Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti

28-Mar-2017
1233

Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs.

In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa fie mai chibzuiti, mai prevazatori in ce priveste banii pe care ii scot din buzunar.

Ce facem atunci cu costurile serviciilor noastre? Scadem preturile? Gasim oferte mai avantajoase pentru firme si clienti? Acesta este primul lucru pe care il fac cei mai multi dintre noi atunci clientul spune: "Costa prea mult si nu am bani". Din pacate, nu scaderea preturilor e raspunsul pe care ar trebui sa-l dam.

Adevarul e ca cei mai multi clienti se reorienteaza sau renunta la astfel de servicii de consultanta pentru ca nu inteleg ce li se ofera in pretul cerut. Neavand clar raportul pret-beneficii, nu ar trebui sa ne mire ca renunta la noi sau ca prefera sa lucreze numai in anumite momente cu un consultant fiscal.

Trebuie ca fiecare client sa inteleaga valoarea serviciilor pe care le primeste in schimbul banilor platiti. Trebuie sa stie si sa simta ca li se ofera ceva important, esential, vital pentru businessul si veniturile lor. Iar a le transmite acest lucru tine de noi si cade in sarcina noastra.

Exista un sfat pe care multi manageri il dau celor care vor sa avanseze in cariera: livrati mai mult decat vi se cere. Sigur ca in cazul programelor supraincarcate e un lucru dificil, insa si acest echilibru tine de multe ori de noi. Pentru anumite etape din cariera noastra, a depasi limitele pe care ni le fixam singuri devine imperios necesar. Asadar, in calitate de consultanti fiscali, va trebui sa livram mai mult decat se asteapta clientul de la noi. In contul pretului platit, sa il coplesim cu servicii si beneficii.

Fidelizarea clientilor implica acest ingredient pe care nu avem voie sa-l scoatem din ecuatie. Nu spun sa faceti un contract dezavantajos pentru dumneavoastra, ci sa gasiti acel echilibru de mai sus. E necesar in orice domeniu. Pe scurt, cu cat oferim mai multe servicii, cu atat mai fideli vor fi clientii.

Daca pe piata avem doi furnizori de cablu la acelasi pret, il vom alege pe cel care va avea un post de televiziune in plus (chiar daca va fi unul culinar, iar noi nu gatim, chiar daca va fi unul de sport, iar noi nu ne uitam la sport).

Difera si raportul pe care il avem fata de client: dincolo de rapoartele si analizele pentru care acesta plateste, sa avem intotdeauna rabdarea de a oferi explicatii concrete si sfaturi. Sa fim cei care le atrag atentia cu privire la ultimele modificari legislative, sa ii salvam de la amenzi si sa le demonstram ca i-am ajutat.

In fond, rolul nostru este de a-i ajuta sa creasca afacerea. Fiindca fara o baza corecta si solida din punct de vedere fiscal si financiar, nicio afacere nu va reusi sa creasca armonios si sa aiba profit.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti":
Rating:

Nota: 4.08 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016