Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Companiile cu cifra de afaceri de peste un milionde euro, predispuse falimentului

11-Iun-2013
2470
Aproape 6.400 de companii romanesti au intrat in insolventa la inceputul acestui an. Cifra este cu 10% mai mica fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost deschise peste 7.100 de dosare de insolventa, se arata intr-un studiu al Coface Romania.
Numarul firmelor cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro care au intrat in insolventa in primul trimestru din 2013 este de 239 de companii, de 2,5 ori mai mare decat cel inregistrat in aceeasi perioada a anului 2012. 
“Este un semn ingrijorator tinand cont de impactul in economie, precum si cel social. Foarte multe companii medii si mari care au incercat sa se extinda in anii trecuti intampina astazi probleme de sustenabilitate a afacerii in conditiile in care au devenit banci comerciale pentru clientii lor. Nu numarul insolventelor va fi important in 2013, ci magnitudinea companiilor ce intra in aceasta procedura de insolventa', a declarat Contantin Coman, country manager, Coface Romania.
Analizand evolutia cazurilor de insolventa pe rol in ultimii 5 ani, Coface apreciaza ca exista o tendinta de consolidare a gradului de concentrare a volumelor in primele trei, respectiv cinci sectoare. Astfel, ponderea primelor trei sectoare care au inregistrat cele mai multe dosare pe rol in insolventa in cifre absolute a variat in ultimii 5 ani intre 50%-54%, iar primele 5 sectoare intre 65% - 70%. Aceste ponderi nu sunt intamplatoare si sunt determinate de factori structurali precum distributia sectoriala a tuturor firmelor active la nivel national.

Constructiile, HoReCa si industria metalurgica au fost cele mai afectate sectoare de activitate raportat la numarul firmelor active. Aceleasi sectoare au fost incluse in top 5 sectoare cu cele mai ridicate valori pentru acest indicator si pentru anul 2012, ceea ce indica persistenta unor probleme sistemice structurale.
Analizand evolutia cazurilor de insolventa pe rol in ultimii 5 ani, Coface apreciaza ca exista o tendinta de consolidare a gradului de concentrare a volumelor in primele trei, respectiv cinci sectoare. Astfel, ponderea primelor trei sectoare care au inregistrat cele mai multe dosare pe rol in insolventa in cifre absolute a variat in ultimii 5 ani intre 50%-54%, iar primele 5 sectoare intre 65% - 70%. Aceste ponderi nu sunt intamplatoare si sunt determinate de factori structurali precum distributia sectoriala a tuturor firmelor active la nivel national.

Distributia teritoriala a cazurilor de insolventa din primul trimestru al anului 2013 nu a suferit modificari importante fata de situatia existenta in aceeasi perioada a anului 2012. Astfel, cele mai afectate trei zone din punctul de vedere al numarului de insolvente inregistrate in 2013 au fost sud-est, sud si respectiv nord-vest, acestea concentrand aproximativ jumatate din totalul insolventelor inregistrate in perioada analizata. Singurele zone in care numarul de insolvente inregistrat in primul trimestru din 2013 a crescut fata de aceeasi perioada a anului 2012 sunt centru, nord-est si sud-est.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici