Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunere ultim decont de TVA | Perioada TVA la incasare

19-Feb-2013
3431
Analizam astazi cazul unei societati care nu mai este platitoare de TVA din 9.01.2013, dar care trebuie sa depuna decont 300 pentru ianuarie 2013 pana la 25.02.2013. Societatea a depus notificarea pentru TVA la incasare in octombrie 2012 cu incepere din 01.01.2013.

Situatie Ianuarie 2013 :

Livrari : 4.818 = 3.885 (baza)+ 933 (TVA)
Achizitii : achitate in ian.2013 1.826 = 1.473 (baza) + 353 (TVA)
neachitate " 3.604 = 2.906 (baza) + 698 (TVA)

In decont: TVA colectat 933 - TVA deduct. 353 = 580 TVA de plata in 25.02.2013

Vom vedea astfel unde se vor trece achizitiile neachitate, precum si daca acest TVA de 698 ron se va mai plati luna urmatoare in conditiile in care societatea nu mai este platitoare de TVA.

Solutia consultantului:

Dupa cum se cunoaste, anularea inregistrarii in scopuri de TVA conduce la efectuarea tuturor ajustarilor de TVA pentru bunurile si serviciile neconsumate aflate in patrimoniu la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 152 alin. (7) din Codul fiscal.

Ajustarea TVA pentru societatile ce aplica sistemul de TVA la incasare este enumerata la pct. 61 din HG 44/2004, ce stabileste in principal urmatoarele:

a) se ajusteaza TVA pentru bunuri aflate in stoc si servicii neutilizate, existente la momentul anularii inregistrarii in scopuri de TVA , prin inventariere;
b) se ajusteaza TVA pentru bunurile de natura bunurilor de capital, conform procedurii stabilite de art. 149 din Codul fiscal;
c) se ajusteaza TVA pentru bunuri altele decat cele de capital, la valoarea neamortizata.

Acest lucru inseamna ca o parte din TVA -ul dedus la achizitia bunurilor, fie total cum ar fi pentru stocuri, fie partial cum ar fi pentru bunurile de capital, se plateste la buget si se efectueaza inregistrarea contabila:

635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4427 "TVA colectata".

Observam ca se ajusteaza TVA numai pentru bunurile care exista in patrimoniu ( nu sunt vandute la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA) si pentru care s-a dedus TVA inregistrandu-se in contul 4426 "TVA deductibila".

In situatia din intrebare, pentru livrari intelegem ca ati colectat TVA la valoarea integrala, fapt pentru care intelegem ca bunurile au fost deja incasate si vandute si nu se impune ajustarea TVA pentru acestea.

Pentru achizitii, va veti exercita dreptul de deducere al TVA pentru cele achitate pana la data deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Din pacate, nu o sa mai aveti un drept de deducere dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, desii ar fi normal acest fapt, deoarece s-a colectat TVA la vanzare.

Precizam ca la ora actuala, legea nu a prevazut o posibilitate de prelungire a deducerii TVA dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Astfel, consideram ca suma de 698 lei se va inregistra pe cheltuieli prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4428 "TVA neexigibila", considerand ca initial a fost inregistrat un TVA neexigibil.
 
Cheltuiala este deductibila la calculul impozitului pe profit, deoarece bunurile vor fi in continuare destinate vanzarii si obtinerii unor venituri impozabile.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunere ultim decont de TVA | Perioada TVA la incasare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016