Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formularul 100 s-a modificat | Vezi completarile

28-Feb-2013
3641
Va informam ca noi elemente au fost adaugate in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat".

Aceste schimbari au fost reglementate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 195/2013 pentru modificarea si completarea OPANAF nr. 1.950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Ordinul amintit a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 111/26.02.2013.

Potrivit actului normativ precizat, in Anexa nr. 11 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat" din OPANAF nr. 1.950/2012, s-au introdus 3 noi creante fiscale, prevazute la randurile 62, 63 si 64, astfel:

- randul 62 "Impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural";


- randul 63 "Impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale";

- randul 64 "Impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale".

Creanta nr. 62 "Impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural" se calculeaza si se declara de catre operatorii de transport de energie electrica si gaze naturale si de catre distribuitorii de energie electrica si gaze naturale licentiati de ANRDE, conform prevederilor OG nr. 5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural.

Creanta nr. 63 "Impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale" se calculeaza si se declara de operatorii economici care desfasoara activitati de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale (exploatarea: forestiera, carbunelui, petrolului, minereurilor feroase, minereurilor de uraniu si toriu, minereurilor metalifere neferoase) si de catre cei care au licenta de exploatare a acestor resurse, conform prevederilor OG nr. 6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale.

Creanta nr. 64 "Impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale" se calculeaza si se declara de operatorii economici care desfasoara activitati de extractie si activitati de vanzare a gazelor naturale extrase din Romania conform prevederilor OG nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale.

Creantele se declara in modulul II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" din formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat".

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MONOGRAFIE CONTABILA] Garantie participare licitatie si reglementari cheie

    • Garantia de participare la licitatie reprezinta un instrument financiar utilizat pentru a proteja autoritatea contractanta impotriva unui comportament neloial al ofertantilor in cadrul procedurilor de achizitii publice. Aceasta nu constituie o livrare de bunuri sau prestare de servicii si, prin urmare, nu intra in sfera de aplicare a TVA. Reglementarile fiscale si contabile stabilesc tratamente clare privind evidenta si deductibilitatea acestor sume. In continuarea articolului vom vedea...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o livrare intracomunitara pentru aplicarea scutirii de TVA

    • Livrarea intracomunitara se refera la vanzarea de bunuri efectuata intre doua firme inregistrate in scopuri de TVA din state membre UE, in care bunurile sunt transportate dintr-un stat membru in altul. In anumite conditii reglementate strict de legislatia fiscala, aceasta operatiune poate fi scutita de TVA in tara de origine, urmand ca TVA sa fie colectata de cumparator in tara sa prin mecanismul taxarii inverse. In acest articol vom analiza ce conditii trebuie sa indeplineasca o livrare...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comerciale

    • Sistemul RO e-Transport se aplica transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal si are ca scop monitorizarea acestora pentru combaterea evaziunii. Este important ca operatorii economici sa inteleaga corect modul de declarare, datele obligatorii si cerintele legale, pentru a asigura conformitatea si evitarea sanctiunilor. Avem aceasta situatie. In cazul in care pe factura fiscala avem bunuri care au acelasi cod NC, insa sunt produse diferite, de exemplu fire de tesatura care au cod NC 55109000...» citeste mai departe aici

  • SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?

    • Declaratia 406 (SAF-T) reprezinta un instrument esential in digitalizarea controlului fiscal din Romania. Aceasta implica raportarea electronica a datelor contabile catre ANAF, in functie de perioada fiscala aplicabila contribuabilului. Termenele de depunere variaza in functie de frecventa raportarii TVA si de categoria contribuabilului. In acest articol clarificam cand trebuie transmisa D406 pentru luna august 2025 si ce trebuie sa stie contribuabilii despre aceasta obligatie. In acest context,...» citeste mai departe aici

  • Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-T

    • De ceva timp, sistemul garantiei SGR (Sistemul de Garantie-Returnare) a devenit obligatoriu in Romania, generand o serie de intrebari privind tratamentul fiscal al acestor sume, in special in legatura cu TVA. in practica, contribuabilii se confrunta cu dileme privind declararea garantiei in decontul de TVA (D300), atat pe partea de achizitii, cat si pe partea de livrari. In continuarea articolului vom clarifica daca si cum trebuie raportata aceasta garantie, inclusiv in corelatie cu fisierul...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?

    • Incepand cu 1 septembrie 2025, obligatia includerii codului QR pe bonurile fiscale a reintrat in vigoare, conform modificarilor aduse de OUG nr. 69/2024 si OUG nr. 125/2024. In ciuda acestui fapt, normele tehnice necesare aplicarii practice a prevederii lipsesc, generand incertitudini pentru contribuabili. In acest context, apar intrebari legate de deductibilitatea TVA-ului si a cheltuielilor pe baza bonurilor fiscale fara cod QR. Avem acest caz concret. Societatea achizitioneaza un top de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016