Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum gestionam fiscal vanzarile unui magazin online?

07-Aug-2018
45576

Achizitiile facute prin intermediul unui magazin online reprezinta un segment distinct in legislatia care stabileste modul in care se desfasoara aceste operatiuni. Vom vedea astfel cum se tine evidenta contabila si ce documente se intocmesc in cazul unui magazin online care efectueaza livrarea cu un curier rapid, iar banii se incaseaza in sistem ramburs.


Vom stabili daca magazinul e obligat sa intocmeasca factura si daca e necesar CNP-ul persoanei.

De asemenea, vom vedea cum se procedeaza cu bonul fiscal eliberat in momentul in care se primeste rambursul.

Pentru a desfasura acest gen de activitate trebuie sa aveti in actul constitutiv al societatii dvs., Codul CAEN 4791 " Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet".
Trebuie sa tineti o evidenta de gestiune separata, va recomad sa tineti evidenta la pretul de cumparare, intrucat pe site-ul dvs. o sa aveti preturi care pot varia, folosind una din metodele de evaluare la iesirea din gestiune a stocurilor de la punctul 96 din Ordinul Nr. 1802/2014 din 29 decembrie 2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
- FIFO;
- CMP;
- sau LIFO.

In ceea ce priveste documentele de intocmit, in Normele metodologice privind intocmirea si utilizarea documentelor financiar -contabile (Ordinul 2634/2015)-Anexa 2 - regasiti documentele pentru bunurile de natura stocurilor.

Cu privire la documentele de vanzare, conform OUG 28/1999 actualizata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice avem:
“Art. 1. - Operatorii economici care încaseaz?, integral sau par?ial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu am?nuntul, precum ?i a prest?rilor de servicii efectuate direct c?tre popula?ie sunt obliga?i s? utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
Art. 2. - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) încas?rile efectuate din urm?toarele activit??i:
h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.”

Intrucat dvs. va incadrati la art.2 - exceptii - deoarece folositi pentru livrarea marfii o firma de curierat, nu sunteti obligat sa eliberati bon fiscal.
La incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".
Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca aceasta nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 31 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 alin. 4 lit. e din Codul fiscal.

In esenta factura nu este purtatoare de TVA si are rolul decontarii sumelor incasate de un operator economic de la terti in numele altui operator economic.
Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza de societatea Dvs. in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).

Asadar, la incasarea in numerar de la curier, trebuie sa emiteti chitanta pentru incasarea sumelor.
In concluzie, daca produsele vandute sunt livrate prin corespondenta cumparatorilor nu aveti obligatia sa detineti si sa utilizati aparate de marcat electronice fiscale insa va trebui sa emiteti facturi pentru fiecare persoana. Pentru incasarea sumelor de clientul - beneficiar al produselor Dvs. veti avea ca si document chitanta de la firma de curierat cu anexa clientilor incasati, sau Op-ul/extarsul de cont in cazul in care sumele au fost incasate prin banca.

La client nu trebuie sa ajunga un bon fiscal, intrucat acesta are ca document de plata chitanta -ramburs emisa de firma de curierat. Tocmai de aceea sunt exceptate livrarile prin curierat de la emiterea bonurilor fiscale. In cazul in care nu vi se comunica CNP-ul emiteti factura pe numele si prenumele persoanei fizice cu adresa acesteia, fara CNP.

Alte obligatii:

Conform art.2 din OP Ordinul ANPC 72/2010 "Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C

Pagina de internet trebuie sa contina si informatiile de la art. 74 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale cu modificari si completarile ulterioare respectiv:
- denumirea societatii, forma juridica (SRL);
- capitalul social
- sediu social
- numarul din Registru Comertului si Codul unic de inregistrare.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016