Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Finantele vor controla modul in care Organizatiile non-profit cheltuiesc banii din sponsorizari

27-Aug-2018
1435

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordonanta de Urgenta prin care prevede insfiintarea unei structuri de control care va verifica utilizarea sumelor acordate prin actiuni de sponsorizare si mecenat. De aemenea, structura de control ar urma sa verifice si modul de folosire a fondurilor publice acordate de la bugetul general consolidat pentru finantarea asociatiilor si fundatiilor non-profit.

In Nota de fundamentare publicata de MFP joi, 23 august, se arata ca prin Proiectul de OUG se urmareste reducerea riscului fraudarii bugetului de stat, cu consecinta reducerii cheltuielilor bugetare, prin desemnarea structurii de control din cadrul Ministerului Finantelor Publice pentru controlul: 
- modului de utilizare a sumelor acordate prin actiuni de sponsorizare/mecenat pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de beneficiarul sponsorizarii, respectiv ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific-cercetare fundamentala si aplicata, reducand impozitul pe profit/venit, in sensul respectarii Legii nr. 32/1994;
- modului de respectare a utilizarii fondurilor primite de beneficiarii sumelor redirectionate din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
- modului de utilizare a fondurilor publice acordate de la bugetul general consolidat pentru finantarea asociatiilor si fundatiilor non-profit.

Actiunile de control care se vor realiza potrivit acestui act normativ vor viza inclusiv perioada anterioara intrarii in vigoare a acestuia, cu respectarea termenului de prescriptie prevazut la art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 107/2012, cu modificarile ulterioare.

Implementarea acestei OUG este necesara pentru asigurarea si protejarea interesului public, se mai arata in nota de fundament. De aceea, se impune reglementarea masurii ca Ministerul Finantelor Publice, ca organism cu atributii de control al sumelor alocate de la bugetul general consolidat, sa fie abilitat sa exercite controlul: 


- modului de utilizare a sumelor acordate prin actiuni de sponsorizare/mecenat pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de beneficiarul sponsorizarii, respectiv ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific - cercetare fundamentala si aplicata, reducand impozitul pe profit/venit, in sensul respectarii Legii nr. 32/1994;
- modului de respectare a utilizarii fondurilor primite de beneficiarii sumelor redirectionate din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
- modului de utilizare a fondurilor publice acordate de la bugetul general consolidat pentru finantarea asociatiilor si fundatiilor non-profit.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Finantele vor controla modul in care Organizatiile non-profit cheltuiesc banii din sponsorizari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016