Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisia Europeana a adoptat masuri noi pentru combaterea spalarii banilor

06-Feb-2013
1624
Recent au fost adoptate de catre Comisia Europeana doua propuneri de consolidare a normelor UE existente cu privire la combaterea spalarii banilor si la transferurile de fonduri. Amenintarile asociate spalarii banilor si finantarii terorismului sunt intr-o continua evolutie, iar acest lucru impune actualizari periodice ale normelor in domeniu.

Comisarul pentru piata interna si servicii, domnul Michel Barnier, a declarat: "Uniunea se afla in fruntea eforturilor internationale de combatere a spalarii banilor proveniti din savarsirea unor infractiuni. Fluxurile de bani murdari pot prejudicia stabilitatea si reputatia sectorului financiar, in timp ce terorismul zdruncina temeliile societatii noastre. Pe langa abordarea bazata pe dreptul penal, un efort in materie de prevenire prin intermediul sistemului financiar poate contribui la impiedicarea spalarii banilor. Scopul nostru este sa propunem norme clare care sa sporeasca vigilenta bancilor, a juristilor, a contabililor si a tuturor celorlalte categorii profesionale implicate."

Comisarul pentru afaceri interne, dna Cecilia Malmström, a declarat: "Banii murdari nu au ce cauta in economia noastra, indiferent de sursa din care provin: afaceri cu droguri, comert ilegal cu arme sau trafic de fiinte umane. Trebuie sa ne asiguram ca nu este posibil pentru criminalitatea organizata sa isi spele fondurile prin intermediul sistemului bancar sau al sectorului jocurilor de noroc. Pentru a proteja economia legala, in special in vremuri de criza, nu trebuie sa existe nicio portita legala care sa permita criminalitatii organizate sau teroristilor sa se strecoare. Bancile noastre nu ar trebui niciodata sa serveasca drept «masini de spalat» pentru banii mafiei sau sa faciliteze finantarea terorismului."

Pachetul, care vine in completarea altor actiuni luate sau planificate de catre Comisie in ceea ce priveste lupta impotriva criminalitatii, a coruptiei si a evaziunii fiscale, include:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

- o directiva privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor si al finantarii terorismului;
- un regulament privind informatiile care insotesc transferurile de fonduri, pentru a asigura "trasabilitatea adecvata" a acestor transferuri.

Ambele propuneri tin seama pe deplin de cele mai recente recomandari ale Grupului de Actiune Financiara Internationala (GAFI) (a se vedea MEMO/12/246), organismul la nivel mondial de combatere a spalarii banilor, si merg mai departe intr-o serie de domenii, pentru a promova cele mai inalte standarde de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului.

Mai exact, ambele propuneri prevad o abordare bazata pe risc, care se concentreaza mai bine asupra unor obiective mai precise.

In special, noua directiva:

- sporeste claritatea si coerenta normelor in toate statele membre

- prin oferirea unui mecanism clar de identificare a beneficiarilor efectivi. in plus, persoanele juridice vor trebui sa pastreze registre cu informatii privind identitatea persoanelor care se afla de fapt in spatele societatii respective;

- prin sporirea claritatii si transparentei normelor referitoare la obligatia de precautie privind clientela, pentru a asigura existenta unor controale si proceduri adecvate care asigura o mai buna cunoastere a clientilor si o mai buna intelegere a naturii activitatilor acestora. in special, este important sa se asigure ca procedurile simplificate nu sunt percepute gresit drept scutiri totale de la obligatia de precautie privind clientela;

- precum si prin extinderea dispozitiilor referitoare la persoanele expuse politic (si anume, persoanele care pot fi expuse unui risc mai ridicat in virtutea pozitiei lor politice), pentru a include acum si persoanele expuse politic "nationale" (cele care isi au resedinta intr-un stat membru UE) (in plus fata de cele "straine") si cele care lucreaza in cadrul organizatiilor internationale. Aceasta categorie include, printre altele, sefi de state, membri ai guvernului, membri ai parlamentelor, judecatori ai curtilor supreme;

- isi extinde domeniul de aplicare pentru a raspunde unor amenintari si vulnerabilitati noi

- asigurand, de exemplu, acoperirea sectorului jocurilor de noroc (fosta directiva acoperea numai cazinourile) si incluzand o trimitere explicita la infractiunile fiscale;

- promoveaza standarde ridicate pentru combaterea spalarii banilor

- depasind cerintele GAFI prin includerea in domeniul sau de aplicare a tuturor persoanelor care fac afaceri cu marfuri sau furnizeaza servicii de plata in numerar in valoare de cel putin 7 500 EUR, deoarece anumite parti interesate au sugerat ca actualul prag de 15 000 EUR nu este suficient. Aceste persoane vor face in prezent obiectul prevederilor directivei, care includ necesitatea indeplinirii obligatiei de precautie privind clientela, a pastrarii de registre, a existentei unor controale interne si a prezentarii de rapoarte privind tranzactiile suspecte. Prin urmare, directiva prevede o armonizare minima, iar statele membre pot decide sa reduca si mai mult acest prag;

- consolideaza cooperarea dintre diferitele unitati nationale de informatii financiare (UIF), ale caror atributii constau in primirea, analizarea si transmiterea catre autoritatile competente a unor rapoarte privind suspiciunile de spalare a banilor sau de finantare a terorismului.

Cele doua propuneri prevad consolidarea atributiilor in materie de sanctiuni care revin autoritatilor competente prin introducerea, de exemplu, a unui set de norme minime bazate pe principii in vederea inaspririi sanctiunilor administrative, precum si obligatia acestora de a-si coordona actiunile atunci cand se ocupa de cazuri transfrontaliere.

Context:

In urma publicarii unui set de standarde internationale revizuite in februarie 2012 (IP/12/357), Comisia a decis sa actualizeze rapid cadrul legislativ al UE pentru a incorpora modificarile necesare.in paralel, Comisia a efectuat, de asemenea, o revizuire a celei de a treia directive privind combaterea spalarii banilor, care a demonstrat necesitatea actualizarii cadrului legislativ existent pentru a se remedia toate deficientele identificate.

Propunerea de actualizare a normelor juridice va trebui sa fie adoptata de catre Parlamentul European si Consiliul de Ministri in conformitate cu procedura legislativa ordinara.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisia Europeana a adoptat masuri noi pentru combaterea spalarii banilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016