Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunere ultim decont de TVA | Perioada TVA la incasare

19-Feb-2013
3401
Analizam astazi cazul unei societati care nu mai este platitoare de TVA din 9.01.2013, dar care trebuie sa depuna decont 300 pentru ianuarie 2013 pana la 25.02.2013. Societatea a depus notificarea pentru TVA la incasare in octombrie 2012 cu incepere din 01.01.2013.

Situatie Ianuarie 2013 :

Livrari : 4.818 = 3.885 (baza)+ 933 (TVA)
Achizitii : achitate in ian.2013 1.826 = 1.473 (baza) + 353 (TVA)
neachitate " 3.604 = 2.906 (baza) + 698 (TVA)

In decont: TVA colectat 933 - TVA deduct. 353 = 580 TVA de plata in 25.02.2013

Vom vedea astfel unde se vor trece achizitiile neachitate, precum si daca acest TVA de 698 ron se va mai plati luna urmatoare in conditiile in care societatea nu mai este platitoare de TVA.

Solutia consultantului:

Dupa cum se cunoaste, anularea inregistrarii in scopuri de TVA conduce la efectuarea tuturor ajustarilor de TVA pentru bunurile si serviciile neconsumate aflate in patrimoniu la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 152 alin. (7) din Codul fiscal.

Ajustarea TVA pentru societatile ce aplica sistemul de TVA la incasare este enumerata la pct. 61 din HG 44/2004, ce stabileste in principal urmatoarele:

a) se ajusteaza TVA pentru bunuri aflate in stoc si servicii neutilizate, existente la momentul anularii inregistrarii in scopuri de TVA , prin inventariere;
b) se ajusteaza TVA pentru bunurile de natura bunurilor de capital, conform procedurii stabilite de art. 149 din Codul fiscal;
c) se ajusteaza TVA pentru bunuri altele decat cele de capital, la valoarea neamortizata.

Acest lucru inseamna ca o parte din TVA -ul dedus la achizitia bunurilor, fie total cum ar fi pentru stocuri, fie partial cum ar fi pentru bunurile de capital, se plateste la buget si se efectueaza inregistrarea contabila:

635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4427 "TVA colectata".

Observam ca se ajusteaza TVA numai pentru bunurile care exista in patrimoniu ( nu sunt vandute la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA) si pentru care s-a dedus TVA inregistrandu-se in contul 4426 "TVA deductibila".

In situatia din intrebare, pentru livrari intelegem ca ati colectat TVA la valoarea integrala, fapt pentru care intelegem ca bunurile au fost deja incasate si vandute si nu se impune ajustarea TVA pentru acestea.

Pentru achizitii, va veti exercita dreptul de deducere al TVA pentru cele achitate pana la data deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Din pacate, nu o sa mai aveti un drept de deducere dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, desii ar fi normal acest fapt, deoarece s-a colectat TVA la vanzare.

Precizam ca la ora actuala, legea nu a prevazut o posibilitate de prelungire a deducerii TVA dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Astfel, consideram ca suma de 698 lei se va inregistra pe cheltuieli prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4428 "TVA neexigibila", considerand ca initial a fost inregistrat un TVA neexigibil.
 
Cheltuiala este deductibila la calculul impozitului pe profit, deoarece bunurile vor fi in continuare destinate vanzarii si obtinerii unor venituri impozabile.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunere ultim decont de TVA | Perioada TVA la incasare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016