Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Finantarea, principala problema a antreprenorilor romani

26-Sep-2013
649
Finantarea pentru companii este principala problema de care se lovesc antreprenorii de la nivel global, dar mai ales si cei din Romania. Antreprenorii romani tineri care au companii cu venituri pana la 1 milion de euro considera ca finantarea se obtine dificil in Romania. Totusi, pentru ei, factorul decisiv in alegerea sursei de finantare este pastrarea independentei in deciziile de business, conform studiului EY Romania - Perceptia antreprenorilor asupra accesului la finantare.

Adica desi vor ajutor financiar, acesta nu trebuie sa vina neaparat din banca, astfel ca acestia doresc investitori, dar nu unii cu factor de decizie in companie. Studiul analizeaza perceptiile a 107 antreprenori romani, care au raspuns chestionarului EY, in perioada 22 august – 18 septembrie. Sase din zece au sub 40 de ani, iar 74 la suta detin companii cu venituri sub 1 milion de euro.

Marea majoritate (75 la suta) a antreprenorilor care au raspuns chestionarului considera ca autoritatile nu faciliteaza accesul la finantare al companiilor, spre deosebire de 8 la suta care mentioneaza un sprijin oferit de guvern in acest sens.

Printre ariile pe care guvernul ar trebui sa se concentreze pentru a imbunatati accesul la finantare, antreprenorii au subliniat: facilitatile fiscale pentru investitiile in companiile mici (34 raspunsuri), promovarea unei legislatii eficiente si echitabile a muncii (27), sisteme de reglementare simplificate si mai eficiente ale afacerilor (25) si oferirea de fonduri pentru scheme de finantare (20). In marea lor majoritate, antreprenorii tineri romani se orienteaza spre creditul bancar, dar iau in considerare si alte surse de finantare ca fondurile europene si joint ventures cu parteneri de afaceri. Cei mai multi antreprenori au nevoie de finantare pentru investitii (49 la suta), pentru capitalul circulant (20 la suta) si pentru proiectele noi de tip start-up (20 la suta).

"Antreprenorii considera ca business plan-ul este cel mai important pentru a obtine finantare (36 la suta dintre antreprenorii respondenti). Dupa business plan, urmeaza in ordinea importantei perceputa de antreprenori, echipa si experienta anterioara de business (27 la suta) si garantiile oferite (14 la suta). De asemenea, factorul decisiv pentru antreprenori in alegerea tipului de finantare il reprezinta pastrarea independentei in deciziile de business (30 la suta dintre antreprenori), urmat pe locul al doilea de costurile cele mai mici (29 la suta) si pe al treilea de garantiile solicitate (17 la suta)", spune Mihai Pop, manager in departamentul de Asistenta in Tranzactii, EY Romania.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii

41 la suta dintre antreprenori sustin ca au obtinut finantare in ultimul an, iar aproape unul din trei au obtinut finantare in ultimele 6 luni – o rata foarte buna in contextul contractarii finantarii din ultimii ani. Sumele obtinute au fost, insa, de cele mai multe ori mici, 44 la suta dintre antreprenorii respondenti afirmand ca au primit o finantare de sub 25.000 de euro.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Finantarea, principala problema a antreprenorilor romani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.