Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisia Europeana a adoptat masuri noi pentru combaterea spalarii banilor

06-Feb-2013
1711
Recent au fost adoptate de catre Comisia Europeana doua propuneri de consolidare a normelor UE existente cu privire la combaterea spalarii banilor si la transferurile de fonduri. Amenintarile asociate spalarii banilor si finantarii terorismului sunt intr-o continua evolutie, iar acest lucru impune actualizari periodice ale normelor in domeniu.

Comisarul pentru piata interna si servicii, domnul Michel Barnier, a declarat: "Uniunea se afla in fruntea eforturilor internationale de combatere a spalarii banilor proveniti din savarsirea unor infractiuni. Fluxurile de bani murdari pot prejudicia stabilitatea si reputatia sectorului financiar, in timp ce terorismul zdruncina temeliile societatii noastre. Pe langa abordarea bazata pe dreptul penal, un efort in materie de prevenire prin intermediul sistemului financiar poate contribui la impiedicarea spalarii banilor. Scopul nostru este sa propunem norme clare care sa sporeasca vigilenta bancilor, a juristilor, a contabililor si a tuturor celorlalte categorii profesionale implicate."

Comisarul pentru afaceri interne, dna Cecilia Malmström, a declarat: "Banii murdari nu au ce cauta in economia noastra, indiferent de sursa din care provin: afaceri cu droguri, comert ilegal cu arme sau trafic de fiinte umane. Trebuie sa ne asiguram ca nu este posibil pentru criminalitatea organizata sa isi spele fondurile prin intermediul sistemului bancar sau al sectorului jocurilor de noroc. Pentru a proteja economia legala, in special in vremuri de criza, nu trebuie sa existe nicio portita legala care sa permita criminalitatii organizate sau teroristilor sa se strecoare. Bancile noastre nu ar trebui niciodata sa serveasca drept «masini de spalat» pentru banii mafiei sau sa faciliteze finantarea terorismului."

Pachetul, care vine in completarea altor actiuni luate sau planificate de catre Comisie in ceea ce priveste lupta impotriva criminalitatii, a coruptiei si a evaziunii fiscale, include:

- o directiva privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor si al finantarii terorismului;
- un regulament privind informatiile care insotesc transferurile de fonduri, pentru a asigura "trasabilitatea adecvata" a acestor transferuri.

Ambele propuneri tin seama pe deplin de cele mai recente recomandari ale Grupului de Actiune Financiara Internationala (GAFI) (a se vedea MEMO/12/246), organismul la nivel mondial de combatere a spalarii banilor, si merg mai departe intr-o serie de domenii, pentru a promova cele mai inalte standarde de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului.

Mai exact, ambele propuneri prevad o abordare bazata pe risc, care se concentreaza mai bine asupra unor obiective mai precise.

In special, noua directiva:

- sporeste claritatea si coerenta normelor in toate statele membre

- prin oferirea unui mecanism clar de identificare a beneficiarilor efectivi. in plus, persoanele juridice vor trebui sa pastreze registre cu informatii privind identitatea persoanelor care se afla de fapt in spatele societatii respective;

- prin sporirea claritatii si transparentei normelor referitoare la obligatia de precautie privind clientela, pentru a asigura existenta unor controale si proceduri adecvate care asigura o mai buna cunoastere a clientilor si o mai buna intelegere a naturii activitatilor acestora. in special, este important sa se asigure ca procedurile simplificate nu sunt percepute gresit drept scutiri totale de la obligatia de precautie privind clientela;

- precum si prin extinderea dispozitiilor referitoare la persoanele expuse politic (si anume, persoanele care pot fi expuse unui risc mai ridicat in virtutea pozitiei lor politice), pentru a include acum si persoanele expuse politic "nationale" (cele care isi au resedinta intr-un stat membru UE) (in plus fata de cele "straine") si cele care lucreaza in cadrul organizatiilor internationale. Aceasta categorie include, printre altele, sefi de state, membri ai guvernului, membri ai parlamentelor, judecatori ai curtilor supreme;

- isi extinde domeniul de aplicare pentru a raspunde unor amenintari si vulnerabilitati noi

- asigurand, de exemplu, acoperirea sectorului jocurilor de noroc (fosta directiva acoperea numai cazinourile) si incluzand o trimitere explicita la infractiunile fiscale;

- promoveaza standarde ridicate pentru combaterea spalarii banilor

- depasind cerintele GAFI prin includerea in domeniul sau de aplicare a tuturor persoanelor care fac afaceri cu marfuri sau furnizeaza servicii de plata in numerar in valoare de cel putin 7 500 EUR, deoarece anumite parti interesate au sugerat ca actualul prag de 15 000 EUR nu este suficient. Aceste persoane vor face in prezent obiectul prevederilor directivei, care includ necesitatea indeplinirii obligatiei de precautie privind clientela, a pastrarii de registre, a existentei unor controale interne si a prezentarii de rapoarte privind tranzactiile suspecte. Prin urmare, directiva prevede o armonizare minima, iar statele membre pot decide sa reduca si mai mult acest prag;

- consolideaza cooperarea dintre diferitele unitati nationale de informatii financiare (UIF), ale caror atributii constau in primirea, analizarea si transmiterea catre autoritatile competente a unor rapoarte privind suspiciunile de spalare a banilor sau de finantare a terorismului.

Cele doua propuneri prevad consolidarea atributiilor in materie de sanctiuni care revin autoritatilor competente prin introducerea, de exemplu, a unui set de norme minime bazate pe principii in vederea inaspririi sanctiunilor administrative, precum si obligatia acestora de a-si coordona actiunile atunci cand se ocupa de cazuri transfrontaliere.

Context:

In urma publicarii unui set de standarde internationale revizuite in februarie 2012 (IP/12/357), Comisia a decis sa actualizeze rapid cadrul legislativ al UE pentru a incorpora modificarile necesare.in paralel, Comisia a efectuat, de asemenea, o revizuire a celei de a treia directive privind combaterea spalarii banilor, care a demonstrat necesitatea actualizarii cadrului legislativ existent pentru a se remedia toate deficientele identificate.

Propunerea de actualizare a normelor juridice va trebui sa fie adoptata de catre Parlamentul European si Consiliul de Ministri in conformitate cu procedura legislativa ordinara.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisia Europeana a adoptat masuri noi pentru combaterea spalarii banilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pentru 2019: Posibil sa fie adoptat pana la finalul anului
    • Legea bugetului pentru anul 2019 ar putea fi adoptata pana la finalul lui 2018, in situatia in care impasul de la CSAT va fi rezolvat, a declarat, miercuri, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. „Bugetul urmeaza sa fie prezentat in cateva zile. stiu acum ca este un impas la CSAT. Le tratam pe rand. Probleme, vad ca nu scapam de ele, apar in fiecare zi, dar datoria noastra este sa le rezolvam. (...) Am vazut-o aseara (marti, n.r) pe doamna Dancila, am si vorbit cu dansa, dar nu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016