Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunere ultim decont de TVA | Perioada TVA la incasare

19-Feb-2013
3365
Analizam astazi cazul unei societati care nu mai este platitoare de TVA din 9.01.2013, dar care trebuie sa depuna decont 300 pentru ianuarie 2013 pana la 25.02.2013. Societatea a depus notificarea pentru TVA la incasare in octombrie 2012 cu incepere din 01.01.2013.

Situatie Ianuarie 2013 :

Livrari : 4.818 = 3.885 (baza)+ 933 (TVA)
Achizitii : achitate in ian.2013 1.826 = 1.473 (baza) + 353 (TVA)
neachitate " 3.604 = 2.906 (baza) + 698 (TVA)

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In decont: TVA colectat 933 - TVA deduct. 353 = 580 TVA de plata in 25.02.2013

Vom vedea astfel unde se vor trece achizitiile neachitate, precum si daca acest TVA de 698 ron se va mai plati luna urmatoare in conditiile in care societatea nu mai este platitoare de TVA.

Solutia consultantului:

Dupa cum se cunoaste, anularea inregistrarii in scopuri de TVA conduce la efectuarea tuturor ajustarilor de TVA pentru bunurile si serviciile neconsumate aflate in patrimoniu la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 152 alin. (7) din Codul fiscal.

Ajustarea TVA pentru societatile ce aplica sistemul de TVA la incasare este enumerata la pct. 61 din HG 44/2004, ce stabileste in principal urmatoarele:

a) se ajusteaza TVA pentru bunuri aflate in stoc si servicii neutilizate, existente la momentul anularii inregistrarii in scopuri de TVA , prin inventariere;
b) se ajusteaza TVA pentru bunurile de natura bunurilor de capital, conform procedurii stabilite de art. 149 din Codul fiscal;
c) se ajusteaza TVA pentru bunuri altele decat cele de capital, la valoarea neamortizata.

Acest lucru inseamna ca o parte din TVA -ul dedus la achizitia bunurilor, fie total cum ar fi pentru stocuri, fie partial cum ar fi pentru bunurile de capital, se plateste la buget si se efectueaza inregistrarea contabila:

635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4427 "TVA colectata".

Observam ca se ajusteaza TVA numai pentru bunurile care exista in patrimoniu ( nu sunt vandute la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA) si pentru care s-a dedus TVA inregistrandu-se in contul 4426 "TVA deductibila".

In situatia din intrebare, pentru livrari intelegem ca ati colectat TVA la valoarea integrala, fapt pentru care intelegem ca bunurile au fost deja incasate si vandute si nu se impune ajustarea TVA pentru acestea.

Pentru achizitii, va veti exercita dreptul de deducere al TVA pentru cele achitate pana la data deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Din pacate, nu o sa mai aveti un drept de deducere dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, desii ar fi normal acest fapt, deoarece s-a colectat TVA la vanzare.

Precizam ca la ora actuala, legea nu a prevazut o posibilitate de prelungire a deducerii TVA dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Astfel, consideram ca suma de 698 lei se va inregistra pe cheltuieli prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4428 "TVA neexigibila", considerand ca initial a fost inregistrat un TVA neexigibil.
 
Cheltuiala este deductibila la calculul impozitului pe profit, deoarece bunurile vor fi in continuare destinate vanzarii si obtinerii unor venituri impozabile.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunere ultim decont de TVA | Perioada TVA la incasare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016