
Raportul Special
realizat de specialisti
Achizitiile facute prin intermediul unui magazin online reprezinta un segment distinct in legislatia care stabileste modul in care se desfasoara aceste operatiuni. Vom vedea astfel cum se tine evidenta contabila si ce documente se intocmesc in cazul unui magazin online care efectueaza livrarea cu un curier rapid, iar banii se incaseaza in sistem ramburs.
De asemenea, vom vedea cum se procedeaza cu bonul fiscal eliberat in momentul in care se primeste rambursul.
Pentru a desfasura acest gen de activitate trebuie sa aveti in actul constitutiv al societatii dvs., Codul CAEN 4791 " Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet".
Trebuie sa tineti o evidenta de gestiune separata, va recomad sa tineti evidenta la pretul de cumparare, intrucat pe site-ul dvs. o sa aveti preturi care pot varia, folosind una din metodele de evaluare la iesirea din gestiune a stocurilor de la punctul 96 din Ordinul Nr. 1802/2014 din 29 decembrie 2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
- FIFO;
- CMP;
- sau LIFO.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
In ceea ce priveste documentele de intocmit, in Normele metodologice privind intocmirea si utilizarea documentelor financiar -contabile (Ordinul 2634/2015)-Anexa 2 - regasiti documentele pentru bunurile de natura stocurilor.
Cu privire la documentele de vanzare, conform OUG 28/1999 actualizata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice avem:
“Art. 1. - Operatorii economici care încaseaz?, integral sau par?ial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu am?nuntul, precum ?i a prest?rilor de servicii efectuate direct c?tre popula?ie sunt obliga?i s? utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
Art. 2. - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) încas?rile efectuate din urm?toarele activit??i:
h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.”
Intrucat dvs. va incadrati la art.2 - exceptii - deoarece folositi pentru livrarea marfii o firma de curierat, nu sunteti obligat sa eliberati bon fiscal.
La incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".
Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca aceasta nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 31 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 alin. 4 lit. e din Codul fiscal.
In esenta factura nu este purtatoare de TVA si are rolul decontarii sumelor incasate de un operator economic de la terti in numele altui operator economic.
Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza de societatea Dvs. in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).
Asadar, la incasarea in numerar de la curier, trebuie sa emiteti chitanta pentru incasarea sumelor.
In concluzie, daca produsele vandute sunt livrate prin corespondenta cumparatorilor nu aveti obligatia sa detineti si sa utilizati aparate de marcat electronice fiscale insa va trebui sa emiteti facturi pentru fiecare persoana. Pentru incasarea sumelor de clientul - beneficiar al produselor Dvs. veti avea ca si document chitanta de la firma de curierat cu anexa clientilor incasati, sau Op-ul/extarsul de cont in cazul in care sumele au fost incasate prin banca.
La client nu trebuie sa ajunga un bon fiscal, intrucat acesta are ca document de plata chitanta -ramburs emisa de firma de curierat. Tocmai de aceea sunt exceptate livrarile prin curierat de la emiterea bonurilor fiscale. In cazul in care nu vi se comunica CNP-ul emiteti factura pe numele si prenumele persoanei fizice cu adresa acesteia, fara CNP.
Conform art.2 din OP Ordinul ANPC 72/2010 "Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C
Pagina de internet trebuie sa contina si informatiile de la art. 74 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale cu modificari si completarile ulterioare respectiv:
- denumirea societatii, forma juridica (SRL);
- capitalul social
- sediu social
- numarul din Registru Comertului si Codul unic de inregistrare.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
3 sfaturi utile pentru un magazin online de succesVa cunoasteti drepturile atunci cand faceti ACHIZITII ONLINE?Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profitArticole similare
Ce inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileVelopa.ro - De ce este important sa-ti echipezi masina cu anvelope de iarna3 sfaturi utile pentru un MAGAZIN ONLINE de succesParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineVanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabilaUltimele articole
Alegerea certificatului SSL ideal pentru site-ul dvs. webCe trebuie sa faci pentru a deschide o firma de airsoft?In atentia comerciantilor ONLINE! Toate firmele care obtin venituri din aceste vanzari vor fi controlate de ANAF in perioada urmatoareDocument: Bunurile confiscate de ANAF vor putea fi vandute si online!Aveti MAGAZIN ONLINE sau alt site pe domeniu.ro? Iata ce taxe veti plati din 2018!Articole similare
Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneArticole similare
Atentie: TVA de pe bonurile fiscale poate fi dedusaMijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firmeTeama creste in companiile romanestiDeclaratia informativa cod 394. Cum raportam achizitiile efectuate?Erori contabile si fiscale datorate omisiunii de inregistrare si raportare a facturilor emise. Cum se corecteaza situatia?Ultimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025e-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea facturilor simplificate, cu o anumita exceptiee-Factura in 2025. Cum sa procedati daca ati primit in mod ERONAT facturi pe CUI-ul firmei dvsBolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport BoltBonul fiscal. Sunt considerate facturi simplificate bonurile sub 100 euro? Cum vor fi raportate in D394?Articole similare
Reduceri comerciale si vanzare cu amanuntul. Cum gestionam in contabilitate?Evidenta comert cu amanuntul si en-gros. Ce regim fiscal se aplica?Casa de marcat pentru comert online. Livrarea catre persoane juridiceLivrare catre persoane juridice. Cum procedam cand emitem factura si chitanta?Indrumare privind obligatiile fiscale: ANAF SUSPENDA intalnirile cu contribuabilii (martie 2020)Ultimele articole
Bon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?Bonul fiscal. De la 1 septembrie 2025 se aplica amenzi de pana la 4.000 lei pentru bonuri fara cod QRBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA