Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intocmire Registrul Bunurilor. Cum gestionam un contract de colaborare in sistem Lohn? Studiu de caz!

03-Mar-2015
3141

Analiza noastra se opreste asupra unei societati A din Italia, inregistrata in scopuri de TVA in aceeasi tara, cu contract de colaborare in sistem lohn cu producatorul B din Romania, in sensul ca pune la dispozitia firmei din Romania materia prima pe baza de aviz, iar firma din Romania face factura de prestari servicii pentru produsele finite care se intorc in Italia insotite de CMR.



Societatea B din Romania are incheiat un contract de colaborare cu C din Bulgaria, prin care acesta prelucreaza in totalitate materia prima, obtine produsul finit si il trimite in Italia, pe baza de factura de servicii catre B din Romania si CMR cu destinatia A din Italia.

Transportul materiei prime se face de la A din Italia la B din Romania, care o trimite apoi la C din Bulgaria.

In vederea eficientizarii costurilor de transport este posibil ca A din Italia sa trimita materia prima direct la C din Bulgaria?

Intre A din Italia nu exista relatie contractuala cu C din Bulgaria, insa stie de existenta acestuia si este de acord. Cum trebuie intocmit registrul bunurilor in acest caz?

ART. 27 din OMFP 3417/2009 prezinta cazul 6 pentru aplicarea masurilor de simplificare astfel:

O persoana impozabila stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in statul membru 2, denumita in continuare A sau contractor principal, expediaza bunuri altei persoane impozabile stabilite si inregistrate in statul membru 1, denumita in continuare B, in vederea prelucrarii.
B subcontracteaza, integral sau partial, lucrarile altei persoane impozabile din statul membru 3, denumita in continuare C. In acest scop, produsele semiprelucrate sau bunurile se expediaza din statul membru 1 in statul membru 3, in vederea prelucrarii sau prelucrarii suplimentare de catre C.

Dupa prelucrare, produsele prelucrate se expediaza din statul membru 3 lui A in statul membru 2.
A ii comunica lui B codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru 2.
B ii comunica lui C codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru 1.

In ipoteza in care Romania este statul membru 1 transportul bunurilor, efectuat de catre A din statul membru 2 in Romania, nu este o achizitie intracomunitara asimilata in Romania, in conditiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

Efectuarea de lucrari asupra bunurilor mobile corporale de catre B in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. B are obligatia de a tine un registru pentru bunurile primite.

Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor din Romania in statul membru 3 este nontransfer de bunuri in Romania, in conditiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, din perspectiva lui A.

Efectuarea de lucrari asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui B reprezinta o prestare de servicii ce are loc in Romania, statul membru unde este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.

In cazul in care societatea B din Romania nu efectueaza transportul catre societatea C din Bulgaria, acesta va primi respectiv va emite facturi de prestari servicii pentru prelucrarea bunurilor.

Neexistand un transport pe teritoriul Romaniei, nu exista o achizitie intracomunitara.
Practic B va avea rol de intermediar, dar nu va receptiona bunurile.
In acest caz, registrul bunurilor primite va fi intocmit de societatea C din Bulgaria care primeste efectiv bunurile.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intocmire Registrul Bunurilor. Cum gestionam un contract de colaborare in sistem Lohn? Studiu de caz!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016