Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Finantarea, principala problema a antreprenorilor romani

26-Sep-2013
629
Finantarea pentru companii este principala problema de care se lovesc antreprenorii de la nivel global, dar mai ales si cei din Romania. Antreprenorii romani tineri care au companii cu venituri pana la 1 milion de euro considera ca finantarea se obtine dificil in Romania. Totusi, pentru ei, factorul decisiv in alegerea sursei de finantare este pastrarea independentei in deciziile de business, conform studiului EY Romania - Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare.

Adica desi vor ajutor financiar, acesta nu trebuie sa vina neaparat din banca, astfel ca acestia doresc investitori, dar nu unii cu factor de decizie in companie. Studiul analizeaza perceptiile a 107 antreprenori romani, care au raspuns chestionarului EY, in perioada 22 august – 18 septembrie. Sase din zece au sub 40 de ani, iar 74 la suta detin companii cu venituri sub 1 milion de euro.

Marea majoritate (75 la suta) a antreprenorilor care au raspuns chestionarului considera ca autoritatile nu faciliteaza accesul la finantare al companiilor, spre deosebire de 8 la suta care mentioneaza un sprijin oferit de guvern in acest sens.

Printre ariile pe care guvernul ar trebui sa se concentreze pentru a imbunatati accesul la finantare, antreprenorii au subliniat: facilitatile fiscale pentru investitiile in companiile mici (34 raspunsuri), promovarea unei legislatii eficiente si echitabile a muncii (27), sisteme de reglementare simplificate si mai eficiente ale afacerilor (25) si oferirea de fonduri pentru scheme de finantare (20). In marea lor majoritate, antreprenorii tineri romani se orienteaza spre creditul bancar, dar iau in considerare si alte surse de finantare ca fondurile europene si joint ventures cu parteneri de afaceri. Cei mai multi antreprenori au nevoie de finantare pentru investitii (49 la suta), pentru capitalul circulant (20 la suta) si pentru proiectele noi de tip start-up (20 la suta).

"Antreprenorii considera ca business plan-ul este cel mai important pentru a obtine finantare (36 la suta dintre antreprenorii respondenti). Dupa business plan, urmeaza in ordinea importantei perceputa de antreprenori, echipa si experienta anterioara de business (27 la suta) si garantiile oferite (14 la suta). De asemenea, factorul decisiv pentru antreprenori in alegerea tipului de finantare il reprezinta pastrarea independentei in deciziile de business (30 la suta dintre antreprenori), urmat pe locul al doilea de costurile cele mai mici (29 la suta) si pe al treilea de garantiile solicitate (17 la suta)", spune Mihai Pop, manager in departamentul de Asistenta in Tranzactii, EY Romania.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

41 la suta dintre antreprenori sustin ca au obtinut finantare in ultimul an, iar aproape unul din trei au obtinut finantare in ultimele 6 luni – o rata foarte buna in contextul contractarii finantarii din ultimii ani. Sumele obtinute au fost, insa, de cele mai multe ori mici, 44 la suta dintre antreprenorii respondenti afirmand ca au primit o finantare de sub 25.000 de euro.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Finantarea, principala problema a antreprenorilor romani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.