Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dovada si oportunitatea operatiunilor. Incidente privind inadmisibilitatea deducerii fiscale

18-Nov-2009
3585

Problema fiscala


Suntem beneficiarii unor servicii de consultanta si management. Pentru a ne deduce cheltuielile cu aceste servicii, din perspectiva impozitului pe profit, trebuie sa indeplinim o serie de conditi. Care sunt acestea? In privinta deducerii TVA sunt mentinute aceleasi restrictii?

Legislatia fiscala este in continua schimbare!
Ea va creeaza probleme, noi va oferim cele mai eficiente solutii pentru cele mai presante probleme fiscale!

1. Din punctul de vedere al impozitului pe profit
Nu sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, cheltuielile cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii, pentru care:

* nu putem justifica necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate;
* nu sunt incheiate contracte.

Cele doua conditii trebuie indeplinite cumulativ.

In acest sens, pentru a putea deduce cheltuielile cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii, trebuie sa indeplinim cumulativ urmatoarele conditii:

* serviciile trebuie sa fie efectiv prestate, sa fie executate in baza unui contract incheiat intre parti sau in baza oricarei forme contractuale prevazute de lege. Justificarea prestarii efective a serviciilor se efectueaza prin: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de piata sau orice alte materiale corespunzatoare;

* trebuie sa dovedim necesitatea efectuarii cheltuielilor prin specificul activitatilor desfasurate.

Nu intra sub incidenta conditiei privitoare la incheierea contractelor de prestari de servicii, serviciile cu caracter ocazional prestate de persoane fizice autorizate si de persoane juridice, cum sunt: cele de intretinere si reparare a activelor, serviciile postale, serviciile de comunicatii si de multiplicare, parcare, transport si altele asemenea.

2. Din punctul de vedere al TVA
Avem dreptul sa deducem TVA pentru operatiunile destinate efectuarii de operatiuni taxabile.

Si in acest sens se impune, pentru dovedirea deductibilitatii taxei, ca serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii sa fie reale, efectiv prestate si sa-si dovedeasca necesitatea efectuarii lor.

Aceste aspecte pot fi demonstrate cu ajutorul documentelor justificative, respectiv contracte incheiate intre parti, situatii de lucrari, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate etc.

Concluzie
Deosebit de importante sunt documentele justificative din care sa rezulte ca serviciile au fost prestate efectiv, respectiv situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de piata, precumsi necesitatea efectuarii acestor servicii.

In caz contrar, Fiscul ne poate considera cheltuielile ca fiind nedeductibile, cu consecinta ca TVA nu va putea fi dedusa, urmand sa platim si majorari de intarziere in cazul in care nu am procedat intocmai.

Articol preluat din Newsletter-ul Taxe si Impozite Actual nr. 35/ octombrie 2009

Articol adaugat la 18 noiembrie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici