Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completarea Formularului 101

09-Feb-2011
2179
O societate cu activitate de prestari servicii inregistreaza din punct de vedere fiscal un impozit pe profit mai mic decat cel rezultat din transa de venituri declarata prin situatiile financiare ale anului 2009.

A declarat prin formularul 100 impozit minim pentru cele trei trimestre ale anului 2010 (transa 215.001 ? 430.000) in suma de 4.875 lei (1.625 x 3).
Pentru definitivarea primei perioade fiscale, consideram ca societatea incheie cu pierdere fiscala pe care o trece la rd. 44.

Sectiunea C "Date privind definitivarea impozitului pe profit anual" se completeaza astfel:

Rd. 1 = 0
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii

Rd. 1.2 = 0
Rd. 2 = 4.875
Rd. 3 = 4.875
Rd. 5 = 4.875

Pentru prima perioada fiscala s-a declarat suma de 4.875 lei care a reprezentat impozitul minim. La 25 februarie 2011 nu rezulta nicio suma datorata.

La rd. 2 se trece impozitul minim aferent transei de venituri declarate in exercitiul fiscal precedent, calculat pentru perioada cat a fost aplicat acest impozit (in exemplul dat, pentru trei trimestre).

La rd. 5 se trece impozitul declarat prin formularul 100, in timpul anului.
In formularul 101 completat pentru a doua perioada fiscala, la sectiunea C "Date privind definitivarea impozitului pe profit anual" nu se mai completeaza rd. 2 si nu se mai face compararea cu impozitul minim.

Daca, de ex., in prima declaratie 101 s-a trecut la rd. 39 "Pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori" o suma, aceasta se poate recupera din profitul impozabil rezultat in trim. IV.

Formularul 101 se completeaza identic si pentru trim. IV, adica se va tine cont de pierderea fiscala din perioada anterioara.

Pierderea fiscala inregistrata in prima perioada se poate recupera in perioada 1.10.2010 - 31.12.2010 deoarece nu mai exista limitarea la nivelul impozitului minim.

Calculul impozitului si declararea lui pentru anul 2010 se face separat pentru cele doua "perioade fiscale". In cea de-a doua declaratie nu se trec platile efectuate in perioada 1.01.2010 - 30.09.2010, ci numai ceea ce s-a declarat prin formularul 100 daca declaratia pentru trim. IV se depune pana la 25 aprilie 2011.

Pierderea fiscala din prima perioada se recupereaza in urmatorii 7 ani consecutivi. De retinut este faptul ca trim. IV reprezinta un an fiscal ceea ce reduce la 6 numarul anilor in care poate fi recuperata pierderea fiscala din perioada
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea Formularului 101":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"