Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda din TVA: prejudiciu de peste 24 milioane de euro in comertul catre marile lanturi de retail

16-Iul-2014
2158
Inspectorii antifrauda fiscala au identificat si stabilit un prejudiciu de peste 24 milioane euro (cca 108 milioane lei), reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta (TVA)  comercializarii de legume si fructe catre marile lanturi de retail (Carrefour, Lidl, Metro, Selgros, Billa, Real, Cora, Mega Image) din 2012 pana in prezent. Circuitul era controlat de un grup restrans de persoane de origine turca si reprezenta liderul de piata in acest domeniu, pentru unii retail-ei fiind chiar cel mai important furnizor, dupa valoarea contractelor.

Sistemul de fraudare functiona pe doua paliere distincte. Primul palier era constituit era constituit din 58 societati tip "fantoma", fara active, infiintate pe numele unor persoane cu situatie materiala precara (cetateni romani sau arabi, refugiati din zone de conflict), care primeau intre 100 si 200 lei pentru fiecare firma. Firmele din primul palier, care fie nu declarau obligatiile fiscale, fie refuzau sa le plateasca si intrau in insolventa, aveau rolul de a asigura un circuit de furnizori si facturare pentru cele trei firme din al doilea palier, menit sa confere aparenta legalitatii si seriozitatii necesare colaborarii cu marile lanturi de retail.

Timp de doi ani si jumatate, au fost descarcate si comercializate saptamanal in Romania cca 570 tone legume si fructe (28 TIR-uri), cu predilectie banane si portocale provenite din UE (Franta, Olanda, Grecia si Italia) si citrice importate de la o firma din Turcia, controlata de tatal uneia dintre persoanele implicate.

In fapt, in cazul achizitiilor intracomunitare, TVA aferenta se inregistra cu taxare inversa, urmand sa fie colectata la vanzarea produselor, iar sustragerea de la achitare se realiza prin inregistrarea de achizitii cu TVA deductibil de la firmele tip "fantoma" interpuse pe lantul de comercializare. In cazul importurilor, obligatiile fiscale erau preluate de aceleasi firme tip "fantoma", iar societatile de pe cel de-al doilea palier solicitau compensarea debitelor fiscale. Astfel, prin aceste mecanisme de frauda, sumele incasate la bugetul de stat reprezentand TVA, in principal, si impozit pe profit au fost foarte mici in comparatie cu volumul achizitiilor intracomunitare sau cu volumul importurilor efectuate. De exemplu, valoarea livrarilor din ultimul an catre retail-eri a fost de cca 100 milioane euro, perioada in care bugetul de stat a fost privat de plata TVA, inregistrandu-se chiar solduri negative, respectiv TVA de recuperat.

Avand in vedere aspectele identificate, inspectorii Directiei generale antifrauda fiscala (DGAF) au sesizat Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si au asigurat constant suportul de specialitate, in baza documentelor procedurale de cooperare incheiate intre PICCJ, IGPR si DGAF.

In data de 9.07.2014, echipe de inspectori antifrauda fiscala, in cooperare cu organele de cercetare penala din cadrul IGPR, au participat la actiuni specifice care s-au desfasurat la sediile firmelor si la adresele persoanelor implicate. Au fost identificate stocuri de legume si fructe de cca 700 tone, sume de incasat de la retail-eri echivalentul a 4 milioane de euro, terenuri in proprietate in jud. Ilfov, instalatii de coacere pentru banane, sume in numerar, autoturisme de lux si alte active valorificabile, asupra carora organele de urmarire penala au dispus instituirea masurilor asiguratorii in vederea recuperarii prejudiciului. In cauza, procurorii au dispus retinerea a 12 persoane cu propunerea de arestare preventiva pentru 30 de zile.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda din TVA: prejudiciu de peste 24 milioane de euro in comertul catre marile lanturi de retail":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016