Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consiliul IMM-urilor: Modificarile Codului fiscal nu au respectat normele de tehnica legislativa si principiile fiscalitatii

22-Nov-2017
1104

Modificarile/complertarile Codul fiscal nu au respectat normele de tehnica legislativa si principiile fiscalitatii si dialogului social:

Normele de tehnica legislativa instituite prin art. 91 din Legea nr. 346/ 2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit cu care:

"(1) Pentru asigurarea unui mediu favorabil initierii si dezvoltarii afacerilor, in procesul de elaborare a actelor normative care au impact asupra intreprinderilor mici si mijlocii, initiatorii vor respecta principiul "Ganditi mai intai la scara mica", precum si principiul numarului constant.

(2) Principiul "Ganditi mai intai la scara mica" presupune ca initiatorii actelor normative sa evalueze efectele introducerii noii reglementari, mai intai si cu precadere, asupra activitatii intreprinderilor mici si mijlocii.

(3)Principiul numarului constant stabileste ca introducerea unor noi sarcini administrative - obligatii de raportare/ conformare - pentru intreprinderi mici si mijlocii trebuie sa aiba loc simultan cu eliminarea unor sarcini deja existente.

(4) Evaluarea sistematica a impactului proiectelor de acte normative prevazute la alin. (1) se face prin aplicarea Testului IMM. Testul IMM se efectueaza de catre initiatorul actului normativ, inainte de demararea procesului de avizare a acestuia, si consta in efectuarea unui sondaj cu privire la potentialele efecte generate in activitatea intreprinderilor mici si mijlocii de introducerea noilor reglementari. Evaluarea rezultatelor Testului IMM trebuie sa conduca la identificarea corectiilor care se impun in definitivarea proiectului de act normativ.

(5) Este obligatorie consultarea organizatiilor reprezentative ale intreprinderilor mici si mijlocii privind continutul proiectelor de acte normative, al analizelor de impact si a Testului IMM, cu valorificarea in mod corespunzator a propunerilor acestora sau motivarea nevalorificarii pozitiei lor, documente ce vor insoti proiectul de act normativ pana la adoptare".

Principiile fiscalitatii, respectiv asigurarea informarii contribuabililor, cu modificarea/completarea Codului fiscal "prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I",precum si predictibilitatea impunerii, conform cu care trebuie sa se asigure "stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii", "pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii".

Principiile dialogului social: pentru modificarea legislatiei fiscale este strict necesara implicarea confederatiilor patronale reprezentative la nivel national, potrivit dispozitiilor art. 121 lit. b) din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, republicatacare prevede "consultarea obligatorie a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative sau de alta natura cu caracter economico-social".

Mai multe detalii aici!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Consiliul IMM-urilor: Modificarile Codului fiscal nu au respectat normele de tehnica legislativa si principiile fiscalitatii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T: Contribuabilii mijlocii depun D406 pana pe 30 iunie 2023. Este vorba de raportarea pe luna mai

    • Conform Legii 1783/2021, contribuabilii mijlocii au obligatia de a incepe raportarea SAF-T din ianuarie 2023. Astfel ca in calendarul ANAF termenul limita pentru raportarea din mai se implineste pe 30 iunie 2023. Reamintim ca prin Legea 1783/2021 a fost introdusa obligativitatea raportarii in SAF-T a contribubililor mijlocii de la 1 ianuarie 2023. Anumiti contribuabili raporteaza lunar (cei cu perioada fiscala aplicabila la TVA lunara), altii trimestrial ( cei cu perioada fiscala aplicabila la...» citeste mai departe aici

  • PFA in 2023: Ce CASS datoreaza daca a realizat venituri SUB plafon?

    • In declaratia unica estimativa pentru 2022, depusa in 25.05.2022, am estimat venit sub plafon de un salariu minim brut, dar am optat pentru plata cass la nivelul salariului minim brut. In declaratia unica finala pentru 2022, depusa la 25.05.2023, am declarat venit realizat sub plafonul de un salariu minim brut si prin urmare CASS si CAS datorat zero. In fisa de rol, sumele scadente la 25.05.2023 figureaza la impozit pe venit suma finala declarata dar la CASS a ramas suma din declaratia...» citeste mai departe aici

  • Cum se face trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit. EXEMPLU util firmelor

    • Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Trecerea de la microintreprindere la plata impozitului pe profit Persoanele juridice romane comunica organelor fiscale competente aplicarea sistemului de impunere pe veniturile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016