Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim

01-Iul-2014
728
Cu putina vreme in urma, un raport publicat de Curtea de Conturi Europeana arata ca Serviciul European de Actiune Externa (SEAE) ar trebui sa isi sporeasca eficienta si sa depuna mai multe eforturi in beneficiul UE si al cetatenilor acesteia.

"Infiintarea SEAE a avut loc intr-un context initial dificil, intr-o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase la granitele UE ", a declarat dl Szabolcs Fazakas, membrul Curtii responsabil de raport, care a mai adaugat ca "SEAE este un serviciu al UE operational la nivel extern, care ar putea insa sa functioneze mai bine cu ajutorul unor mecanisme financiare si administrative mai eficiente si printr-o cooperare mai stransa cu serviciile diplomatice ale statelor membre."

Tratatul de la Lisabona a creat functia de inalt Reprezentant pentru afaceri externe si politica de securitate cu scopul de a imbunatati coordonarea in materie de politica externa si de a promova valorile de baza ale Uniunii Europene in toata lumea. inaltul Reprezentant indeplineste concomitent functia de vicepresedinte al Comisiei Europene si este asistat de un nou corp diplomatic al UE, SEAE. Prin crearea SEAE, UE dispune in prezent de un serviciu operational in domeniul politicii externe, format din unitati responsabile de politica si din structuri de gestionare a crizelor, dintr‑o vasta retea de reprezentante diplomatice si din personal provenind in mod echilibrat din diferite surse.

SEAE a devenit operational in mod oficial la 1 ianuarie 2011, avand un sediu principal la Bruxelles si o retea globala de 140 de delegatii care reprezinta interesele intregii UE. Pentru exercitiul 2014, SEAE dispune de un buget de 519 milioane de euro, impartit intre sediul principal (41%) si delegatii (59%). Comisia suplimenteaza cu aproximativ 270 de milioane de euro anual bugetul aferent delegatiilor, intrucat in cadrul acestora este inca prezent un numar important de functionari ai Comisiei, majoritatea ocupandu‑se de implementarea ajutorului pentru dezvoltare si a ajutorului umanitar furnizat de UE, de extindere si de dimensiunea externa a politicilor interne, aspecte pentru care este responsabila Comisia.

Curtea a constatat ca coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost eficace numai partial, in principal din cauza absentei unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si din cauza rigiditatii cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre s-a imbunatatit, desi poate fi dezvoltata in continuare pentru a exploata sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor, precum si serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE.

Note catre editori:

Rapoartele speciale ale Curtii de Conturi Europene se publica pe tot parcursul anului si prezinta rezultatele unor audituri selectate care au ca obiect domenii specifice ale bugetului UE sau aspecte specifice legate de gestiune.

In cadrul acestui raport special (RS nr. 11/2014) intitulat "infiintarea Serviciului European de Actiune Externa", Curtea a evaluat daca infiintarea SEAE a fost pregatita in mod corespunzator, daca resursele SEAE au fost prioritizate, organizate si alocate in mod eficient si daca SEAE a asigurat o coordonare eficace cu Comisia si cu statele membre.

Prezentul raport se bazeaza pe o evaluare independenta cu privire la infiintarea SEAE. Auditul Curtii s-a derulat concomitent cu pregatirea evaluarii de la jumatatea perioadei realizate de SEAE. Constatarile si recomandarile Curtii urmeaza in general linia autoevaluarii SEAE, in care se subliniaza necesitatea de a aborda deficientele identificate.

Curtea a constatat ca infiintarea SEAE a avut loc in graba si a fost pregatita in mod necorespunzator, intr‑o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase in regiunea sud‑mediteraneeana. in acelasi timp, infiintarea serviciului a avut loc intr-un context caracterizat de prea multe constrangeri si de sarcini definite in mod imprecis. Acesti factori au contribuit la crearea unui context initial dificil.

Deficientele existente la nivelul prioritizarii, al organizarii si al alocarii resurselor au redus eficienta SEAE. Gradul de integrare a reprezentantilor speciali ai UE in activitatea SEAE este inca insuficient. in ceea ce priveste recrutarea, Curtea a constatat ca persista inca dezechilibre semnificative in materie de gen si de reprezentare geografica si ca procedurile de recrutare sunt costisitoare si lungi.

In final, Curtea a concluzionat ca, in ceea ce priveste coordonarea cu statele membre si cu Comisia, aceasta s-a imbunatatit, dar nu intr-o masura suficienta pentru ca SEAE sa functioneze la potentialul sau maxim. Coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost afectata de faptul ca SEAE este un organism separat, de absenta unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si de rigiditatea cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre nu exploateaza pe deplin sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor si nu include serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE care se afla in afara teritoriului Uniunii. Faptul ca SEAE prezideaza in mod permanent unele organisme pregatitoare ale Consiliului a facilitat coordonarea, insa potentialele avantaje ale noilor mecanisme nu au fost exploatate la maximum.

Raportul include o serie de recomandari care vizeaza sporirea valorii adaugate si a eficientei SEAE, cum ar fi clarificarea sarcinilor si a obiectivelor sale, simplificarea structurii sale organizationale si a cadrului sau administrativ, consolidarea rolului sau strategic si dezvoltarea sistemului sau de planificare. De asemenea, raportul recomanda reexaminarea procesului de numire si a modului de functionare a reprezentantilor speciali ai UE, precum si a procedurilor de recrutare aplicate de SEAE. SEAE ar trebui sa colaboreze cu Comisia pentru a reduce impactul pe care caracterul rigid al Regulamentului financiar si al Statutului functionarilor il exercita asupra eficientei delegatiilor UE. in sfarsit, SEAE ar trebui sa depuna in continuare eforturi pentru a promova colaborarea cu statele membre sub forma schimbului de informatii si a regruparii reprezentantelor diplomatice in sedii comune, si ar trebui sa analizeze posibilitatea de a furniza anumite servicii consulare, inclusiv protectie pentru cetatenii UE.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016