Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantarea, principala problema a antreprenorilor romani

26-Sep-2013
2349
Finantarea pentru companii este principala problema de care se lovesc antreprenorii de la nivel global, dar mai ales si cei din Romania. Antreprenorii romani tineri care au companii cu venituri pana la 1 milion de euro considera ca finantarea se obtine dificil in Romania. Totusi, pentru ei, factorul decisiv in alegerea sursei de finantare este pastrarea independentei in deciziile de business, conform studiului EY Romania - Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare.

Adica desi vor ajutor financiar, acesta nu trebuie sa vina neaparat din banca, astfel ca acestia doresc investitori, dar nu unii cu factor de decizie in companie. Studiul analizeaza perceptiile a 107 antreprenori romani, care au raspuns chestionarului EY, in perioada 22 august – 18 septembrie. Sase din zece au sub 40 de ani, iar 74 la suta detin companii cu venituri sub 1 milion de euro.

Marea majoritate (75 la suta) a antreprenorilor care au raspuns chestionarului considera ca autoritatile nu faciliteaza accesul la finantare al companiilor, spre deosebire de 8 la suta care mentioneaza un sprijin oferit de guvern in acest sens.

Printre ariile pe care guvernul ar trebui sa se concentreze pentru a imbunatati accesul la finantare, antreprenorii au subliniat: facilitatile fiscale pentru investitiile in companiile mici (34 raspunsuri), promovarea unei legislatii eficiente si echitabile a muncii (27), sisteme de reglementare simplificate si mai eficiente ale afacerilor (25) si oferirea de fonduri pentru scheme de finantare (20). In marea lor majoritate, antreprenorii tineri romani se orienteaza spre creditul bancar, dar iau in considerare si alte surse de finantare ca fondurile europene si joint ventures cu parteneri de afaceri. Cei mai multi antreprenori au nevoie de finantare pentru investitii (49 la suta), pentru capitalul circulant (20 la suta) si pentru proiectele noi de tip start-up (20 la suta).

"Antreprenorii considera ca business plan-ul este cel mai important pentru a obtine finantare (36 la suta dintre antreprenorii respondenti). Dupa business plan, urmeaza in ordinea importantei perceputa de antreprenori, echipa si experienta anterioara de business (27 la suta) si garantiile oferite (14 la suta). De asemenea, factorul decisiv pentru antreprenori in alegerea tipului de finantare il reprezinta pastrarea independentei in deciziile de business (30 la suta dintre antreprenori), urmat pe locul al doilea de costurile cele mai mici (29 la suta) si pe al treilea de garantiile solicitate (17 la suta)", spune Mihai Pop, manager in departamentul de Asistenta in Tranzactii, EY Romania.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completareclarificare raspuns Ca o concluzie, va rog: firma B va depune situatiile financiare la decembrie 2024 pentru entitati mici sau mijlocii?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Intreprinderi legate. Microintreprindere Avem o firma micro cu 2 asociati 50% si 50%. Cei 2 asociati mai au o micro unul are 95% si celalalt asociat 5%. Ambele firme pot sa fie micro?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Recunoastere imobilizari necorporale Se poate inregistra ca imobilizare necorporala infiintarea si extinderea retelei de vanzari? Costurile inregistrate sunt: salarii, obiecte de inventar, amortizare mijloace fixe,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie autoturism din Romania O societate platitoare de TVA din Romania achizitioneaza o masina second-hand de la o alta societate din Romania. Care este perioada pe care se amortizeaza aceasta masina si care...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Curs valutar achizitie intracomunitara de bunuri Societatea achizitioneaza marfa intracomunitar. Avand in vedere cerintele declaratiei 406, care este cursul valutar la care se face Nota de Intrare-Receptie, la acelasi curs cu...citeste mai mult


41 la suta dintre antreprenori sustin ca au obtinut finantare in ultimul an, iar aproape unul din trei au obtinut finantare in ultimele 6 luni – o rata foarte buna in contextul contractarii finantarii din ultimii ani. Sumele obtinute au fost, insa, de cele mai multe ori mici, 44 la suta dintre antreprenorii respondenti afirmand ca au primit o finantare de sub 25.000 de euro.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016