Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim

01-Iul-2014
684
Cu putina vreme in urma, un raport publicat de Curtea de Conturi Europeana arata ca Serviciul European de Actiune Externa (SEAE) ar trebui sa isi sporeasca eficienta si sa depuna mai multe eforturi in beneficiul UE si al cetatenilor acesteia.

"Infiintarea SEAE a avut loc intr-un context initial dificil, intr-o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase la granitele UE ", a declarat dl Szabolcs Fazakas, membrul Curtii responsabil de raport, care a mai adaugat ca "SEAE este un serviciu al UE operational la nivel extern, care ar putea insa sa functioneze mai bine cu ajutorul unor mecanisme financiare si administrative mai eficiente si printr-o cooperare mai stransa cu serviciile diplomatice ale statelor membre."

Tratatul de la Lisabona a creat functia de inalt Reprezentant pentru afaceri externe si politica de securitate cu scopul de a imbunatati coordonarea in materie de politica externa si de a promova valorile de baza ale Uniunii Europene in toata lumea. inaltul Reprezentant indeplineste concomitent functia de vicepresedinte al Comisiei Europene si este asistat de un nou corp diplomatic al UE, SEAE. Prin crearea SEAE, UE dispune in prezent de un serviciu operational in domeniul politicii externe, format din unitati responsabile de politica si din structuri de gestionare a crizelor, dintr‑o vasta retea de reprezentante diplomatice si din personal provenind in mod echilibrat din diferite surse.

SEAE a devenit operational in mod oficial la 1 ianuarie 2011, avand un sediu principal la Bruxelles si o retea globala de 140 de delegatii care reprezinta interesele intregii UE. Pentru exercitiul 2014, SEAE dispune de un buget de 519 milioane de euro, impartit intre sediul principal (41%) si delegatii (59%). Comisia suplimenteaza cu aproximativ 270 de milioane de euro anual bugetul aferent delegatiilor, intrucat in cadrul acestora este inca prezent un numar important de functionari ai Comisiei, majoritatea ocupandu‑se de implementarea ajutorului pentru dezvoltare si a ajutorului umanitar furnizat de UE, de extindere si de dimensiunea externa a politicilor interne, aspecte pentru care este responsabila Comisia.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Curtea a constatat ca coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost eficace numai partial, in principal din cauza absentei unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si din cauza rigiditatii cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre s-a imbunatatit, desi poate fi dezvoltata in continuare pentru a exploata sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor, precum si serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE.

Note catre editori:

Rapoartele speciale ale Curtii de Conturi Europene se publica pe tot parcursul anului si prezinta rezultatele unor audituri selectate care au ca obiect domenii specifice ale bugetului UE sau aspecte specifice legate de gestiune.

In cadrul acestui raport special (RS nr. 11/2014) intitulat "infiintarea Serviciului European de Actiune Externa", Curtea a evaluat daca infiintarea SEAE a fost pregatita in mod corespunzator, daca resursele SEAE au fost prioritizate, organizate si alocate in mod eficient si daca SEAE a asigurat o coordonare eficace cu Comisia si cu statele membre.

Prezentul raport se bazeaza pe o evaluare independenta cu privire la infiintarea SEAE. Auditul Curtii s-a derulat concomitent cu pregatirea evaluarii de la jumatatea perioadei realizate de SEAE. Constatarile si recomandarile Curtii urmeaza in general linia autoevaluarii SEAE, in care se subliniaza necesitatea de a aborda deficientele identificate.

Curtea a constatat ca infiintarea SEAE a avut loc in graba si a fost pregatita in mod necorespunzator, intr‑o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase in regiunea sud‑mediteraneeana. in acelasi timp, infiintarea serviciului a avut loc intr-un context caracterizat de prea multe constrangeri si de sarcini definite in mod imprecis. Acesti factori au contribuit la crearea unui context initial dificil.

Deficientele existente la nivelul prioritizarii, al organizarii si al alocarii resurselor au redus eficienta SEAE. Gradul de integrare a reprezentantilor speciali ai UE in activitatea SEAE este inca insuficient. in ceea ce priveste recrutarea, Curtea a constatat ca persista inca dezechilibre semnificative in materie de gen si de reprezentare geografica si ca procedurile de recrutare sunt costisitoare si lungi.

In final, Curtea a concluzionat ca, in ceea ce priveste coordonarea cu statele membre si cu Comisia, aceasta s-a imbunatatit, dar nu intr-o masura suficienta pentru ca SEAE sa functioneze la potentialul sau maxim. Coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost afectata de faptul ca SEAE este un organism separat, de absenta unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si de rigiditatea cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre nu exploateaza pe deplin sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor si nu include serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE care se afla in afara teritoriului Uniunii. Faptul ca SEAE prezideaza in mod permanent unele organisme pregatitoare ale Consiliului a facilitat coordonarea, insa potentialele avantaje ale noilor mecanisme nu au fost exploatate la maximum.

Raportul include o serie de recomandari care vizeaza sporirea valorii adaugate si a eficientei SEAE, cum ar fi clarificarea sarcinilor si a obiectivelor sale, simplificarea structurii sale organizationale si a cadrului sau administrativ, consolidarea rolului sau strategic si dezvoltarea sistemului sau de planificare. De asemenea, raportul recomanda reexaminarea procesului de numire si a modului de functionare a reprezentantilor speciali ai UE, precum si a procedurilor de recrutare aplicate de SEAE. SEAE ar trebui sa colaboreze cu Comisia pentru a reduce impactul pe care caracterul rigid al Regulamentului financiar si al Statutului functionarilor il exercita asupra eficientei delegatiilor UE. in sfarsit, SEAE ar trebui sa depuna in continuare eforturi pentru a promova colaborarea cu statele membre sub forma schimbului de informatii si a regruparii reprezentantelor diplomatice in sedii comune, si ar trebui sa analizeze posibilitatea de a furniza anumite servicii consulare, inclusiv protectie pentru cetatenii UE.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016