specialistului:

Permisele de calatorie pe orice mijloc de transport, acordate in interes de serviciu salariatilor a caror activitate presupune deplasari frecvente in interiorul localitatii nu sunt avantaje de natura salariala conform normelor metodologice date in aplicarea art. 76 alin. (3) din Codul fiscal si nu intra in baza de calcul a contributiilor obligatorii conform art. 142 lit. (s) pct. 5 din Codul fiscal.
Cheltuielile sunt deductibile in baza art. 25 alin. (1) din Codul fiscal.


Pentru decontarea cheltuielilor salariatul intocmeste Decont de cheltuieli. Tratamentul fiscal se justifica cu fisa postului din care rezulta atributiile ce presupun deplasarea frecventa in interiorul localitatii (intre punctele de lucru, la clienti, institutii s.a.).

In situatia in care pentru realizarea sarcinilor de serviciu salariatii utilizeaza autoturismele proprii consider ca societatea trebuie sa incheie cu acestia contracte de comodat/inchiriere. Cheltuielile cu combustibilul sunt deductibile limitat (50%) conform art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal intrucat autoturismele nu sunt utilizate exclusiv in folosul activitatilor economice. Desi pentru situatiile in care cheltuielile aferente autoturismelor aflate in proprietatea sau folosinta entitatilor normele metodologice de aplicare a Codului fiscal nu prevede obligativitatea intocmirii foilor de parcurs, in aceasta situatie, in care autoturismele sunt utilizate pe perioade limitate in folosul societatii este recomandat sa se intocmeasca foi de parcurs pentru a justifica utilizarea in scopul activitatii societatii.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016