Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul introduce un impozit suplimentar de 1% pentru proprietatile cumulate care depasesc 500.000 euro

04-Aug-2023
3844
Guvernul introduce un impozit suplimentar de 1% pentru proprietatile cumulate care depasesc 500.000 euro

In noul set de masuri de austeritate propus de Guvern se regasesc si schimbari in privinta impozitului pe cladiri. Acesta ar putea fi mai mare pentru persoanele care detin proprietati cumulate care depasesc 500.000 euro.

Impozit suplimentar de 1% pentru proprietatile cumulate care depasesc 2,5 milioane lei

Persoanele fizice care detin proprietati in Romania a caror valoare calculata depaseste 500.000 euro ( calculat in lei – 2.500.000 lei), vor fi obligate sa plateasca impozit pentru detinerea mai multor propruetati imobiliare. Impozitul care se aplica va fi de 1%.

Impozitul de 1% aplicat persoanelor care detin mai multe proprietati va fi calculat astfel:

cota de 1% se aplica asupra diferentei dintre suma valorilor impozabile individuale comunicate de catre organul fiscal local prin decizia de impunere si plafonul de 500.000 euro

Atentie! Masura se va aplica doar daca Proiectul va fi promulgat de Presedintele Romaniei si publicat in Monitorul Oficial.

Extras din Proiect:

49. Dupa Titlul X^1 Impozitul pe tranzactiile imobiliare rezidentiale se introduce un nou titlu, Titlul X^2 Impozitarea detinerii mai multor proprietati imobiliare, cu urmatorul cuprins:


”Art. 500^4

Contribuabili

Sunt obligate la plata impozitului pe detinerea mai multor proprietati imobiliare, stabilit conform prezentului titlu, persoanele fizice care au in proprietate cladiri situate in Romania a caror valoare impozabila calculata potrivit titlului IX Impozite si taxe locale depaseste 2.500.000 lei, denumite in continuare contribuabili.

Art. 500^5
Cota de impozitare
Impozitul pe detinerea mai multor proprietati imobiliare se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1% asupra diferentei dintre suma valorilor impozabile individuale comunicate de catre organul fiscal local prin decizia de impunere si plafonul de 2.500.000 lei.
Art. 500^6
Plata impozitului si depunerea declaratiei fiscale
(1) Impozitul pe detinerea mai multor proprietati imobiliare este datorat pentru intregul an fiscal de persoanele prevazute la art. 500^4 care la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior au in proprietate cladiri a caror valoare impozabila depaseste 2.500.000 lei.
(2) Contribuabilii sunt obligati sa calculeze si sa declare impozitul pe detinerea mai multor proprietati imobiliare, pana la data de 25 inclusiv a lunii iunie a anului pentru care se datoreaza impozitul.
(3) Impozitul pe detinerea mai multor proprietati imobiliare se plates?te la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii iunie a anului pentru care se datoreaza.
(4) Impozitul pe detinerea mai multor proprietati imobiliare reprezinta venit al bugetului de stat si se administreaza de catre A.N.A.F., potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.
(5) Modelul si continutul declaratiei privind impozitul pe detinerea mai multor proprietati imobiliare se stabilesc prin ordin al presedintelui A.N.A.F.”

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici