Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisia Europeana a adoptat masuri noi pentru combaterea spalarii banilor

06-Feb-2013
1759
Recent au fost adoptate de catre Comisia Europeana doua propuneri de consolidare a normelor UE existente cu privire la combaterea spalarii banilor si la transferurile de fonduri. Amenintarile asociate spalarii banilor si finantarii terorismului sunt intr-o continua evolutie, iar acest lucru impune actualizari periodice ale normelor in domeniu.

Comisarul pentru piata interna si servicii, domnul Michel Barnier, a declarat: "Uniunea se afla in fruntea eforturilor internationale de combatere a spalarii banilor proveniti din savarsirea unor infractiuni. Fluxurile de bani murdari pot prejudicia stabilitatea si reputatia sectorului financiar, in timp ce terorismul zdruncina temeliile societatii noastre. Pe langa abordarea bazata pe dreptul penal, un efort in materie de prevenire prin intermediul sistemului financiar poate contribui la impiedicarea spalarii banilor. Scopul nostru este sa propunem norme clare care sa sporeasca vigilenta bancilor, a juristilor, a contabililor si a tuturor celorlalte categorii profesionale implicate."

Comisarul pentru afaceri interne, dna Cecilia Malmström, a declarat: "Banii murdari nu au ce cauta in economia noastra, indiferent de sursa din care provin: afaceri cu droguri, comert ilegal cu arme sau trafic de fiinte umane. Trebuie sa ne asiguram ca nu este posibil pentru criminalitatea organizata sa isi spele fondurile prin intermediul sistemului bancar sau al sectorului jocurilor de noroc. Pentru a proteja economia legala, in special in vremuri de criza, nu trebuie sa existe nicio portita legala care sa permita criminalitatii organizate sau teroristilor sa se strecoare. Bancile noastre nu ar trebui niciodata sa serveasca drept «masini de spalat» pentru banii mafiei sau sa faciliteze finantarea terorismului."

Pachetul, care vine in completarea altor actiuni luate sau planificate de catre Comisie in ceea ce priveste lupta impotriva criminalitatii, a coruptiei si a evaziunii fiscale, include:

- o directiva privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor si al finantarii terorismului;
- un regulament privind informatiile care insotesc transferurile de fonduri, pentru a asigura "trasabilitatea adecvata" a acestor transferuri.

Ambele propuneri tin seama pe deplin de cele mai recente recomandari ale Grupului de Actiune Financiara Internationala (GAFI) (a se vedea MEMO/12/246), organismul la nivel mondial de combatere a spalarii banilor, si merg mai departe intr-o serie de domenii, pentru a promova cele mai inalte standarde de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului.

Mai exact, ambele propuneri prevad o abordare bazata pe risc, care se concentreaza mai bine asupra unor obiective mai precise.

In special, noua directiva:

- sporeste claritatea si coerenta normelor in toate statele membre

- prin oferirea unui mecanism clar de identificare a beneficiarilor efectivi. in plus, persoanele juridice vor trebui sa pastreze registre cu informatii privind identitatea persoanelor care se afla de fapt in spatele societatii respective;

- prin sporirea claritatii si transparentei normelor referitoare la obligatia de precautie privind clientela, pentru a asigura existenta unor controale si proceduri adecvate care asigura o mai buna cunoastere a clientilor si o mai buna intelegere a naturii activitatilor acestora. in special, este important sa se asigure ca procedurile simplificate nu sunt percepute gresit drept scutiri totale de la obligatia de precautie privind clientela;

- precum si prin extinderea dispozitiilor referitoare la persoanele expuse politic (si anume, persoanele care pot fi expuse unui risc mai ridicat in virtutea pozitiei lor politice), pentru a include acum si persoanele expuse politic "nationale" (cele care isi au resedinta intr-un stat membru UE) (in plus fata de cele "straine") si cele care lucreaza in cadrul organizatiilor internationale. Aceasta categorie include, printre altele, sefi de state, membri ai guvernului, membri ai parlamentelor, judecatori ai curtilor supreme;

- isi extinde domeniul de aplicare pentru a raspunde unor amenintari si vulnerabilitati noi

- asigurand, de exemplu, acoperirea sectorului jocurilor de noroc (fosta directiva acoperea numai cazinourile) si incluzand o trimitere explicita la infractiunile fiscale;

- promoveaza standarde ridicate pentru combaterea spalarii banilor

- depasind cerintele GAFI prin includerea in domeniul sau de aplicare a tuturor persoanelor care fac afaceri cu marfuri sau furnizeaza servicii de plata in numerar in valoare de cel putin 7 500 EUR, deoarece anumite parti interesate au sugerat ca actualul prag de 15 000 EUR nu este suficient. Aceste persoane vor face in prezent obiectul prevederilor directivei, care includ necesitatea indeplinirii obligatiei de precautie privind clientela, a pastrarii de registre, a existentei unor controale interne si a prezentarii de rapoarte privind tranzactiile suspecte. Prin urmare, directiva prevede o armonizare minima, iar statele membre pot decide sa reduca si mai mult acest prag;

- consolideaza cooperarea dintre diferitele unitati nationale de informatii financiare (UIF), ale caror atributii constau in primirea, analizarea si transmiterea catre autoritatile competente a unor rapoarte privind suspiciunile de spalare a banilor sau de finantare a terorismului.

Cele doua propuneri prevad consolidarea atributiilor in materie de sanctiuni care revin autoritatilor competente prin introducerea, de exemplu, a unui set de norme minime bazate pe principii in vederea inaspririi sanctiunilor administrative, precum si obligatia acestora de a-si coordona actiunile atunci cand se ocupa de cazuri transfrontaliere.

Context:

In urma publicarii unui set de standarde internationale revizuite in februarie 2012 (IP/12/357), Comisia a decis sa actualizeze rapid cadrul legislativ al UE pentru a incorpora modificarile necesare.in paralel, Comisia a efectuat, de asemenea, o revizuire a celei de a treia directive privind combaterea spalarii banilor, care a demonstrat necesitatea actualizarii cadrului legislativ existent pentru a se remedia toate deficientele identificate.

Propunerea de actualizare a normelor juridice va trebui sa fie adoptata de catre Parlamentul European si Consiliul de Ministri in conformitate cu procedura legislativa ordinara.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisia Europeana a adoptat masuri noi pentru combaterea spalarii banilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016