Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Institutiile publice vor suporta comisioanele pentru platile cu cardul prin Ghiseul.ro

12-Dec-2013
2746
Potrivit unei hotarari adoptate saptamana aceasta de Executiv, comisioanele aferente platilor electronice cu cardul facute prin intermediul site-ului Ghiseul.ro vor fi suportate de institutiile publice catre care se vor face platile.

Guvernul a adoptat miercuri Hotararea privind modificarea si completarea HG nr. 1235/2010, in vederea realizarii Sistemului National Electronic de Plata /SNEP/ online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar.

Se reglementeaza astfel situatia creata ca urmare a intrarii in functiune a Sistemului National Electronic de Plata a taxelor si impozitelor, in conditiile in care exista o discriminare a contribuabilului care plateste utilizand cardul prin intermediul SNEP fata de contribuabilul care plateste utilizand cardul la sediul institutiei publice, deoarece acesta din urma nu plateste comision. Totodata, actul normativ extinde mijloacele electronice de plata online.

In forma initiala a actului normativ, se arata ca fiecare institutie publica beneficiara decidea cine plateste comisionul pe operatiune, respectiv platitorul sau beneficiarul. Din momentul intrarii in vigoare a HG, comisionul aferent operatiunii de plata online a taxelor si impozitelor va fi suportat de institutia publica beneficiara a platii. Pe de alta parte, platitorul va suporta doar comisionul prevazut de contractul sau individual cu banca pentru operatiunile pe care le efectueaza.

Prin intermediul modificarilor aduse HG 1235/2010, se extinde considerabil plata electronica a taxelor si impozitelor in Romania, fiind introduse sistemele de Internet banking si Mobile banking ca mijloc de plata a taxelor si impozitelor.


Conform Notei de fundamentare a proiectului de act normativ, modificarea prevederii din HG 1235/2010, conform careia beneficiarul platii (institutia publica) putea impune contribuabilului care plateste cu cardul un comision perceput beneficiarului de catre prestatorul sau de servicii de plata, a fost necesara pentru evita, in primul rand, sesizarea Comisiei Europene.

In acest fel, nu mai poate fi vorba despre discriminarea contribuabilului care plateste utilizand cardul prin intermediul SNEP online a taxelor si impozitelor fata de contribuabilul care plateste utilizand cardul la sediul institutiei publice, avand in vedere ca, in cazul din urma, contribuabilul nu plateste niciun comision.


Sursa: Agerpres


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici