Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul prelungeste unele drepturi in domeniile restrictionate. Comunicarea cu cetatenii continua prin posta electronica (Comunicat de presa MMPS)

15-Iun-2020
1998

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza cetatenii, printr-un comunicat de presa, ca Guvernul a reglementat depunerea prin posta electronica a cererilor, declaratiilor si documentelor. Mai mult decat atat, a fost prelungita acordarea unor drepturi in domeniile restrictionate.

Guvernul a aprobat o Ordonanta de urgenta prin care a reglementat depunerea prin posta electronica, sau prin alt mijloc electronic de comunicare, a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor sociale, a drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.

De asemenea, actul normativ prevede si desfasurarea programelor de formare profesionala autorizate si a examenelor de absolvire in sistem on-line, in anumite conditii.

ATENTIE!  Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, precum si institutiile din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea sa au obligatia sa initieze comunicarea electronica in ceea ce priveste cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor si drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.

In cazuri exceptionale, determinate de identificarea unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii sau de faptul ca informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor de eligibilitate, institutiile vor putea solicita prezentarea la sediu a persoanelor solicitante.

Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si desfasurarea in sistem on-line a programelor de formare profesionala a adultilor, cu notificarea comisiei de autorizare, dupa cum urmeaza:

-pregatirea teoretica a tuturor programelor de formare autorizate,

-pregatirea practica a programelor care nu implica activitati practice care trebuie sa se desfasoare intr-un spatiu cu dotari specifice, conform standardului ocupational,

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Comisioane platite beneficiarilor din Ucraina si Turcia 1. Persoana juridica impozabila din Romania incheie contract de comision cu o persoana fizica sau persoana fizica autorizata din Ucraina prin care nerezidentul din Ucraina...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plata despagubire pentru avariere autoturism O societate comerciala din domeniul constructiilor are un santier unde executa lucrari in vecinatatea unui drum public. Aici intr-o noapte s-a surpat un mal, iar o masina care nu...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare amortizare active noi clinica medicala Clinica medicala doreste sa achizitioneze echipamente medicale pentru extinderea activitatii medicale. Acum este o singura cladire, iar pe urma vor fi 2 cladiri structurate altfel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Autofacturare discount de primit Societatea noastra va face 2 ajustari exact cum precizati ,pentru perioada pana la iulie 2025 inclusiv ajustare TVA cu 19% , apoi cu 21%, dar cu note contabile intrucat nu primim...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Import de bunuri. Monografie contabila Am cumparat o baterie auto din Anglia pentru una dintre masinile Societatii. Am primit factura in valoare de 1111 lire. S-au efectuat procedurile vamale cu plata taxei vamale si a...citeste mai mult

-sustinerea examenului de absolvire a programelor desfasurate in sistem on-line.

De asemenea, odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta, documentele pentru autorizare ca furnizor de formare profesionala prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 se pot transmite si in format electronic.

Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si acordarea ajutorului de deces in cazul cazul persoanei decedate care se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv pana la 7 ani in cazul copilului cu handicap, sau in cazul decesului copilului.

Guvernul a mai decis si prelungirea acordarii drepturilor de care beneficiaza persoanele aflate in concediu de crestere copil sau in concediu de acomodare in cazul adoptiei, daca aceste persoane isi desfasoara activitatea intr-un domeniu restrictionat, potrivit actelor emise de autoritatile competente.

Trebuie mentionat ca aceasta prelungire nu se va face in mod automat. Parintii aflati in aceasta situatie vor trebui sa depuna o cerere, insotita de o adeverinta de la angajator prin care sa dovedeasca ca nu pot reveni in activitate din cauza faptului ca domeniul in care lucreaza este in continuare restrictionat.

Pentru cei care nu au calitatea de angajat, ci desfasoara activitati independente, agricole sau exercita profesii liberale, adeverinta de la angajator se inlocuieste cu o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca domeniul in care isi desfasoara activitatea este inca restrictionat.

De asemenea, stimulentul de insertie se acorda pana la ridicarea restrictiilor chiar si in cazul celor ai caror copii implinesc 3 ani, respectiv 4 ani in situatia copilului cu dizabilitati, daca parintii nu pot reveni la munca din cauza faptului ca domeniul in care activeaza este restrictionat prin deciziile autoritatilor.

Persoanele care vor reveni la munca din prelungire concediu de crestere copil nu vor mai fi obligate sa notifice angajatorul privind revenirea la munca inainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de insertie la data la care revin la munca la angajator.

Masura a fost luata in contextul in care la data de 13 iunie 2020 inceteaza masura prelungirii acordarii drepturilor, iar in conditiile mentinerii unor restrictii de activitate, o parte dintre aceste persoane nu vor putea sa-si reia activitatea generatoare de venituri si nici nu vor putea beneficia de masurile de somaj reglementate, ramanand astfel fara sursa venit, fapt care ar genera noi probleme sociale.

Masura prelungirii acordarii drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizatie crestere copil sau de concediu de acomodare pentru adoptie si care lucreaza in domenii de activitate in care se mentin restrictii, vizeaza toata perioada in care vor exista restrictii, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici