Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele pentru autorizarea contractarii sau garantarii unei finantari rambursabile -modificate (Proiect de Hotarare)

27-Feb-2020
4051

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale - publicat in data de 26 februarie 2020.

Prin proiectul de act normativ se propune modificarea si completarea Hotarârii Guvernului nr. 9/2007 in vederea clarificarii si adaptarii continutului documentatiei necesare pentru obtinerea autorizarii contractarii sau garantarii de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale de finantari rambursabile.

Modificari propuse:
-ordonatorul principal de credite raspunde pentru incadrarea cheltuielilor efectuate din finantarile rambursabile contractate/garantate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale in sumele autorizate de CAIL;
- Presedintele Comisiei este secretarul de stat cu atributii de coordonare a datoriei publice din Ministerul Finantelor Publice;
In situatia in care nu este desemnat un secretar de stat cu atributii de coordonare a datoriei publice, ministrul finantelor publice va desemna un secretar de stat care sa exercite atributia de presedinte al Comisiei;
-se va completa lista documentelor necesare a fi prezentate de catre unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala care solicita CAIL autorizarea contractarii/garantarii unui imprumut,cu declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite;
-sunt exceptate de la prevederile alin. (5) lit. j) si k) unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care se afla in procedura de criza financiara sau insolventa si care solicita imprumuturi ori garantii pentru refinantarea datoriei publice locale, potrivit planului de redresare a crizei financiare sau a insolventei, dupa caz, precum si cele care contracteaza/garanteaza finantari rambursabile pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de preaderare si postaderare de la Uniunea Europeana.

Totodata, prin propunerile de modificare se simplifica continutul documentatiei in cazul solicitarilor pentru autorizarea contractarii/garantarii de finantari rambursabile destinate realizarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeana
In acest caz este eliminata depunerea declaratiei ordonatorului principal de credite prin care se mentioneaza ca unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala nu inregistreaza deficit al sectiunii de functionare la finele anului anterior celui pentru care se solicita autorizarea.

Pentru a vedea actul normativ, click AICI.

Situatia actuala:

Conform dispozitiilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta sau garanta finantari rambursabile, interne sau externe, pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale, in conditiile legii, numai cu avizul comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale (CAIL) au fost aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 9/2007, cu modificarile si completarile ulterioare. Actul normativ mentionat cuprinde continutul si forma documentatiei in baza careia unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, solicita CAIL autorizarea contractarii sau garantarii unei finantari rambursabile. 

CAIL autorizeaza finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, reprezentand datorie publica locala, precum si tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate si in limita carora se pot efectua plati, cu incadrarea in limitele anuale, in conditiile legii.
Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede la art. 63 alin. (41) ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au inregistrat plati restante la data de 31 decembrie a anului anterior, neachitate pana la data solicitarii avizului CAIL, sau care au inregistrat deficit al sectiunii de functionare la sfarsitul anului anterior solicitarii nu au dreptul la contractarea sau garantarea de imprumuturi, cu exceptiile prevazute la alin. (42) si (51) ale aceluiasi articol.

Art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale beneficiare ale finantarilor acordate din Fondul de Dezvoltare si Investitii (FDI) nu pot contracta imprumuturi pe o perioada fixa de 20 de ani sau pana cand valoarea contributiei virate in conditiile art. 7 din ordonanta este egala cu valoarea grantului primit, cu exceptia imprumuturilor aferente implementarii proiectelor cu finantare din fonduri europene si refinantarea imprumuturilor contractate anterior datei la care se semneaza contractul de finantare din FDI.

Pentru a consulta nota de fundamentare, click AICI.

Descarcati Declaratia pe proprie raspundere, AICI.

 

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016