Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informatii suplimentare privind plata impozitelor si taxelor cu cardul la Fisc

02-Oct-2014
2393
Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere publica o ordonanta de urgenta care reglementeaza cadrul legal care sa permita plata taxelor si a impozitelor cu cardul bancar direct la ghiseele ANAF. Conform reglementarilor, comisionul nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare.

Trezoreria Statului va fi autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar si va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel incat toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinand unui sistem de plata ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), sa-si poata achita, printr-un punct unic, toate impozitele si taxele administrate de catre ANAF, primarii si alte institutii, anunta Ministerul Finantelor intr-un document de presa remis redactiei noastre.

Propunerea este inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta postat joi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pe care il puteti consulta aici.

Potrivit documentului supus dezbaterii publice, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de conditii, printre care limitarea comisionului.

Astfel, conform proiectului de act normativ, comisionul avut in vedere in relatia cu institutiile emitente ale cardurilor si sistemele de plata nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare. "Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit si 0,3% pentru cele de credit", subliniaza Finantele in comunicatul de presa.


In prezent, mentioneaza sursa citata, comisioanele interbancare reprezentand platile realizate intre bancile acceptante şi bancile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata sunt de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile ATM, in care comisionul este platit de banca emitenta bancii acceptante (proprietara ATM-ului), si 1,00 % (standard), 1,50 % (e-commerce) si 0,7% (petrol) pentru tranzactiile POS, in care comisionul este platit de banca acceptanta bancii emitente.

Aceste comisioane, in cazul sumelor achitate catre comercianti, sunt recuperate de catre bancile acceptante de la beneficiarii sumelor.

"Proiectul pe care il propunem spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri promovate in scopul imbunatatirii conformarii voluntare prin modernizarea si facilitarea modalitatilor de plata a obligatiilor fiscale, fara costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plata cu cardul bancar este inca o masura prin care administratia isi adapteaza serviciile, venind in intampinarea contribuabilului", a afirmat ministrul finantelor publice, Ioana-Maria Petrescu.

Potrivit sursei citate, noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice.

Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat, subliniaza Finantele.

Masura nu reprezinta o noutate, primul-ministru anuntand inca de saptamana trecuta ca va aproba o ordonanta de urgenta care va reglementa cadrul legal care sa permita plata taxelor si a impozitelor cu cardul bancar.

Seful Executivului, citat de Hotnews, a precizat, de asemenea, ca Ministerul de Finante trebuie sa ajute contribuabilii sa isi poata plati taxele mai usor, apreciind ca acest lucru se poate face apeland la tehnologie.

"Proiectul are mai multe componente, nu numai plata cu cardul la ghiseu, dar si plata cu cardul online si posibil alt acceptator de plata. Daca vom implementa proiectul asa cum il gandim in momentul de fata, cu plata cu cardul, vom fi primii din lume care-l vom face. Ne comparam cu alte agentii fiscale, din cate stim sunt destul de avansati si australienii in acest sens. In momentul in care vom iesi cu proiectul de ordonanta, vom vedea in ce forma este, dar este foarte posibil sa fim primii din lume care vom avea un astfel de sistem", a adaugat zilele trecute si Ioana Maria Petrescu, in conferinta de lansare a platformei ANAF prin care persoanele fizice pot solicita mai multe documente online, despre care AvocatNet.ro a scris aici.

La randul sau, Valentin Mavrodin, directorul Directiei Trezorerie si Contabilitate Publica in MFP, a explicat atunci ca abordarea actului normativ este de a acoperi atat taxele achitate catre ANAF, cat si cele catre primarii.

"Vrem ca trezoreria statului sa devina acceptator de plata, pentru ca problemele intampinate de ghiseul.ro in prezent sunt legate de experienta pe care o au autoritatile locale si costurile pe care le genereaza implementarea unui astfel de sistem. In Romania sunt peste 3.200 de autoritati publice locale, costurile individuale sunt de 300 euro doar pentru interconectare, vorbim de 1,5 milioane euro extrapoland la toate autoritatile locale. Vrem ca trezoreria statului sa ofere gratuit acest sistem catre toate autoritatile locale", a afirmat Mavrodin, potrivit sursei citate.

El a aratat ca, devenind acceptator, trezoreria poate oferi serviciul de achitare online gratuit pentru toate institutiile publice din Romania, indiferent de natura obligatiilor de plata. Totodata, toti detinatorii de carduri pot utiliza acest serviciu, scopul fiind de a interconecta toate institutiile publice.

In prezent, contribuabilii isi pot plati online taxele si impozitele prin ghiseul virtual de plati

De peste trei ani, contribuabilii au posibilitatea de a-si plati online taxele si impozitele, prin intermediul ghiseului virtual de plati, numit "Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar" (SNEP), operational de peste 3 ani.

Practic, sistemul da contribuabililor posibilitatea de a achita online impozite pe proprietati si taxe, precum si amenzi contraventionale, cu deducerile aferente platii in 48 de ore. Plata online este, insa, posibila doar daca institutiile catre care se efectueaza plata sunt inregistrate in SNEP. In momentul de fata, este vorba despre aproximativ 100 de primarii din Romania care accepta aceasta modalitate de plata. Lista lor completa este prezentata aici.

Potrivit reglementarilor in vigoare, institutiile publice accepta toate mijloacele electronice de plata online (internet banking, mobile banking, fara a se limita la acestea). In cazul in care contribuabilul va opta pentru plata impozitelor si taxelor utilizand cardul bancar, atunci poate utiliza carduri Visa, Visa Electron, MasterCard si Maestro emise de orice banca din tara sau strainatate.

Conform portalului www.ghiseul.ro, prin intermediul caruia se realizeaza platile online, SNEP pune la dispozitia utilizatorilor doua sectiuni, una de plata cu autentificare si una de plata fara autentificare.


Sursa: Portalcontabilitate.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016